Inderesin kahvihuone (Osa 10)

Voihan se olla, että vika on tällä puolella ruutua ja tulkitsin viestisi turhan herkästi.

Ehkä se oli juuri toi meemi, mikä triggeröi minutkin.
Eli juurikin näin:

Yleisellä tasolla pohdittuna, kirjoittaminen voi kieltämättä olla haastava laji. Minun päässäni kirjoittava Lepikkö tuntuu eri persoonalta kuin Traders Clubissa tai esimerkiksi täällä parhaillaan taustalla pyörivässä Puheenaihe-podcastissa esiintyvä Lepikkö.

En ajattele, että eriävässä mielipiteessä olisi kyse varsinaisesti paskan niskaan heittämisestä. Kävi kyllä itsellänikin mielessä, että voisiko kyseessä olla jotain kaikuja Tesla-ketjusta, johon en omaa mielenterveyttäni puolustaakseni kovin usein eksy. En tosin ole kovin kiinnostunut yhtiöstäkään. Olen toki huomannut, että Jukka rohkeasti näkemyksiä esittävänä julkisuuden henkilönä joutuu erityisen tarkkailun sekä kritiikin kohteeksi ja arvostan kun siitä huolimatta jaksat kontribuoida tänne.

Jos nyt kommentoidaan hieman varsinaista aihettakin. Olen samaa mieltä tästä ja myös siitä, että sijoittajan kannattaa pyrikä olemaan ankkuroitumatta yhtiöihin ja pyrkiä välttämään vahvistusharhoja. Sijoittamisen psykologia-ketjussa on asiasta paljon hyviä kirjoituksia.

Ja lopuksi,

Olen samaa mieltä näistä riskeistä ja vähensin alkuviikosta Nvidia-altistustani sen jälkeen, kun sunnuntaina laitettiin jarrua launtaina ilmoitettuihin puolijohdealan tariffi-helpotuksiin.

Aika näyttää miten käy, mutta vieläkin tuntuu, että olen liian suurella painolla mukana näinä tuuliviiripolitiikan aikoina. Treidaajalle nämä on varmaan jänniä aikoja.

Jos saan vapaasti lainata käyttäjän @Mikko_Makinen kommenttia Inderesin yhtiökokouksesta “Tuottoja tulee, jos vain terveys kestää.”

31 tykkäystä