Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Hyvä, että edes huomaa, mutta talenom matskut vois kiinnostaa. Täällä foorumilla jm Han sitä tulee paljon pyörittyä.

Rahan painaminen on historiallisesti kiihdyttänyt inflaatiota ja erään twiitin mukaan 40% olemassa olevasta rahasta on “painettu” vuonna 2020 eli rahamäärä on lähes tuplattu.

Osakekurssien nousu - voisiko se olla ensimäinen merkki inflaatiosta? Nythän samalla rahalla saa vähemmän osakkeita kuin vuosi sitten.

12 tykkäystä

Tämä oli hyvä idea! Voitaisi vaikka @Juha_Kinnunen kanssa yrittää jossain vaiheessa ottaa tästä podia. Menee varmaan vähän pidemmälle keväälle, mutta otetaan työlistalle :slight_smile:

8 tykkäystä

Finanssi-inflaatio (eli osakkeiden, kiinteistöjen ja kryptovaluuttojen nousu) on ollut täysin selvästi nähtävissä jo viimeisen 10 vuoden ajan.

2 tykkäystä

Mä en oo kuullut koskaan tällaista termiä :thinking:

Lohisushit on jatkuvasti loppu K-Supermarkettien ja Prismojen sushibuffeteissa. Markkinat on oltava myötätuulessa…

5 tykkäystä

Päivän kysymys: Mistä saadaan seuraava uskottava syy elvyttämisen jatkamiselle kun koronatilanne ohi ensi kesänä? (Jos tulee pientäkin vinkkiä elvyttämisen himmaamisesta niin markkina panikoi)

1 tykkäys

Elvytystä joudutaan perustelemaan heikkoon kantimeen ajautuneiden yritysten pelastamisella edes kohtuullisissa määrin. Esimerkiksi ravintola-alan konkurssiaallon torjumiseksi ja kertyneen velkavuoren pienentämiseksi koronan jälkeen kuluttajian pitäisi puolen vuoden ajan syöda lounaat ja päivälliset rafloissa ja niiden välisen ajan kiskoa viinaa.

4 tykkäystä
2 tykkäystä

Jahas. Tänäänkö olisi sitten taas pulkkamäkipäivä… Tukat vaan hulmuaa, kuin Vernerillä konsanaan. :thinking:

1 tykkäys

Täh? :smiley: Futuurit pyörii 0-0,25 % pakkasella.

6 tykkäystä

Futut ei ainakaan lupaa vielä kuin pikku-liukuria lastenmäessä

6 tykkäystä

Nyt on pakko kysyä @N10, kun… olin suunnitellut tasan vastakkaista vaihtoa tälle päivälle. Ehangia pitäisi saada lisää, ja ainoa keino vapauttaa käteistä olisi taluttaa STNG laput teuraalle :joy:

Itselleni Ehang on lähtökohtaisesti 5+ vuoden sijoitus, STNG taas kuopasta ostettu “tuplaa ja ulos” veivi.

Onko STNG sinulle pitkän holdin lappu, ja jos ei, minkälainen targetti, ja missä ajassa, sinulla on, ja triggeröisikö se toteutuessaan myynnin?

3 tykkäystä

Solteq-kahvit myös tänään? Kesko tekee tässä hyvää tiliä kahvipakettien katteen ollessa huomattava.

3 tykkäystä

Ovat muut palstalaiset huomanneet lähipiirin/kaveriporukan keskustelevan poikkeuksellisen innokkaasti osakkeista ja markkinoista?

Tuli vain mieleen kun omassa lätkäporukassa kuulin, miten ei-ehkä-niin kokeneet alan harrastajat juttelivat osakkeista ja kryptovaluutoista. Vähän huvitti, kun tiedän heidän kokemuksen tämä genren asioista.

Muutenkin pari kaveria ovat hehkuttaneet osakeostojaan, vaikka tiedän kyseessä olevan täysin tuurista näiden kavereiden kohdalla.

Eikös sitä sanota, että pitää myydä kun taksikuski antaa sijoitusvinkkejä :smiley:

12 tykkäystä

Omalla työpaikalla ja kaveripiirissä alkanut myös sama ilmiö leviämään, mutta pakko myöntää että olen itse ollut se pahin piru siellä kannustamassa tutustumaan indeksirahastoihin ja osakkeisiin :sweat_smile:

16 tykkäystä

Onkohan mulla ihan väärät kaveriporukat, kun kukaan ei ole innostunut aiheesta vaikka olen heille avannut asioita. :expressionless:

7 tykkäystä

Itsellä ei “onneksi” kaveriporukka ole aiheesta niin kiinnostunut, että puhuisi näistä vapaa-ajalla. Tulee näistä töissä kuitenkin puhuttua päivittäin se 8 tuntia ja siihen vielä omat tekemiset päälle. Ei kestäisi pää, että nämä samat joutuisi käymään läpi vielä kavereidenkin kanssa. :exploding_head:

Sen olen kyllä huomannut, että asiakkaat, joilla ei ole aikaisemmin ollut mitään kiinnostusta, ei minkäänlaista osaamista tai tietoa näistä asioista ovat alkaneet puhumaan näistä "hype"osakkeista/kryptoista ja kyselevät jatkuvasti mikä osake on seuraava mikä nousee.
Näihin on vain hyvä vastata, että jos tietäisin aina seuraavan nousijan, ei tarvitsi paljon täällä töissä käydä.

11 tykkäystä

Joku Kuuttia omistamaton onneton meni heti liputtamaan sedän kuutti-varoituksen, joten laitetaan se nyt tänne kafferoomin suojiin :slight_smile:

Kafferoomissa ei sitten liputella: muuten liputtaja saa kokea Pulkkinen-Sippola valvontaryhmän toimesta passituksen Inden kellariin (ja se ei todellakaan ole kiva paikka, toim.huom):

[Masse] (Profiili - Masse - Osakesijoittaminen)Foorumin aatelinen

2 min

Jahas. Taas Kuutti tuota mystistä ATH-kirjainyhdistelmää pukkaa (nyt 79.60 eetua), mutta ei hehkuteta, kun kerran on sovittu, että mennään vaan 5 eetun korotuksilla eli seuraava on tasan 80 eetua. Ei mene ketju tukkoon. :slight_smile:

Tämä lyhyt viesti nyt vaan siksi, että setä on lähdössä hiihdolle ja jos 80 eetua silloin ylittyy, niin joku nopea nuori saa vetää hehkut tänne ketjuun sedän puolesta, YES!

Masse-setä, FA, Raha ei sentään aja hiihdun edelle … :skier: :muscle: :skier:

23 tykkäystä

Kauppalehdessä on 9 päivän sisään kolmas juttu päätoimiseksi sijoittajaksi siirtyneestä…

" ”Huomasin, että pienetkin markkinaliikkeet saattoivat heilauttaa salkkua monen kuukauden palkan verran” – Jätti tutkijantyön ja ryhtyi kokopäiväiseksi sijoittajaksi"

" Säästi palkastaan miljoonasalkun ja harrastaa nyt ”tonnien keräilyä” pörssissä – Päivätyönsä jättänyt sijoittaja jakaa tärppinsä vuodelle 2021"

" Ryhtyi säästämään kuukausittain bitcoiniin ja on siitä ”erityisen tyytyväinen” – Päivätyön jättänyt sijoittaja avaa nyt salkkunsa ja jakaa kolme vinkkiä vuoteen 2021"

6 tykkäystä