Inderesin kahvihuone (Osa 10)

Jälkiviisastelua ehkä tässä. Käsittääkseni oltiin jo all-in ydinkeskustan kiinteistöissä. Niin näiden idea oli laajentaa sitä all-in tilannetta ja ottaa vielä kunnon velkavipu siihen päälle? Siihen vielä päälle hotellit ja muut mistä ei ollut mitään kokemusta?

En ole mikään finanssiekspertti, mutta kyllä tuo kuulostais vuonna 2018 ja vielä vuonna 2025 ihan älyttömältä.

Onneksi olen kouluttamaton moukka, niin ei ole tarvinnut tuon paska järjestön pakkomaksua maksaa. Vain Suomessa tämä varmaan on mahdollista.

9 tykkäystä

image

Yritän keksiä onko tämä härkäinen vai karhuinen ennustus Helsingin pörssin kannalta? Pitäisikö myydä kaikki Helsingin pörssin omistukset ja siirtää ne Tukholmaan, vai pitää ne Helsingissä? Muhkea härkä oli Suomessa, mutta toisaalta sitä myöskin ammuttiin pistoolilla joka ei kuulosta ihan hirveän hyvältä.

8 tykkäystä

Muhkea härkä terminä viittaisi pöhöttyneeseen, mukavoituneeseen kuohittuun lajinsa edustajaan. Ettei olisi kuitenkin hiehomarkkina edessäpäin. Pohojanmaasta kun on kyse niin kantapukkeja tuntuu piisaavan kuitenkin joka yli-, ala- ja rinta- talossa.

1 tykkäys

Ehkä tämä ketju on sopivin paikka tälle pohdinnalle, kun on enemmän yleistä pohdintaa.

Minulla tulee tuosta Solar Foodista monella tapaa mieleeni Spinnova, kumpikin valmistaa tuotetta, jolla voidaan korvata nykyisiä tuotteita, kumpikin on alkuvaiheen yhtiö ja kummallakin ideana on aloittaa teollisen mittakaavan tuotanto mutta vielä ei ole rahoitusta tai kumppania valmiina.

Mielenkiinnolla seuraan kumpaakin sivustakatsojana, tässä oppii paljon ns. startup-yritysten logiikasta ja mahdollisesti nähdään vielä teollisen mittakaavan tuotantoa suomalaisinnovaatioiden kohdalla.

Edit. Ympäristötekijät unohtuivat tuosta listasta, ne myös yhdistävät näitä yhtiöitä.

6 tykkäystä

Ylellä on juttua, miten suomalaissijoittajat ovat vetäneet rahojaan pois Yhdysvalloista. Ilmiö on huomattu pankeissa ja suomalaiset ovat olleet nyt nettomyyjiä.

27 tykkäystä

Voi voi, tulipas tuo IPO nopiaan. Taitaapi jäädä itseltäni välistä kun ei oikein ehdi haalia käteistä tuon loppuun mennessä…eikä salkustakaan löydy oikein mitään myytävää…

sad

8 tykkäystä

Huomisin, että Asker Healthcare Groupillla on myös IPO meneillään, onko kukaan tutustunut yhtiöön edes jollain tavalla? Itse en ole vielä ehtinyt.

Suoritin tukioston sille poloiselle, joka osakkeesi osti kaupankäynnin seurauksena! Pari päivää ja selviää minkälaiseen köntsään tällä kertaa kädet on upottanut, onneksi tosin pörssin ulkopuolelta. Odotuksissa on jo monta kertaa läpipelattua samaa AC:ta, vain maisemat muuttuneet. :slight_smile:

Pelimiehet ja -naiset: muistakaa hemmotella itseänne välillä uusilla julkaisuilla. Tuntui taas kammottavalta maksaa 70euroa pelistä, mutta onhan se laatuaikaa laittaa kuulokkeet korville ja ruveta viipaloimaan pikselivihuja viipaleiksi.

10 tykkäystä

Olin jo tulossa valittamaan että ei osteta niitä pelejä ennakkoon, mutta jos odotukset kerran ei tuon korkeammalla ole niin ei paljoa voi hävitäkään. :sweat_smile:

Ei pysty enää, Cyberpunkin arvet vieläkin kirvelee. Eikä konekaan jaksa enää pyörittää mitään uusia. Parempi vaan ostella -80% alesta jotain jonka kuitenkin avaa vain kerran ja unohtaa.

10 tykkäystä

@kustaalehto
Taitaa tuo “16 sataluvulla” olla vähän samaa juttua, kuin vanha tapa ilmaista kymmenlukuja. 12=kaksitoista, 16=kuusitoista, 23=kolmekolmatta, 79=yhdeksänkahdeksatta.
Miksihän tuo tapa on jäänyt elämään toiselle kymmenelle asti? Miksei 14 sanota “yksikymmentä neljä”?

5 tykkäystä

Jos muuten kiinnostaa data Inderesin suositusten osumatarkkuudesta niin täältä sitä nyt löytyisi 12 vuoden ajalta :point_down:

29 tykkäystä

Sepe on seitsemättä päivää alle liukuvan 200 keskiarvon. Pahalta näyttää. :scream:

6 tykkäystä

Jahka ehdit testaamaan, jaa ensituntumasi oletko samoilla linjoilla HS:n arvostelijan kanssa, että kyseessä on ***** teos. Oheinen artikkeli maksumuurin takana.

TL;DR
Viiden tähden mestariteos, jonka muodonmuutos on yksi pelihistorian upeimmista.

4 tykkäystä

Yritän muistaa jonkinlaisen puraisun tänne kirjoittaa, kun on päässyt rauhassa uppoutumaan. :smiley:

3 tykkäystä

Tässä on Vernerin uuden puolueen suosikkeja:

https://x.com/carbonfinancex/status/1901998499429781813

image

6 tykkäystä

Oispa jo kesä. Ei sen takia, että kesällä on valosaa, lämmintä ja elämä hymyilee, vaan koska sillon on euroviisut ohi ja unohdettu.

41 tykkäystä

Olen saanut tubessa välillä kommentteja, että Vartit ovat liian poliittisia mutta toisaalta valtavasti myös posiitivista palautetta että ne eivät ole poliittisia tai että osaan käsitellä poliittisia teemoja neutraalisti.

Ajattelin kysyä neuvoa täältäkin, koetteko minun onnistuvan tasapainotella kultaisella keskitiellä?

Poliittisia seikkoja on mahdoton jättää pois, vaikuttaahan talouspolitiikka valtavasti osakkeisiin. Kuten nyt Saksan elvytyspaketti. Tai Trumpin kauppasota välittömästi ja hidas instituutioiden nakertaminen välillisen hitaasti.

Olen itse poliittisesti melko kaikkiruokainen enkä provosoidu herkästi eri näkemyksistä, päinvastoin: jos saisin päättää kaksi poliitikkoa lähtemään kanssani kaljalle, valitsisin Li Anderssonin ja tietysti Jussi Halla-Ahon jauhamaan! :smiley:

Jokainen erilainen näkemys on tilaisuus oppia. Mutta tiedän, että monella politiikka menee herkästi tunteisiin.

Elvytysasioissa myönnän kuitenkin suoraan, etten kauheasti peittele talouselvytysmyönteisyyttäni. :smiley:

125 tykkäystä

Omalla linjalla vaan anteeksipyytelemättä :+1: Kaikkia ei voi miellyttää eikä tarvitse.

86 tykkäystä

Politiikka kuuluu vartteihin :point_up:

Keskustellaanpa vaikka kiinalaisista osakkeista ottamatta kantaa hallinnon luonteeseen tai toimiin?

Uups, kirjoitin väärin ‘jenkkiläiset’ :stuck_out_tongue:

Mutta vakavasti, eihän näitä saa irti toisistaan. Euroopassakin, tuossa viimeaikojen ulkoilmamuseossa, tulevassa asemahdissa tämä on ilmiselvää. ‘Syökö ääriregulointi varusteluinvestoinnit’ - saa käyttää. :face_with_hand_over_mouth:

Minulla ei ole muutostoiveita, priimaa just näin :+1:

18 tykkäystä

Ei mitään muuta kuin jatka vain omalla samalla hyvällä linjalla eteenpäin, ei todellakaan ole liikaa politiikkaa, joskus vain talous ja politiikka kulkee käsikädessä niin sen takia on pakko sivuta myös politiikkaa ymmärtääkseen taloutta.
Go Verpu go :muscle: :+1: :smile:

15 tykkäystä