30-40 vuoden pesti jälkeen työnantaja ei varmaan muista, jos teit pitkää päivää. Oma perhe kylläkin muistaa.
Tämä nyt sivuten tätä työkeskustelua.
30-40 vuoden pesti jälkeen työnantaja ei varmaan muista, jos teit pitkää päivää. Oma perhe kylläkin muistaa.
Tämä nyt sivuten tätä työkeskustelua.
Eikö joku voisi kutsua kuitenkin, jos ei tappeluksi, niin kiristykseksi; “Jos etten nosta palkkaani lähden toiseen firmaan”.
Terve. Teen remppaa ja sain lainaa 1,5% marginaalilla + 6kk Euribor. Käteistä on sen verran, että voisin silläkin maksaa rempan. Kannattaisiko kuitenkin ottaa noilla ehdoilla tuo laina ja sijoittaa pörssiin ETF:ien kautta? Onko teidän mielestä riittävän alhainen korko? Laina on annuiteetti. Onko raadin mielestä se hyvä? Sen saanee kyllä muutettua vielä tasaerälainaksikin…
Kiroan sitä päivää kun sijoitin isolla painolla Lindexiin. Ihan uskomatonta DDR-byrokratiaa tuo että kiinteistöt myytiin aikapäiviä sitten mutta vieläkin siellä riidellään jostain mikkihiirirahoista.
Uusi paavi on valittu. Tulee kohta esiin.
Ei. Kiristys on jotain puolilaitonta touhua. Tyyliin kerron puolisollesi että käyt maksullisissa naisissa jos et nosta palkkaani
Muita termejä joissa palstalle paremmin sopiva tunnelma.
Arto Satosen uusi pesti järjestyikin nopeasti. Kyllä kokoomus osaa.
Antti Lindtman on jo hieman kateellisena tiedustellut olisiko Krista Kiurulle jotain abbedissan virkaa vapaana.
Kuulemani mukaan aika harva on kuolinvuoteellaan harmitellut että tulipa tehtyä ihan liian vähän töitä.
Ilmeisestikin twiittaava Paavi:
Monilla fintwit kavereilla on enemmän seuraajia kuin paavilla. Pari tuntia sitten oli alle tuhat.
Hieman yllättävää että Trump ei vääntänyt yhdysvaltalaisen paavin valintaa omaksi ansiokseen ja puolestaan syyttänyt Bidenia siitä, että aiemmin sellaista ei oltu valittu
Ymmärrän pointin, mutta jos kuitenkin laveasti tartun tähän sanontaan, se ei täysin pidä paikkaansa silloin, kun työttömäksi joutuminen ei ole ollut vapaaehtoista.
Tai jos työuransa aikana ei ole koskaan päässyt toteuttamaan vahvuuksiaan.
Isäni joutui ennenaikaisesti eläkkeelle Suomen lamassa (mikä toisaalta oli minulle nuorena onnenpotku, sillä isä-poika-aika kasvoi moninkertaiseksi). Työuransa hän teki toimistolla, jonne hän oli ajautunut, jämähtänyt ja jossa palkka lopulta oli kasvanut niin hyväksi, että se oli lopullisesti sinetöinyt riippuvaisuussuhteen. Vielä 80 ikävuoden korvilla hän harmitteli, kun ei kädentaitavana koskaan päässyt taitojaan työssä hyödyntämään. Tässä mielessä tekemätön työ voi harmittaa pitkään.
Mietin tätä toisinaan omissa työkuvioissa, mutta uskoisin olevani oikealla alalla tuollaisen ansan välttääkseni.
Tämä on iha hyvä heitto. Itse olin joskus ihan maailmanlopun amerikkalaisessa firmassa töissä. Firman suomalaisessa toimipisteessä oli muutamiaa täysin turhia kavereita palkkalistoilla. Joskus harmittelin mielessäni, että on se kun kaikenlaiset äijät ne vaan pysyykin töissä ja palkka juoksee…
Mutta hetkinen, jos ne eivät olisi töissä ja ottaisi jenkkifirman rahoja niin niiden elatushan jäisi suomalaisen veronmaksajien hommiksi työkkärin kassasta.
Päädyin siihen, että tuota parempi järjestely olisi vain, se missä suomalainen on töissä, suomessa mutta venäläisessä firmassa eikä tee siellä mitään
Olen ollut Tokmannin yhtiökokouksessa Mäntsälässä kolmena vuonna peräkkäin.
2023 ongelmana oli veturimiesten lakko ja karsea lumi-loskakeli. Suurin ongelma kelissä oli se, etten ollut nuukuuttani hankkinut kenkiä laisinkaan. Näin sukat kastuivat pahasti.
Vuonna 2024 ongelmana oli pessimistinen yhtiökokousavustaja ja karsea lumi-loska-jäätävä tihku-keli. Olin kuitenkin hankkinut Niken osakkeita, niin olin malttanut panostaa kunnollisiin Gore-Tex-kenkiin.
Tänä vuonna Mäntsälässä oli hyvin viehättävää. Oletukseni, että Mäntsälässä on ympärivuoden lumipeite ei pitänyt paikkaansa. Suoritin matkan myös yksin ja myös muista vuosista oppineena viritin mukavuuden huippuunsa. Kaikki oli parempaa kuin koskaan ennen. Tein silti tyhmiä virheitä vieläkin.
Tämä Santiago de Tokmanni on erittäin hieno ja monipuolinen vaellusreitti. Alun agraarinen maisema muuttuu, kun kaunis punainen logistiikkakeskus nousee taivaanrannan yläpuolelle kuin auringon kehrä. Noin puolen tunnin vaelluksen jälkeen paljastuu, että kyseessä on Maskun logistiikkakeskus ja sen takana oleva vaalea röttelö on Tokmannin hallinto- ja logistiikkakeskus.
Itse käytän nykyään Hyllyvän reittiä, joka on huomattavasti lyhyempi ja sopii paremmin hyllyvälle olemukselleni.
Kävelyä tulee kuitenkin sen verran, että voi hyvällä omallatunnolla nauttia Tokmannin pullakahvit/teet.
Olen edelleen katkera, kun en saanut mustaa Tokmanni-ämpäriä, mutta laitetaan punaisen ämpärin sisältö. Tästä puuttuu Spar-linssisipsit, koska söin ne kotimatkalla:
Miten reissu oli parempi, kuin edelliset säätilan lisäksi. Olin yhdistänyt tähän retkeen paremman Veljeni Leijonamielen kuin vuonna 2023:
Söin Lounaan hienommassa paikassa kristallilamppujen alla:
Tässä on tviitti hurjasta neljänkympin jengistä
Jotenkin en ole itse saanut aikaiseksi lähteä yhtiökokouksiin yhtään minnekään. Täältä Savosta kun tuntuu olevan niin pitkä matka joka paikkaan. Toisena rajoittavana tekijänä en oikein tunne sopivani joukkoon tälläisenä vähäpätöisenä pienomistajana vaikka minulla täysi oikeus olisikin osallistua Ehkä jonain päivänä rohkaistuisin lähtemään jos saisi jonkun mukaani, vaan tuntuu olevan vieläkin tämmönen sijoitusharrastus aika marginaalista omassa kuplassani
Eipä täältäkään Mäntsälään ehdi kymmeneksi ilman majoitusta. Olen majoittunut parina vuonna Hirvihaaran kylässä, joka on lähellä Tokmannin keskusvarastoa.
Suurin osa varmaan tuli yksityisautoilla Tokmannin yhtiökokoukseen. Täältäkin joutuu ottamaan vauhtia autolla, jos jonnekin aikoo mennä.
Kyllähän täältä helposti ehtisi paikalle ökyillen omalla autolla, kun tuo nääs on elinehto täällä maaseudulla jos aikoo töissäkin käydä. Ensi kevään osalta pitää näitä laittaa oikeasti harkintaan.
Hyvä herra, teillä on runoilijan sielu.
Hieno kertomus @Vanerihands , olisi sopinut ihan hyvin Tokmanni-ketjuunkin tuomaan eloa ja sisältäähän se tärkeää tietoa Anders Kindin kadonneesta ruuvimeisselistä ja sitä kautta myös hänen mahdollisesta kohtalostaan . Ehkä saamme tähän vielä jonkinlaisen jatkumon tulevina vuosina, jos itse ryhdistäydyn enkä välitä jatkossa koronakriiseistä, junalakoista, myöhäisestä keväästä jne.