Inderesin kahvihuone (Osa 10)

Juu, hyvähän se on pohtia, miten tuota teemaa kannattaa ajatella ja lukea - ettei ota tuota kirjoitusta “väärin”. :slight_smile:

Sanon ihan varmuuden varmuudeksi ettei kellekään tule Markusta tai tekstistä väärää kuvaa :slight_smile: , eli sen perusteella, mitä tästäkin tuoreimmasta Markun tekstistä ymmärsin ja mitä hänen juttujaan aiemmin olen lukenut niin ei itselleni ainakaan tullut sellaista vaikutelmaa, etteikö hän olisi tietoinen tällaisista eri näkökulmista tai etteikö hän suhtautuisi asiaan myös terveellä skeptisyydellä (eikä ole “virittämässä” tai “keksimässä” mitään) :slight_smile: Markun kirjoitukset ovat mielestäni oikein hyviä ja jos on lukenut esimerkiksi tekemäni Markun haastattelun, niin ymmärtää ehkä paremmin, miten hän ajattelee.

Tekstin voi lukea melko nopeasti, ehkä noin 15–20 minuutissa, mutta asioiden sisäistäminen vie varmasti enemmän aikaa. Itsellänikin se on edelleen välilehdellä auki – enkä ole ihan kaikkea ymmärtänyt, enkä ehkä ymmärtäisikään, vaikka teksti olisi suomeksi, koska aihepiiri ei varsinaisesti kuulu omaan osaamisalueeseeni. (eikä kaikkea tarvitse aina ymmärtää)

Huomasin muuten, että linkkiä on avattu vain muutaman kerran. Voi tietysti olla, että moni on lukenut tämän tuoreen tekstin jo muualta, mutta suosittelen silti lukemaan sen huolellisesti alusta loppuun, jos mielenkiintoa ja intoa teemaan riittää. Joskus nimittäin huomaa, että kommentointia/tykkäyksiä on tehty vähän ennenaikaisesti (tämä asia/kappale ei koske sinua, Xlat , koska sä olit lukenut tekstin. :slight_smile: )

Kaiken kaikkiaan tosi mielenkiintoista ja opettavaista luettavaa. - ainakin siltä osin, mitä mä ymmärsin. Uskon, että moni saa näistä hyvää tietoa ja toiset taas lukevat puhtaasti mielenkiinnosta. Joka tapauksessa tällaiset mielestäni kirjoitukset tarjoavat hyvää ajateltavaa, vaikkei niitä suoraan hyödyntäisikään omassa sijoitustoiminnassaan. Toki jos on kova tekemään johtopäätelmiä - varsinkin osakepoimintoja reippaasti yksittäisten tekstien ja analyysien perusteella, niin sitten toivotan lukijalle/lukijoille malttia. Siksikin oli hyvä, että nostit tällaisia seikkoja esille ettei kukaan ota väärin tai tee liian voimakkaita johtopäätelmiä omaan tekemiseen noin muuten.

(*itseäni kannustan kontraamaan omia sijoitusajatuksiani :smiley: )

@Markku_Kurtti:n haastattelu:

Kannattaa ottaa Markun X:ssä seurantaan:
https://x.com/markku_kurtti

*Sijoittaminen ei ole mun osaamisaluettani ja tässä hommassa aika olen “uusi”, mutta olen erinomainen varoittava esimerkki. :slight_smile:

image

5 tykkäystä