Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Ok. Selvä ero noissa kyllä. En jaksa selvitellä mistä ero johtuu mutta esim. klo 15-16 spot hinta nordpoolin mukaan avg 6.80 €/MWh (ja ei sisällä veroa ym. lisäkuluja) toi Fingrid näyttää nollaa. Epäilen että appsissa ei näkyisi oikein… Mutta en jaksa enempää selvitellä, halpaa sähkö jokatapauksessa on :+1:

Eiköhän tuohon vastaus selviä huomenna, jos joku mainitsee asiasta Fingridille. Joka tapauksessa, ei se sähkö ole ilmaista.

EDIT: Nyt on näköjään Tuntihintakin korjannut hinnat oikein.

2 tykkäystä

13 tykkäystä

Tiedät seuranneesi poikkeuksellisen aktiivisesti pörssiä viimeiset viikot, kun sunnuntain säätiedoista sulle tulee ensimmäiseksi mieleen S&P500 kuukausigraafit sekä tekniset tuki- ja vastustustasot…

Eipä sillä… pörssin tiivis seuraaminen tänä vuonna on ollut tuottoisaa minulle, koska koronan suhteen ”merkityksellistä uutta tietoa” on saatu päivittäin… eiköhän tästäkin päästä enemmän casual-modeen vuoden edetessä…? Sitäpaitsi ylöshän tuo TV-graafi näyttää kääntyvän :grin::sunglasses::man_shrugging:

11 tykkäystä

11 tykkäystä

18 tykkäystä

Viimesen puolen vuoden aikana “biitattu” indeksiä, enemmän tai vähemmän. Toki lyhyt ajan tarkastelujakso, mutta silti hauska katsoa. Hyvä tuuri käyny osakevalinnoissa

3 tykkäystä

Tietääkö kukaan saako OP:lla verrattu salkun kehitystä indeksiin?

Saa.

op.fi → Säästöt ja sijoitukset → Arvopaperisäilytys → Kehitys. Sitten vielä valitse näkymälinkistä Kehitys ja klikkaa vertailuindeksi näkyviin.

3 tykkäystä

Homma jatkuu. Tänään tuli lisää tietoa.

Kiitos :slight_smile:

Veteraaneille, siellä jossakin, sinne karanteeniin 27.4. :finland:

4 tykkäystä

Siellä näköjään vaimokin lauleskeli, äänitettiin ma-ti viikko sitten ja miksattiin ti-su ja tänään ulos - sori täysin pieleen muistetusta ajasta.

2 tykkäystä

Onko inderes päivittänyt suosituspolitiikkaansa kun fortum sai 14,4%:n potentiaalilla osta-suosituksen? @Verneri_Pulkkinen

1 tykkäys

Siihen tulloo vielä osinko päälle. Ja ei tuo ihan prosentin tarkkuudella mene.

Tuota mietitään tälläkin hetkellä ja varmaan jossain vaiheessa suosituskriteerejä muutetaan.

Esimerkiksi juuri Fortumin riskitason omaassa yhtiössä jo 15 % tuottopotentiaalihan on “huutava osta”, kun taas vastaavasti 15 % nousupotentiaali Loudspringissä ei pitäisi riittää vielä edes turvamarginaaliin. :smiley:

6 tykkäystä

Onko teillä vinkata keskustelufoorumia ulkomaisista osakkeista? Pääasiassa jenkkilän markkinoista. Tekisi mieli päästä syvemmälle vahvoista brändeistä tunnettuihin yhtiöihin.

Itse luen Seeking Alphasta artikkeleita, sieltä myös löytyy muita yhtiön tiedottamia asioita. Kannattaa tsekata! ( Pystyy seuraan haluamiansa yhtiöitä )

2 tykkäystä

Oletko ”tilaaja” vai ihan ilmaistunnuksilla? Tuntuu, että moni Seeking Alphan hyvistä analyyseistä on maksumuurin takana

5 tykkäystä

Ihan ilmais käyttäjä olen.

Olet ihan oikeassa - tavallaan

Mitä minä olen seuraillut niin aina kun artikkelit ovat ‘tuoreita’ - ne ovat kaikille avoinna. Tietyn ajan jälkeen ne muuttuvat maksullisiksi.

1 tykkäys