Täytyy sanoa, että olen ymmärtänyt näiden tykkäysemojien käyttötarkoituksen aika eri tavalla. Olen itse käyttänyt näitä emojeita siten, että emoji kuvastaisi omaa fiilistä tai tunnereaktiota kirjoittajan viestiin. Se ei siis ole palaute kirjoittajalle
Sadfrogia voisin käyttää suunnilleen tällä periaatteella:
Eli voisin laittaa tuon esim. jos kirjoittajalle on sattunut jotain ikävää tai jos kirjoittajan linkkaama uutinen kertoo jotain harmillista omistamastani yhtiöstä. Kirjoittajan viesti on voinut olla sinänsä hyvä. Miellän siis, että tykkäys (tai reaktio) on aina positiivinen, mutta emojilla voi viestiä ehkä monipuolisemmin omista fiiliksistä.
Kakkaemojia olen nähnyt muissa yhteyksissä käytettävän melko luovasti Sen on tarkoitus kai olla hauska ja joskus se voi olla myös itseironinen. Toki nämä emojit ovat vain viestinnän välineitä ja kuten sanoja, niitäkin voi käyttää moneen eri tarkoitukseen. Huonoa käytöstä ei tarvitse sietää.
Oli miten oli, pyörin itse täällä foorumilla ensisijaisesti etsimässä laadukasta keskustelua ja sijoitusideoita. Raketit ja huumori ovat toisarvoisia, vaikka ne usein päivää keventävätkin. Pitäisi siis huolehtia siitä, että laadukkaan sisällön tuottajat pysyvät jatkossakin foorumilla. Jos se edellyttää kakkojen siivoamista foorumin nurkista, niin ehkä sitten olisi syytä siivota.