Inderesin kahvihuone (Osa 2)

We are concerned about rapidly increasing use of fossil fuels for Bitcoin Mining and transactions, especially coal, which has the worst emissions of any fuel.

Onpa ihailtava ESG-teko Teslalta. Harmi toisaalta, ettei tämä mahtunut alunperin 600mrd mcap firman DD-slaideihin :yawning_face:

14 tykkäystä

Luulisi Lepikön käyttävän stop losseja teslassa, mutta ilmeisesti stopit eivät ole vieläkään aktivoituneet. Jännä kyllä seurata millaisia riskejä hän ottaa.
Arvaan teslan painuvan seuraavien päivien, viikkojen tai kuukausien aikana alle neljänsadan dollarin, etenkin jos nasdaq valuu alle 200 päivän eman. Volatiliteettia voi toki olla matkalla.

Kyseessä ttaitaa kumminkin olla nordnetin maksama PR salkku, joten mielebkiibto srn mukainen

5 tykkäystä

Lepiköllä on mennyt surkeasti jo pidemmän aikaan. Lisäksi hän on missannut ainakin osittain yhden kaikkien aikojen noususta.

Mies tuntuu puhuvan fiksuja Traders clubissa, mutta sitten hänen omat sijoitukset ovat ihan muuta mitä hän on puhunut.

Minulla itsellä ei kyllä ole toistaiseksi luottoa, että Jukka Lepikkö pystyisi tekemään ylituottoa markkinoilla yliajan.

34 tykkäystä

Korjasin tämän sinulle :wink:

4 tykkäystä

Saako kysyä, että kuinka ison osan salkusta olet varannut näille lyhyemmän ajan treideille?

3 tykkäystä

“Älkää tehkö niin kuin minä, vaan niin kuin minä sanon” sopii tähän hyvin😄 tai sitten Lepikkö jekuttaa kaikkia😂

4 tykkäystä

Muistelenko oikein että viimeksi kun vähän katselin Titaaneja tarkemmin joskus vuosi sitten, Lepiköllä oli huikea vuosi takana (tyyliin +80%)? Onko hän sen jälkeen alkanut suojella johtoaan pitämällä yli puolet salkusta käteisenä? Vähän erikoista, kun kyseessä on kuitenkin osakesijoittamiseen liittyvä kilpailu, jossa hänen pitäisi edustaa tiettyä tyyliä.

1 tykkäys

Viime kesällä käteispaino Lepiköllä oli 97-100% välillä. Harvemmin isolla osakepainolla vaan enemmänkin ison vivun betsejä indeksituotteisiin. Osake valintoja salkkuun tuli takaisin vasta joskus syksyllä.

2 tykkäystä

Missä seuraat Lepikön salkun edesottamuksia?
Traders clubissa turinointiin tai siihen 30k läppäsalkkuun mitä siinä vilautellaan niin en ainakaan hirveästi perustaisi arvioitaessa kaverin pärjäämistä markkinoilla.

Edit. Titaanien taistossa toki eri salkulla, mahtaako sekään kuitenkaan edustaa Lepikön pääsalkkua?

4 tykkäystä

Kai Lepikkö kuitenkin pyrkii Titaani-salkullaan niin hyvään tuottoon kuin vain ikinä pystyy, sehän on hänelle merkittävä näyteikkuna.

1 tykkäys

Hyvä tarkennus. Mieshän päivitteli twitterissä tuonne tammi/helmikuun vaihteeseen asti sitä isomman salkun tilannetta viikottain. Viimeisen kerran kun hän sitä päivitti, niin myös Sharevillen salkku oli lähes ATH. Sen jälkeen mies ei ole tainnut isomman salkun kehitystä aukaista, mutta Sharevillen salkku ainakin lähti alamäkeen.

Luulenpa vain, että Jukkakin on sen verran inhimillinen että kertoisi kyllä jos se iso salkku olisi jatkanut ylämäkeen :smiley:

Voin olla väärässä ja mies ei vain ole muista syistä halunnut enää avata sitä. Ajankohta sopii vain aika hyvin lähelle Sharevillesalkun huippuja…

6 tykkäystä

Joo, editoinkin tuon titaanien salkun jo viestiini. Jos se on kooltaan merkittävä niin edustanee Lepikön tekemistä realistisesti

5 tykkäystä

Ok, enpä ollut itse noteerannut tuota pääsalkun twitter-päivitysten loppumista. Voi hyvin olla noin kun sanoit että päivitysinto laantuu kun salkku kyykkää.

Eikä tarkoitus ollut sinänsä kyseenalaistaa arviotasi Lepiköstä, itse en mitenkään traders clubia kummemmin kaveria seuraa, ja lähinnä varmistin ettei sen perusteella kukaan vedä turhan pitkälle meneviä johtopäätöksiä hänestä :smiley:

1 tykkäys

Kaveri tilttasi jo gamestopin kanssa ja nyt on tiltissä kun indeksit laskee.
Harmi vain, että hän itse ennusti indekseihin heikkoutta jo useissa eri videoissa.

2 tykkäystä

Traders Clubissa Jukka ekan (pahan) miinusviikon jälkeen sanoi lopettavansa viikoittaisen seurannan miljoonasalkkuum koska helpompi tällöin keskittyä itse tekemiseen. Lupaili kyllä et salkkua tultaisiin vielä esittelemään silloin tällöin. Oli ihan suoraselkäinen kyllä hommasta.

En ole ihan varma onko ollut tuottokäppyröitä esim Traders clubilla kertaakaan sen jälkeen. Joka jaksoa en ole kyllä katsonutkaan eli ihan totta että varmaan supertuottoja ei oo silloin saaru.

Shareville ei kyllä oo kaksisesti edennyt ja on ihan totta että se on tärkeä näyteikkuna.

10 tykkäystä

Olen huomannut saman. Lepikkö ennusti kyllä nopean kurssien elpymisen viime kevään kuopasta, mutta oli silti isolla käteispainolla pitkään. Nyt puolestaan kertoi momentumin olevan arvossa ja heti perään ilmoitti ostaneensa Teslaa.

16 tykkäystä

Toivottavasti Rautanen, Kinnunen ja Vilén eivät laita mallisalkkua piiloon ensimmäisen pahan miinusviikon jälkeen :thinking:

18 tykkäystä

Toki karrikoitua verrata noin, koska onhan Lepikön mallisalkut edelleen näkyvissä. Mutta kuitenkin, Inderesin miehet todenneet monesti, että heidän mallisalkkunsa edustaa parhaiten sitä, miten he sijoittavat, Lepiköllä tätä vastaa varmasti parhaiten hänen oma salkkunsa. Jokaisella on tietysti täysi vapaus aloittaa ja lopettaa oman salkkunsa esittely silloin kun haluaa, mutta jos lopettamispäätös tulee juuri sellaisella hetkellä kun salkulla menee huonoiten suhteessa indeksiin, se on ainakin minulle major red flag (sori, ei kuulosta ihan samalta suomeksi…) Se kertoo siitä, että henkilö ei halua esittää realistisesti pitkän aikavälin träkkiään suhteessa indeksiin.

Kun tässä olen tullut vähän kritisoineeksi Oksaharjua ja Lepikköä, sanottakoon kuitenkin se, että molemmat ovat popularisoineet osakesijoittamista Suomessa. Erityisesti arvostan Oksaharjun panosta siinä, että hän on jo vuosikymmenen saarnannut kasvavien osinkojen ja niiden uudelleensijoittamisen auvoisuudesta. Lepikkö ei edusta lainkaan omaa tyyliäni, mutta treidaamisesta kiinnostuneille hän on tarjonnut paljon sisältöä ilmaiseksi. Olisi kuitenkin hyvä, että häntä esikuvanaan pitävät treidaajan alut saisivat realistisen kuvan myös kyseisen raa’an ammatin varjopuolista – siinähän vain pieni osa pitkällä aikavälillä menestyy.

12 tykkäystä

Lepikön ansiot tai parhaat jutut ovat mielestäni nimenomaan fundan puolella. Fundaan hän perustaa jaksonsa. Tarinoita on ollut mukavaa seurata, ja luotan hänen näkemyksiinsä. Nyt näyttää että hän yrittää samalla treidata puhtaan teknisen analyysin pohjalta, ja treidit eivät tänä vuonna välttämättä ole menneet ihan putkeen.

12 tykkäystä