Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Nyt kun äänestyksestä on kulunut yli vuorokausi, niin voidaan tehdä pieni yhteenveto.
(Tällä hetkellä äänestäneitä 518)

50% äänesti osakepainon nykyisenä pitämistä.
21% äänesti pienentävänsä hieman osakepainoa.
20% äänesti, että ei ahdista yhtään rahat markkinoille.
6% äänesti selkeästi pienentävänsä osakepainoa.
3% äänesti poistuvansa kokonaan (tai melkein) markkinoilta.

Olisikohan tälläisen pulkkamäkipäivän jälkeen tulos sama. :eyes:
Mielestäni tulos oli yllättävänkin bull. Pitääkö tämäkin ottaa kontra-indikaattorina? :thinking:
Osuuko tämän äänestyksen tulos yhteen @Verneri_Pulkkinen sentimentti-äänestyksen kanssa?
Mitä mieltä jengi ylipäätään on tästä tuloksesta vai meneekö vain kategoriaan “whatever”? :sweat_smile:

1 tykkäys

Eli taannoin myydyt Nordeat ostettu takaisin markkinoilta? :grinning:

1 tykkäys

Muistelen että laitojen volyymi oli avatessa 4000 @ 12,3€ hujakoilla ja sen jälkeen kurssi nousi vielä hieman. Huiput olivat muistaakseni 12,5€ maastossa. Toisin sanoen nuo saadut osakkeet kyllä upposivat helposti tuohon volyymin eli ei välttämättä ole sen suuremmasta itsepetoksesta kyse. Liikkeet olivat toki nopeita, eli huipuntavoittelijat saattoivat jäädä paitsi avaushinnoista.

Edit: epämääräinen adjektiivi

Nämäkin on tällaisia pieniä notkahduksia johon ei meinaa keretä osallistumaan kun painaa neljättä viikkoa maanantaista lauantaihin 07-18 töissä. En pitäisi pahana parin viikon korjausta niin kerkeisi hidaskin reagoimaan. :grinning: Hotellilla sitten iltaisin näitä päivän sisäisiä dippejä saa voivotella.

1 tykkäys

Mä olen päässyt vähällä tästä laskupäivästä, toinen 1,5% ja toinen 3% miinuksella, eilisestä. Ilmeisesti mun “tikkaa heittävä apina” -metodi ei ole ihan kaikkein surkein. :joy: :wink:

Toivotaan että kukaan teistäkään ei menetä mitään isoja summia :pray:

4 tykkäystä

En tiedä tulkitsenko @Meri nickin oikein tai väärin mutta pakko sanoa, että nyt on isot “cahonesit”

3 tykkäystä

Eikä ku siis YTD:stä, hitto mä just todella todistin olevani se :monkey_face:
:partying_face: :partying_face: :partying_face:

2 tykkäystä

Ihan yhtä tylsää kuin aiemminkin. Atm vassarimediaa ei vain napostele jatkuvasti hyökätä presidenttiä vastaan…

Tuli tänään hyvä mieli, kun olin harrastamassa urheilua ja kuuntelin n. 10v poikien jutustelua:

-“Mitä te tekisitte jos saisitte 1000€ ja teidän ois pakko käyttää ne, eikä saa laittaa säästöön?”

Pojat pohdiskelee, eikä kukaan oikein tahdo keksiä, että mitä järkevää ostaisi. Kunnes yksi pojista hihkaisee:

-“Ostan osaketta! Se on kun laittais säästöön mutta saa lisää rahaa”

Sitten alkoi pojilla pidempi pohdiskelu, että mitä ne osakkeet oikeastaan on. Hieno asia kansankapitalismin kannalta, että yhä nuoremmat miettivät talousasioita. Toki indikoi myös sitä, kuinka kuumana markkinat käyvät.

49 tykkäystä

Kuulostaa aika lailla minun osakepoiminnaltani. Paitsi etten heitä tikkaa.

1 tykkäys

Tanssitko jatkuu, powell avasi suunsa ja BRR.

2 tykkäystä

Vielä tarvitsisi Trumpin twiitin. Ai niin.

2 tykkäystä

Ja tämäkin meni pieleen. Pitkästä aikaa kun saa pari siideriä, niin menee tyttöparka ihan sekaisin.
No, plussalla on molemmat salkut YTD:stä, alle 10%. Jään henkiin.

1 tykkäys

Se tästä puuttuis :smiley: Kahtotaan huomenna mihin päin nasse lähtee taas. Uskaltaako tässä hengähtää vielä.

Power hour vielä jäljellä. Eilen meni paljon lappuja laitaan. En yllättyisi jos sama tapahtuisi tänään ja huomenna

Samaa yritän opiskella itsekin. Ei tuosta ota selvää ollenkaan. Samalla tuli mieleen, että onko tämä enää sijoittamista ollenkaan vaiko käyttäytymistiedettä.

Jos yhtiö on hyvä, ei pitäisi olla mitään väliä sillä mitä naapurin Pertti aikoo tehdä huomenna. Tälläkin kertaa tuntuu, että se on omassa salkussa Harvia jota voisi ajatella jonkinlaisena arvo- osakkeena. Ei paljoa heilunut kuukausi sitten dipissä, eikä suuremmin nytkään. QT:stä suli heti yli 8%. Toki paljonko tuohon vaikuttaa myös osakkeen kappalehinta, jolla ei pitäisi olla mitään merkitystä.

2 tykkäystä

Joo oli käteistä varattu tähän mutta ei uskaltanu vielä kaikkea liikutella sisään, en yllättyis mistään enään. Huomenna ollaan taas viisaampia!

Tämänkaltaiset klikkiotsikot saa helposti kokemattoman piensijoittajajoukon liikkeelle.

Qt tämän päivän pudotus oli kova -8,5% (8,0e), mutta normaalin vaihteluvälin sisällä.
Vastaparina mainittiin Finnair, joka nousi vajaat 7 pinnaa, eli 4c/kpl. Mutta erona näillä osakekurssin suuruusluokka. Hölmöjä on helppo vedättää kun puhutaan %sta eikä euroista.

SPX plussan puolella :eyes:

2 tykkäystä

Ei ole enää nasdaq100 pahasti miinuksella, -0,48%. Lama peruttu ja bileet jatkuu?