Saman suuntaisia ikävöivä havaintoja, mutta ketjukohtaiset erot ovat isoja.
Yleensä nousuissa mukaan innostuu tulemaan aloittelijoita tai sijoittajia, joiden tietämys mihin sijoittaa on varsin rajallinen. Foorumin taso tuntuu lyhyen parin vuoden kokemuksella hieman kontraavan pörssiä siinä mielessä.
Lippua vaan rohkeasti heilumaan nollasisällöistä! Pidetään tasoa täällä, jolottelijoille löytyy muitakin foorumeita.
Pitkästä aikaa taas saadaan juoda Smarttikahvit tänään Pitää iloita edes se pieni hetki kun se ylhäällä viipyy. On tässä usko horjunut yhdellä jos toisellakin varmaan välillä ja käyty vieraissa, mutta aamulla oli se kutina, että piti itse vielä ottaa 226 tasolla lisää
Tuolla,AroCell-ketjussa joku hehkutti eilistä nousua ja innostuin siihen kommentoimaan mukaan. Lippua tuli, totesin että joo fair. Eihän sillä koko keskustelulla ollut arvoa. Noihin on helppo ja houkutteleva lähtä mukaan kummemmin miettimättä.
Mikään ei ole ärsyttävämpää kun lukea 20 viestiä diipadaapaa paljonko kurssi on nousussa/laskussa milläkin hetkellä yritys/alaketjuissa Kahvihuoneen puolella nämä
KL on laatukamaa noihin verrattuna ja tuo yahoo on melkein stockwitsiakin pahempi, mutta noita tiettyjä ketjuja on hauska lukea, kun pienet naurut kelpaa😁 Sääli, kun ei tunnu löytyvän mitään hyvää jenkki-forumia, joka olisi edes hiukan inden tasoinen.
Komppaan tässä Vepua, rohkeasti vaan lippua heiluttamaan jos nollasisältöä tulee! Itse ainakin moderaattorin roolissa yritän parhaani pitää keskustelujen tasoa yllä, ja samalla myös varmistaa sen, että ketjut pysyvät siisteinä ja nollasisältöä ei floodaa ketjuja
Voisko siellä Plug tai vastaavassa ketjussa laittaa vaikka että kurssi pinkaisi 21% jee, tämä tarkoittaa että sk annin tasosta on noustu yli 14 miljardia EV… Siihen sitten se jee raketti kuva
Kyllä sanoisin myös että Renaultilla on aika vahva kulurakenne ja rasite takana pääliiketoiminnasta, kun taas Plugilla on aika avoimet pelikentät monella tapaa tehdä isoja ratkaisuja ja poimia marjat näistä yhteistyökuvioista ilman noita vanhan liiketoiminnan rasitteita.
Toisella kotimaisella mutta lyhyt käännös että näyttäisi että pörssisijoittamisen on aloittanut ihmisiä jotka eivät ole käyneet Inderesin tai vastaavaa alkeiskurssia
Olen yhden viestin laittanut yhtiöketjuun jossa kurssin liikettä on verrattu rakettiin ja tietysti rakettiemoji. Täytyy todeta että ihan oikein kun tällaiset liputetaan ja poistetaan, muutenhan ketjut täyttyisi noista spämmeistä. Jos viestissä on jotain muuta asiasisältöä niin eihän nuo sitten haittaa.
Mun käsittääkseni niiden kokonaan filtteröinti pois näkyvistä ei ole mahdollista, ellei viestiä kokonaan poisteta! Tähän lienee @Verneri_Pulkkinen ja @Yu_Gong parempia vastaamaan, mutta ainakaan minä en ole tietoinen tällaisesta mahdollisuudesta käyttäjän päässä
Lyhyesti kun näin kahvihuoneessa kysely, mutta toi elää tosiaan aika vahvasti ton testilennon tulosten mukana. Vähän jokaisen lafkan lennot on tainnut mennä vuoden sisään reisille. Virgin Orbit kosahti joskus toukokuussa, SpaceX sytty muistaakseni lähdössä joulukuussa(?) ja Virgin Galactic tais kärähtää ilmassa marraskuussa (?). (Varauksella epäonnistumisen syyt ja kuukaudet kun ihan hatusta heitin ulkomuistista enkä alaa tarkemmin seuraa). Galactic on näistä ainoana pörssissä ja romahti huolella kun testilento epäonnistui. Jokunen viikko sitten tuli info että oli saanut analysoitua epäonnistumisen syyn ja valmistautuminen uusintayritykseen. Tästä lähti osakkeen uusi nousu. Tällä viikolla nousua on jatkanut koska Virgin Orbit tekee testilennon joko tänään tai vkonloppuna. Nämä on siis erilafkat vaikka Branson molemmissa. Branson omistaa muistaakseni 100% Orbitista kun ne jakautuivat eri lafkoiksi joki vuosi sitten, mutta varmasti onnistunut/epäonnistunut testilento vaikuttaa Galacticiin.
Ihan mielenkiintoinen tulevaisuuden lafka kyllä. Ei pelkästään avaruusturismin myötä vaan noilla pystyy lentämään mannertenvälisiä lentoja muutamassa tunnissa. Riskeinä tosiaan toi että moottorit tupannut syttyä palamaan, vaikkei toki mitään suurta Challenger-riskiä olekkaan. High risk high reward.
Onko tämä kahvihuonekaan enää sitten mieleinen paikka, jos kaikki “tänään +26,6758%” aletaan tänne lätkimään, yrityksiä on aika paljon ja jokaiseen kommenttiin saattaa tulla useampikin vastaus… aika lailla tukkoon menisi kahvihuone ja itse ainakin joisin kahvini sitten muualla. Olisiko mieluisampaa perustaa vaikka “hypetyshuone”, tai “mitä vitt*a nyt tapahtuu” -huone, jossa sitten saa ihan vapaasti hehkuttaa menemään ja panna raketteja niin paljon että riittää?
edit. ES-huone? (Euroshopper…), no joo, ei se kaikki ole sitä tasoa…