Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Vähän on tyhjän näköistä Kauppalehden pörssin nousijoissa tänään

Screenshot 2020-02-24 at 10.48.10

5 tykkäystä

Salkun satoa aamuun:
image

Mukavasti on mennyt psyykkaus perille, kun tämä ei aiheuta tunteita eikä toimenpiteitä… lähinnä heräsi mielenkiinto ostopuolelle ja käteisen keruulle lähikuukausina … :slight_smile:

kiitos myös @Verneri_Pulkkinen hyvästä videosta :+1:

12 tykkäystä

Salkku -4% eikä jenkkimarkkina ole vielä edes auennut, kuinkakohan koviin lukemiin tänään vielä päästäänkään :smile: tiettyjen yhtiöiden kohdalla tekis mieli painaa jo ostonappia, mutta intuitio kertoo, että lasku jatkuu myös huomenna. Toivotaan siis yhdessä, että lasku jatkuu huomenna, mutta kääntyy nousuksi keskiviikkona

1 tykkäys

Remedy tuossa vähän pistää silmään. Pelimyynti tuskin ihan ekana kärsii siitä, että ihmiset ei uskalla tai saa kotoa lähteä :thinking:

4 tykkäystä

Ollos hyvä :relaxed:

Haha, täällä sama tunnelma! :slight_smile:

Jopa Admicom laskee. :nerd_face:

6 tykkäystä

voitas pitää tässä kahviketjussa kisa, kellä kovin laskupäivä salkussa… juodaan kahvit sille :man_shrugging:

11 tykkäystä

-5,29 % täällä.

6 tykkäystä

Jos ihmiset ei pääse töihin eikä palkkaa tule, niin viihteestä leikataan varmaan ensimmäisenä - > Remedy kärsii.

-4.9% täällä :sweat_smile::sweat_smile:

1 tykkäys

-4.49% rossaa salakku miinuksella perjantain päätökseen verrattuna. Ei loppujen lopuks paha.

1 tykkäys

En nyt oikein tiedä, isoista hankinnoista, lomailusta ja ulkona syömisestä varmaan leikataan ensin. Viihtyykö neljän seinän sisällä pitkäjaksoisesti ilman mitään viihdettä, erityisesti jos työstäkin vapautuu 8h päivässä?

-6.096% tällä hetkellä :grimacing:

1 tykkäys

-9.25%, salkussa paljon pieniä epälikvidejä lappuja, joita Non ja Ava näköjään painaa (olemattomaan) ostolaitaan.

6 tykkäystä

-6,28%

1 tykkäys

Pitäisikö tästä nyt oppia sen verran, että omaa salkkua ei ole hajautettu tarpeeksi kun tappiot ovat indeksiä kovempia?

Jos ihmiset eivät pääse töihin, niin halutaan kotiin jotakin viihdykkettä. Mikäli ulkona liikkumista rajoitetaan muutamaksi viikoksi, niin synnytyslaitoksella on kiirettä vuoden vaihteen tienoilla.

3 tykkäystä

-5,5 %. Mietin perjantaina, että alkaa olemaan joissain lapuissa arvostustasot aika korkealla, ikäviä epävarmuusasioita markkinoilla ja salkun sijoitusaste 110 %. Totesin, että pitää keventää, mutta ajattelin, että näin isoa päätöstä en tee yhdeltä istumalta, vaan mietin viikonlopun yli ja teen vähän laskelmia. Olisi pitänyt :smiley:

No ei vaiskaan. Tämmöisiä ei voi tietää eikä ennustaa. Laitoin puolet Nesteestä pihalle heti avaukseen, kuten olin ennakkoon päättänyt riskiä hajauttaakseni/voittoja kotiuttaakseni. Nyt iski niin kova markkinareaktio, että ei tee mieli tällaiseen paniikkiaaltoon myydä, eli muiden kohdalla jään vielä hautomaan.

Itselleni tuli yllätyksenä, miten kovaa muutama osake on laskenut. Olin olettanut, että esim. Kamux ei paljoa tällaisiin uutisiin reagoisi, kun ei taida olla missään Superrahastoissa tai muissa indeksirahastoissa. Väärässä olin. Vähän tekisi mieli lisätä, mutta alkaa olla aika kova paino jo mm. Kamuxissa. Koitetaan nyt istua käsien päällä ja jos tämä lasku vielä jatkuu, niin vaikka ensi viikolla pitää alkaa harkitsemaan säästötilillä olevan käteispuskurin työntämistä salkkuun ja palauttaa velkavipu käyttöön.

3 tykkäystä

Mulla -4,16% mutta varmaan päästään kymmenys lisäämään laskuihin eli päästäis jonnekin 4,6% tuntumaan kun sen verran painoa jenkeissä.

Luulen, että Inderesin seuraajilla monella on salkussa pien- ja kasvuyhtiöitä joilla on indeksiä korkeampi volatiliteetti.

Mikä on tavallaan hassua koska en itse näe vaikka Tokmannin riskin mitenkään nouseen nyt tänään enempää kuin Keskon, mutta silti huomattava ero laskuissa ( -1,82% ja -5,11%).

Sama toimii toki myös toiseen suuntaan.

1 tykkäys

-4,8% Suurimpana salkussa Kamux ja Qt myös hyvällä painolla. Muuten ostaisin kyseisiä lappuja jo lisää.

1 tykkäys

-8,25 :roll_eyes:

3 tykkäystä