Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Itsekkin olin kyseistä koetta tekemässä tänään :smiley: Se meni ihan hyvin, vaikka äidinkieli ei mikään vahvin aineeni ole. Pakko myöntää, että aika hienon näkökulman löysit tuohon :+1:.Päivittelehän tuloksien saapuessa, minkälaisen arvosanan tuollaisella saa.

2 tykkäystä

Onnea kirjoituksiin! Mitäs tämän kevään abiturientit meinasivat hakea opiskelemaan jatkossa?

2 tykkäystä

Helsingin lääkis tavoitteena :slight_smile:

15 tykkäystä

Jaan tekstin sitten kun saadaan tulokset, pääsette lukemaan koko tekstin ja näkemään arvosanani :slight_smile:

2 tykkäystä

Onnea hakuun, tuleva kollega! Hki lääkis on kyllä korkeakoulujen aatelia. Muuallakin Suomessa tosin koulutetaan hyviä lääkäreitä ja lämmin suositus viimeistään erikoistumisvaiheessa käydä oppia ja näkemystä hakemassa kansan syvien rivien keskuudesta kehä 3 ulkopuolella :wink:

2 tykkäystä

Foorumilla ruuhkaa… minut jo kirjattiin automaagisesti ulos. Nyt vaan hommaamaan vähän lisää AWS-jerkkua :upside_down_face:

2 tykkäystä

Hieno homma! Terveysalalle tarvitaan talousosaamista. Muuten käy tulevaisuudessa huonosti. Jos ei ekonomeja huolita, niin sijoittavia lääkäreitä :+1:

1 tykkäys

Itselläni taas tavoitteena olisi kauppatieteellinen Oulussa tai Jyväskylässä. Tuntuu sopivammalle alalle, kun foorumille sopivasti yritysten toiminta kiinnostaa suhteellisen paljon.

2 tykkäystä

muusikko/teknikko

1 tykkäys


:laughing:

15 tykkäystä

Kyllä, korona on nyt saapunut Suomeen. Käytiin se mimmin kanssa toteemassa Kaaren Prisman sisäänmenoporteilta.

Edit: mitähän mä tän tänne laitoin.

1 tykkäys

Jotenkin tuntuu, että mallisalkkuun tulee kohta lisäystä. Veikkauksia, mitä tarttuu matkaan tästä romahduksesta vielä, ennenkuin käännytään nousuun? Itse veikkaan QT :slight_smile:

3 tykkäystä

Mitenkäs muut palstalaiset ovat varautuneet mahdollisiin karanteeneihin? Itse täydensin tänään ruokavarastojani ostamalla tarvikkeita noin viikon ruokien edestä. Lisäksi ostin salkullisen olutta takaamaan oman mielenrauhan tässä myllerryksessä.

100% käteispainolla menään odotellen tilanteen rauhoittumista.

1 tykkäys

Eikö tuo hamstraaminen kuitenkin vähän ammu yli, vaikka en halua vähätelläkkään koronan vakavuutta.

2 tykkäystä

Omalta osaltani en vielä pitäisi hamstraamisena noin 1,5 -kertaisia ostoksia. Prismassa ilmeisesti työntekijät saanet ilmoituksia, että tilapäisiä katkoja toimitusketjuissa ja tarvikkeita ei välttämättä ole tulossa hyllyihin. Pitäisin sitä vain järkevänä varautumisena sitä varten, ettei kaupoista välttämättä ole saatavilla ruokaa. Eri asia on sitten esimerkiksi vessapaperin hamstraaminen tolkuttomia määriä. :man_shrugging:

2 tykkäystä

Itse kerkesin eilen ennen ruuhkaa hakea tärkeimmät eli isoin paketti vessapaperia ja pari laatikkoa kaljaa. Ruokaakin tarttui varuiksi mukaan parin viikon tarpeiksi, tuleehan nuo syötyä kun hyvin säilyvää osti. Ei välttämättä tarpeellista, mutta ei mitään haittaakaan.

2 tykkäystä

Viinikellari yli 50% valmiudessa, so. yli tuhat pulloa jemelissä.

5 tykkäystä

En näe mitään tarvetta varautua tilanteeseen. Haen kaupasta päivittäin sen mitä tarvitsee. Turha tässä on panikoida, kun vessapaperia ja ruokaa kyllä tulee saamaan jatkossakin.

2 tykkäystä

Verrattuna huippuhetkeen ennen romahduksen alkua, mun salkun arvosta on tällä hetkellä jäljellä 58%. Muistan kokeneeni yhden vastaavan rohahduksen oman salkun osalta ja se taisi olla vuonna 2008 tai 2009. Silloin teki tosi pahaa, mutta nyt ei ihme kyllä tunnu juuri missään. Ja nyt puhutaan kuitenkin huomattavasti isommista summista. Taidan ottaa kupin teetä, sillä lopetin ylimääräisen kahvin juonnin nukahtamisvaikeuksien takia. Ei ole enää ollut uniongelmia, pandemiasta huolimatta :smiley:

17 tykkäystä