Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Mikä helskutin korona??

Oikea vastaus: Vain pieni ryppy rakkaudessa :smiling_face_with_three_hearts:

Masse-setä, FA, kaiken se kestää … :heart_eyes:

9 tykkäystä

Tämä kyllä osittain pitää paikkansa kun puhutaan uusista sijoittajista, mutta tämä pitäisi ehkä kohdentaa OSAAN uusista sijoittajista. Olen itse suhteellisen uusi sijoittaja, ja en odota osakkeilta voittoja jatkuvasti. Pitkän tähtäimen strategialla pelailen ja vaikka salkussani veri virtaa tällä hetkellä niin tiedän että yhtiöt salkussani TODENNÄKÖISESTI kestää markkinan rytinän ja tilanteen normalisoituessa aikanaan myös kurssit alkaa pikkuhiljaa olemaan oikeissa hinnoissaan.

Väkisinkin mielessä käynyt että myynkö nyt, ja ostan halvemmalla takaisin, mutta se ei ole strategiani mukaista joten siihen en lähde. (harmittaa sitten jos jostain syystä kurssit lähteekin päinvastaiseen suuntaan)

#pysysijoitussuunnitelmassa

1 tykkäys

Ei jumakauta mr. Tokmanni, mitä täällä tapahtuu? :joy:

4 tykkäystä

Masse-sedälle hurahti joulunpunaiset ostoverrarit jalkaan!

Masse-setä, FA, puhdas hinnoitteluvirhe menossa???

4 tykkäystä

Kyllähän Tokmannilla on halpaa, mutta että NÄIN halpaa. Ja luulin että kun oli -9% lasissa niin oli jo hyvä hetki tankata. Mitä vielä… putoavaa puukkoa näpeille. No, toivotaan että näin selvä ylilyönti korjaantuu.

3 tykkäystä

Hyvä tarkennus :+1: Ei tosiaan täällä Suomen markkinoilla ehkä ole niin iso “riski” nuo Robinhood sijoittajat, jotka toimii ihan “epäloogisesti”. Itsekään mikään kokenein sijoittaja ole mutta muutaman romahduksen kokeneena nahka on kummasti paksuuntunut vuosien varrella.

2 tykkäystä

Hahaa, mä täällä seuraan vielä, kerrankin. Kunhan kerkeis sitten mukaan kun se sieltä korjaantuu…

2 tykkäystä

Viritä vaan pilkit kuntoon. 13,00 … 12.90 … 12.80 … 12.70

Sedän täytyy nyt käväistä vähän leipätyössäkin, mutta kaikki nämä putoavat puukot kyllä sedälle kelpaavat :slight_smile:

Masse-setä, FA, juhlapäivä 29.10.2020 :yum: :moneybag: :moneybag: :yum:

4 tykkäystä

Onko tässä käynyt nyt niin, että ulkit noudattaa ns. osta kalliilla ja myy halvalla taktiikkaa, jos osari on vain OK eikä timanttia? Siis ensi viikolla mahdollisesti mun 7:lla alkava Kamuxin pilkki tarttuu? :palms_up_together: :smile:

3 tykkäystä

Tässä alkaa tuo iso Harvian positio mietityttämään juurikin siitä syystä, että kun se ulkomaan elävä löytää sieltä yhden huonon rivin :thinking: Että myydäkö sittenkin nyt ja ostaa 14€ tilalle sekin.

1 tykkäys

Selailen aika paljon välittäjätilastoja ja perstuntumalta usein tuntuu että Nordnet on oikealla puolella käymässä kauppaa ja ulkkarit/instikat sitten enemmän harrastaa sell low buy high meininkiä. Toki poikkeuksiakin kun varianssilla on osansa osakkeiden kanssa pelatessa.

1 tykkäys

Suunnitelmana on holdaa Q3 asti Harviat. Oletus on, että mökkikunnostushommat eivät ole loppuneet monen kohdalla syksyn alkamisesta huolimatta. Harvialta löytyy hyvät kilpailuedut ja jos se pääsee kunnolla mukaan globaaliin markkinaan niin on kyydissä mukavaa istua.

1 tykkäys

Foorumilla hiljaista, vaikka Heeros raketoi. Q3 tuntuu harvoille maistuvan. Vaihtokin vain 8326 kpl.
image

Ei mennyt tuonne ja olin hätäinen ja tankkasin jo :see_no_evil: . Lähes -11% kohilta. We’ll see…

1 tykkäys

Taitaa olla @Aston_Livingstone :lla aika eri mentaliteetti kuin keväällä ellet ole tosiaan tänään käynyt salkussa :grinning:
Ollaan varmaan sinänsä samassa tilanteessa että kaikki helposti irtoava käteinen on jo löytänyt kohteensa ja sinänsä ei hyödytä kytätä ostopaikkoja.

2 tykkäystä

“Jos joku sanoo että ei Maaliskuussa löytynyt ostettavaa tuolta pörssistä, pitää kattoa peiliin uudestaan siinä vaiheessa. Jos tässä korkoympäristössä ja näillä arvostustasoilla ei löydä pörssistä ostettavaa niin sitten on ostajassa vika.”
Jukka kuittaa Jukalle.

21 tykkäystä

8 tykkäystä

Tänään tuntuu vähän markkinat rauhoittuneet yleis ilmeeltään. Tietty varpaillaan ollaan mikä näkyy ylilyönneissä osavuosi katsauksissa. Tämän päivän päätös tulee varmasti vaikuttamaan huomiseen sentimenttiin, rupeaako bullit ostamaan dippiä kiinni viikonloppua vasten, vai syökö karhut bullit hengiltä kun viikonlopun aikana saattaa tulla ylläripylläreitä liittyen vaaleihin, kun viimeisiä kaneja vedetään hatuista. :slight_smile:

3 tykkäystä

Astonkin voi kohta alkaa seurata taas kursseja: SE melkein plussalla ja Cara mukavasti palautunut. Huono homma jos muut joutuu tänne koko ajan päivittämään. :upside_down_face:

2 tykkäystä

image

Sijoittajaharjiottelijan salkunkehitys huhtikuu - YTD. Eli siis varsin nuori harjoittelija olen vielä. Onko joku parempi ketju kysyä vai saako täällä udella näyttääkö tämä terveeltä/normaalilta käyrältä? Yksittäisiä kuoppia on matkalla tullut mutta suunta on oikea omasta mielestä.

5 tykkäystä