Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Vähän samat fiilikset ollut itsellänikin.

2 tykkäystä

Filosofisella tasolla kiinnostaisi tietää miksi koet “maineen” menneen pilalle tästä treidistä? Koetko, että olisi jotenkin merkityksellisempää tehdä tällä lapulla profittia kunnolla perehtyen ja sitten odottaen kuukausia omistajan lappujen loppumista tai mahdollisia joulu/tammi-anomalioita? Näillä maineen pilaajilla ja sinulla on molemmilla aivan sama tavoite, tehdä tällä lapulla rahaa. En ymmärrä miksi tässä olisi mitään oikeaa tapaa kun kaikkien tavoite on sama ja yleisesti kumpikaan tapa ei tuota mitään hyödyllistä.

6 tykkäystä

Ei helvetti mikä Sievi-hype tuli :smiley: Tuntuu todella erikoiselta näin sieviläislähtöisenä…

Vaan kyllä kannattaa omistaa sieviläistä! Scanfilia ja Sievi Capitalia molempia ollut salkussa jo pidempään, mukavaa tasaista tuottoa tuoneet molemmat.

6 tykkäystä

Ei treidin huono maine tee välttämättä treidistä huonoa :wink: . Minä olen valmis odottamaan osakkeiden valumista oikeille ihmisille. Kamuxinkin kanssa sitä saatiin venailla se pari kuukautta kun kurssi hiljalleen kipusi femmasta järkevämpiin lukuihin. Uskon, että tässä saattaa olla matkalla retailin innostuksesta johtuen hieman enemmän dramatiikkaa välissä, mutta loppupiste on sama.

En ihmettelisi twitterissäkin spekuloidun skenaarion toteutumista missä kurssi saattaisi jopa tippua vielä alle ykkösen kun NON jossain kohtaa kyllästyy odottamaan. Laitanpa osto-orderit valmiiksi pilkkimään. Joku saattaa vaikka lusauttaa turhautuneena isomman satsin laitaan. Normaalina päivänä laitojen syvyys on kuitenkin vain sen parkymmentä tonnia.

4 tykkäystä

Sievi, palstan uusi treidiosake. Eka todistettu myynti osto-ja myyntipalstalta. Tunti salkussa.

5 tykkäystä

Tattis. Ja mun viestit ei viitannut kehenkään yksilönä, vaan se “hävettää” oli vaan sellanen nolo fiilis, koska olen osa inderes-foorumia ja nyt inderesfoorumi on hetken Sievi-kuhina-foorumi :smiley:

4 tykkäystä

Onko osakkeisiin tullut “musiikki hifistelijä” ilmiö? Löydät jonkun down the radar lapun niin siitä jaksaa turista jokaiselle ja perustella miksi tämä on loistava, mutta sitten kun se päätyy lehtiin ja radion soittolistoille niin siitä tulee mainstream kuraa eikä enää kehdata myöntää edes kuunnelleensa sitä😏.

En omista Sieviä mutta siinä vaiheessa kun palsta sekoaa muoviämpäri osakkeista ja perustellaan kuinka koronan jälkeen houkutellaan ihmiset takaisin kauppoihin ilmaisten ämpärien jaolla ja myynti räjähtää pilviin niin olen mukana.

9 tykkäystä

Johtuu pääosin Twitterissä tehdyistä havainnoistani vrt. Juha Variksen ja Contra Capitalin twiitit ko. asiaan liittyen. Ja minulle itselle on merkityksellisempää ja mukavampaa tehdä tuottoa etenkin tällaisilla lapuilla silloin jos ja kun lopullisen exitin määrittää fundamenttien muutos tai pitkäaikaisempien sijoittajien “herääminen” kyseisen osakkeen halpuuteen. En itse hirveästi nauti “greater fool” tyyppisestä ajattelusta yleisellä tasolla (eli että exitini olisi hyvä vain koska joku “greater fool” (teorian mukaan, minä en pidä ketään sijoittajaa tyhmänä ihmisenä!) osti laput minulta hyvään hintaan (minun mielestäni)).

Molemmilla tavoilla toki on sama tavoite, mutta jos tuottoa haetaan puhtaasti muita peesaamalla tarpeeksi pitkään, niin pahoin pelkään, että siinä tulee näpeille. Eli päätepiste tulevaisuudessa monen kaupan jälkeen ei välttämättä ole sama. Toivoisin kaikkien sijoittajien myös haluavan kehittyä sijoittajina, koska se on tulevaisuudessa todennäköinen arvonluoja sijoittajalle. Haluaisin siis nähdä kaikkien pitkällä aikavälillä vaurastuvan, eikä vain minun itseni. Minun itseni vaurastumisella ei ole mitään arvoa, jos lähipiiri, tai kansa ylipäätään voi huonosti.

Ehkä tää on mulle vaan semmonen typerähkö moraalinen/eettinen kysymys muiden silmissä, mutta olkoot sitten :slight_smile:

20 tykkäystä

Laitetaan nyt tänne kun on tätä päivää koskeva yleisluontoinen kysymys:

Saako ilman välityspalkkiota tänään jenkkipörssistä ostaa vasta markkinan avauduttua? Ainakin vielä laskee mukaan kulut kun koitin laittaa ostotoimeksiantoa.

3 tykkäystä

NN sivuilla luki, että myyntipalkkio näkyy kaupassa, mutta sitä ei sitten lisätä loppusummaan seuraavana päivänä, kuten yleensä.

4 tykkäystä

Tuollahan tuo ihan itse tarjouksessa taitaa lukea, vastaus kysymykseesi siis:

Huomioi myös, että verkkopalvelumme ja Nordnet-sovelluksen kaupankäyntinäkymässä voi näkyä virheellisesti, että kaupasta veloitettaisiin välityspalkkio. Todellisuudessa välityspalkkiota ei kuitenkaan veloiteta kaupoista, jotka täyttävät tällä sivulla mainitut ehdot.

2 tykkäystä

image

Ketähän vittua sitä nyt tällä kertaa syyttäs tästä…

download (1)

18 tykkäystä

Miten onkin jäänyt huomaamatta. Pahoittelut typerästä kysymyksestä ja kiitos vastauksesta :laughing:

1 tykkäys

Ihmettelin aiemmin tänään NEL ketjussa +17 pinna nousua ja totesin ensimmäiseksi pohjoismaiseksi vetyhypeosakkeeksi tämän (lippua tietty heilahti :smiley: ) On kyllä nyt homma lähtenyt ihan käsistä. Hiukan v*tuttaa, kun meni meni viime kuun lopussa listautuminen ohi ja ei sitten kehdannut nousuun ostaa :sweat_smile:

3 tykkäystä

Eikö tuossa Sievihommassa voi käydä niinkin että kurssi putoaa hetkellisesti hyvinkin alle yhden, jos Jussi viskaa laitaan miljoonia osakkeita ja vastaanottavat kädet on suurelta osin swingikäsiä? Kun huuma laantuu eikä kurssi nousekaan tasaisesti, niin kärsimättömämmät alkavat kilpaa lyödä lappuja laitaan.

Edit: en siis osallistu Sievi-ferioihin, seuraan vaan mielenkiinnolla vierestä.

5 tykkäystä

Kiitos syvällisestä ja kypsästä vastauksesta. Hieman mietin vain tuota miten se tuulipuku on sen suurempi hölmö kuin pitkäaikainen sijoittajakaan tässä tapauksessa, jos fundat ei muutu…

Muuten olen pitkälle kanssasi samaa mieltä. Ja eihän muiden sanomisista yleensäkkään kannata mieltään pahoittaa, siinähän usein vain ulkoistetaan omaa pahaa oloa. :+1:

3 tykkäystä

Voihan siinä näin käydä. Tosin Jussin myynnit ovat olleet sen luonteisia että myydään kurssia juuri laskematta. Toisin sanoen jos nonnerot päättää myydä maanantain kaikki osakkeet markkinaan en usko että Jussi on niissä talkoissa myyjänä mukana, se tietysti onko ostajia on eriasia. Mutta eiköhän tämän kanssa kannata nyt ottaa ihan rauhakseen.

Vähän Niin kuin @lee2sos taisi kirjoittaa eiköhän osakkeet tässä päädy lopulta niille jotka tätä haluavat omistaa.

4 tykkäystä

Minua itseasiassa enemmän huvittaa Suomen finanssiuutisoinnin taso, kun kynnyksen ylittää Inderes foorumin keskustelut ja Sievi Capital:in +5% :grinning_face_with_smiling_eyes: Kertoo jotain Kauppalehdestä…

22 tykkäystä

Q&A:ssa oli hyvä kysymys Inderesin kaupankäyntisäännöistä ja avoimuudesta. Raapustelin mukaan tosielämän raastavia tarinoita.

22 tykkäystä

:dizzy_face: :dizzy_face:
image

9 tykkäystä