Inderesin kahvihuone (Osa 1)


Clock is ticking :alarm_clock:

20 tykkäystä

Li Anderson kertoi viime viikolla Suomen hallituksen viestittelevän WhatsApp:lla omassa ryhmässään. Itse suosittelisin hallitukselle vaikkapa Signalin käyttöä, jos tällaisten sovellusten käyttö ylipäänsä on tarpeellista. Luulisi, että joku taho löytyisi Suomesta ohjeistamaan maan korkeinta johtoa turvallisessa viestimisessä.

4 tykkäystä

Aikamoinen nopeuskilpailu oli toi pääsykoe, huh huh! 12 osiota, jokaisessa 10 min aikaa vastata, ja jokaisessa osiossa joko 10 tai 20 monivalintaa! En ihan parhaimmillani ollut tässä kokeessa, mutta pyrin ainakin välttämään vääriä vastauksia (vääristä vastauksista tuli miinuspisteitä), ja erittäin hyvää harjoitusta tämä oli!

17 tykkäystä

Ei muutakuin kysyt täältä näin, jos on vaikeita kysymyksii ni me kyllä autetaan :smiley:

On niin helpon näköisii kaavoiki. T. Ammattikoulusta valmistunut

4 tykkäystä

Heh, en harrasta vilppaamista @Nyyb.K, ja koe on ohi jo :smile:


:wink:
Ok, Maxwellin yhtälöitä ei sentään lukiossa vielä ole, mutta tästä vielä tämmöiset saatteeksi :wink:

2 tykkäystä

Kaikkea sitä…

meanwhile at työelämä:

image

Ps. tsemppiä Johannes!

8 tykkäystä

Lähde sinäkin kovia tieteitä lukemaan niin tulee tutuksi nämäkin ihanat yhtälöt. :heart:

t. Maxwellin yhtälöiden ystävä vuodesta 2013.

2 tykkäystä

Oon @kabu vähän (lukio)fysiikan lukemisen yhteydessä eksynyt opetus.tv nimiseltä sivustolta kattomaan Jyväskylän yliopiston fysiikan videoita, niin sitä kautta on tullu nää yhtälöt tutuiksi! Wikipedia tosin esittää suurimmat osat noista turhan vaikeessa muodossa, kun vois matemaattisesti esittää paljon yksinkertasemminkin. Ongelma vaan on et useampien noiden pyörittämiseen kunnolla tarvis joko hyvää differentiaalilaskennan osaamista, tai vaihtoehtosesti vähintäänki vektorianalyysin osaamista, koska noi suljetut integraalit etenki epäsymmetrisille kappaleille ei oo mitään helppoja laskettavia :joy:

1 tykkäys

Hyvän näköisiä videoita tuolla ja siistiä, että on ollut kiinnostusta :grin:. Eipä ne aineopintojen laskut älyttömästi noista eroa mitä tuolta vilkaisin. Suht yksinkertaisia geometrioita ja sitten integraalilaskentaa. Monimutkaisemmille kappaleille voikin sitten pyörittää näitä vaikka FEMillä.

1 tykkäys

Ilmeisesti linjoilla oli muutama kilpailija, joka ei kunnioittanut sääntöjä.

4 tykkäystä

Tosin kokeessa oli vissiin 12 osiota ja jokaisessa osiossa 10 kysymystä ja osioon oli varattu 10 min. Eli siis pitää olla melko ripeä vastauksissaan, joten googlaamisesta ei ole hirveästi apua. En nyt ollut kokeessa, mutta veikkaan, että jokaisessa kysymyksessä oli 4 väitettä eli siis kysymyksen ja väitteiden lukemiseen menee suuri osa tuosta minuutista.

3 tykkäystä

Jep, tulokset olisivat olleet samat, vaikka Googlen käyttö olisi ollut sallittua.

Koe vastauksineen on nähtävissä täällä

1 tykkäys

Järjestely on täysin vieras. Kun itse kirjoitin laskimet oli juuri keksitty. :grin:

Mutta mitäs jos neljä Otaniemeen päässyttä, eikä lääkäriopinnoista kiinnostunutta, kaveria olisi auttamassa? Kaljapalkalla?

2 tykkäystä

Tästä on useat jo päivittäneet Twitteriin, ja kommentoin tätä Twitterin puolelle itsekin. Ei yllätä, mutta surullista katseltavaa silti. Itse oon koko elämäni ollut todella lainkuuliainen kaikkien mahdollisten sääntöjen suhteen, ja pystyy yhden käden sormilla laskemaan ne säännöt joita olen elämässäni rikkonut.

11 tykkäystä

Meillä kauppatieteilijöiden piireissä pääsykoeuudistus on otettu innolla vastaan, sillä erilaisten porsaanreikien hyödyntäminen on vain hyödyksi alalla, ja pääsykoe valikoi täten kaikista häikäilemättömimmät opportunistit eli soveltuvimman aineksen.

16 tykkäystä

On sitä kaikenlaista hiihtäjää tullut matkan varrella vastaan ja joskus elämässä itsekin eksynyt vähintään harmaalle alueelle, mutta loppujen lopuksi tuo valitsemasi tie on se ainoa oikea.

Työelämässä rehellisyys ei aina ole se määre, millä pärjää parhaiten tai millä saa arvostusta. Sääntöjäkin saa toisinaan rikkoa, jos ei vahingoita yritystä ja etenkään kollegoita tai riko lakia. :slight_smile: Kaikki riippuu tietty siitä, mitä työnteolta on itse hakemassa. Monenlaisiin ihmisiin ja kulttuureihin törmää, jos ei jämähdä yhteen paikkaan.

1 tykkäys

Poistun palstalta. Kiitos kaikille asiallisista keskusteluista. Hyöty-laatusuhde on käynyt ajallisesti haastavaksi joten Twitter on ainoa media jossa jatkan koska siellä voin valita ketä seuraan. Hyvää kesää kaikille.

11 tykkäystä

Toinen vaihtoehto on olla niin rehellinen kuin mahdollista ja katsoa, mitä siitä seuraa. Jos lopputulos ei miellytä, ehkä on syytä ottaa opikseen ja mahdollisesti toimia jotenkin toisin.

Mahtavaa!!

1 tykkäys

En sanoisi että Kantin kategorisen imperatiivin sokea seuraaminen on se kaikista paras tapa toimia aina, en esimerkiksi ole ikinä ilmiantanut toisia opiskelijoita lunttaamisesta, vaikka semmoistakin on vuosien varrella tullut todistettua.