Inderesin kahvihuone (Osa 1)

…ja tämän vuoksi oman salkun kulmalla nököttää halvalla kuopasta kalastettua Nokiaa siivu odottamassa sitä kaunista päivää kun ilmoittavat että osinkoja taas jaetaan :smiley:

3 tykkäystä

Onneksi ei ole cashiä, voi FOMOttaa mutta kädet on sidotut. Voisi tehdä tammirallin huipuissa kohta huonoja entryjä… :slightly_smiling_face:

Tammirallistrategia; katso vain lappuja joita omistat ja hymyile kun vihertää. Älä katso naapuripöytiin tai tulee FOMO ja vie. :stuck_out_tongue:

6 tykkäystä

Pahoittelut, ei ollutkaan osinkouutinen vaan QT-ketjussa puhuttiin jotain osinkoennusteesta. Muokkasin sanan aiemmasta viestistäni pois.

2 tykkäystä

Tekis niin mieli maan perkeleesti myydä QT. Ei tässä ole enää järjen häivää. Mainittiinko QT motley foolissa? R/Wallstreetbets? Davey portnoy Grab the wheel by two hands and drive it to the moon,:chart_with_upwards_trend::rocket::rocket::rocket:

E: alkaa olla jo ihan meemi meininkiä. Muistan kun keväällä kyselin QT perään. Kurssi n.23e Verneri vastasi jotain tyyliin “alkaa olla jo kireähkö hinnoittelu ja tuotto-odotus ei enää niin korkea”

Ps: minulla on aika huono ja valikoiva muisti.

14 tykkäystä

Marraskuussa taisin sanoa, että en myy alle 60 ecun… Tarkemmin kun asiaa harkitsee niin vaivaisen 60% preemion kanssa kuutista joutuisi luopumaan 96 eculla. Taas käy mielessä klassinen “joku tietää jotain…”. Ulkkareita ainakin ostolaidalla. Useasti ketään ei tiedä mitään :joy:

2 tykkäystä

Joo-o… Vaikeaa tasapainottaa salkun sisältöä muita osakkeita ostamalla, kun Qt kiipeää ylöspäin muita nopeammin. :man_shrugging:

3 tykkäystä

Oma tavoitehinta QT:lle on 150€, sitten harkitaan myyntiä. Amerikan maailmassa hölmömilläkin firmoilla pyörii arvot miljardeissa.

Live by QT, die by QT. Jossain vaiheessa otetaan pieni dippi ja sitten jatketaan tavoitehintaan. Vähän surullista se toki on, että QT määrää salkun tahdin.

5 tykkäystä

Kun QT ylitti 50 euron rajan heitin vitsillä kumpi menee ensiksi 60 euroon QT vai Neste. Neste oli silloin n. 57.80e ja sen jälkeen dailynä muutaman kerran ylittänytkin 60e mutta ei koskaan sulkenut. Nyt näyttää siltä että QT vie voiton.

4 tykkäystä

Pitääpä sanoa, että tarviin vähän rahaa OP puolelle ja möin ihan pikku siivun qt, 58 eur, niin siis tässä välissäkö se meni jo yli 60 eur

8 tykkäystä

Totta kyllä. Tyhmyys liittyi lähinnä siihen että ostin ensin ja ryhdyin vasta sitten tekemään sijoitussuunnitelmaa. Kun mikään kiire ei ole ja aikomus on hajauttaa ajallisesti niin siihen nähden vähän älytöntä ostaa miettimättä hintaa :). Kevensin kolmanneksella joten ihan hyvä positio on edelleen. Ja nyt pitäydyn suunnitelmassa.

1 tykkäys

Onkos ihmisillä mahdollisuuksia hankkia työnantajan pörssissä noteerattuja osakkeita palkasta kuukausittain? Jos on niin saako itse ilmoittaa välittäjän ja AOT:n numeron vai meneekö kyseiset osakkeet yhtiön itse valitsemalle välittäjälle, jolloin itse pitäisi avata AOT kyseiselle pankille/välittäjälle?

Mitähän Malle kuuluu?

Kiinan viranomaisia arvostellut Alibaban perustaja Jack Ma on ollut kadoksissa jo kaksi kuukautta

7 tykkäystä

@superg voit varmaan valottaa vähän miten sulla menee nuo? :thinking:

Erään kanadalaisen IT jätin jonka leivissä olin pystyi palkasta automaattisesti ostamaan ja työnantaja tuplasti tiettyyn prosenttiin asti. Käytännössä tämä oli kuitenkin jokin rahasto, joka osti kerran kuussa pari markkinoilta yhtiön osakkeita. Välittäjä oli jokin kanadalainen, eikä voinut siirtää toiselle välittäjälle. Liittyi varmaan siihen, että kun vaihtoi työnantajaa oli osuudet pakko myydä tai ne pakkomyytiin puolestasi.

4 tykkäystä

Minulla alkoi nyt vastaava ohjelma vuoden alusta, palkasta pidätetään 15% kuukaudessa osakkeiden hankkimiseen. Työnantajana pörssilistattu jenkkifirma, osakkeet tulevat E*Trade alustalle josta niitä ilmeisesti ei saa mihinkään siirrettyä. Tämä ei haittaa koska itselläni osakkeet menevät heti myyntiin ja kuittaan niistä pikavoitot.

Verot pitää sitten ihan itse hoitaa koska firmalla on työntekijöitä ympäri maailman.

6 tykkäystä

Saksan “indereksellä” puidaan kovasti serviceware SE ketjussa tänään, että mistä nämä ulkkarivälittäjät ilmestyi ja mitä ne tietää mitä me ei tiedetä? :sweat_smile:

27 tykkäystä

Mikä on ”Saksan Inderes”?

2 tykkäystä

En minä tiedä. Se oli vain illan jäniskevennys.

9 tykkäystä

En kehtaa virallisesti ehdottaa, mutta aiemmin kaivatun “melkein ostin/myin” ketjun lisäksi tarvittaisiin kyllä “olisin ostanut, mutta…” ketju!

En voi olla sitä mieltä, että tänään melkein ostin sitä ja tätä, kun lompakko on tyhjä niin ostot eivät oikeasti olleet lähelläkään, mutta JOS rahaa olisi ollut, niin OH ja HOH mitä dippejä nyt tarjoillaan ostettavaksi.

Sitähän ei voi tietää alkoiko nyt isompi alamäki ko. lapuilla, mutta jos pinkka sallisi, niin kantaisin kyllä konteittain esim. Plugia kotiin :crazy_face:

9 tykkäystä