Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Hyviä suosituksia otetaan mielellään vastaan :slight_smile:

Viisas Raha 5/2020 on muistaakseni Private Bank palveluiden vertailu. Kaikki taisi olla maksullisia, paitsi Nordnetin. Jos tietää mitä tekee, niin eihän tuollaisella palvelulla ole muuta funktiota, kun hakea itselleen jotain “jäsenetuja”.

1 tykkäys

Otin kunnian ostaa kurssin 53,60€ :tumbler_glass::clinking_glasses::tumbler_glass::clinking_glasses::tumbler_glass:

36 tykkäystä

Mihin asti oot valmis ostamaan? Voin meinaan antaa laput lainaksi ja ostaa nonneroilta takas, kun alkaa loriseen punttiin :joy:

2 tykkäystä

Private bankingin ‘‘vuosimaksut’’ ovat usein PO tuloista täysin vähennyskelpoisia ja PB pakettiin kuuluu yleensä lakimiespalveluita, perintösuunnittelua, parempia luottokorttietuja, sijoitusasuntojen alemmat lainamarginaalit, halvemmat vakuutusmaksut jne jne. Siinä vaiheessa kun varallisuutta on satoja tuhansia niin PB paketti voi olla varsin oiva lisä varallisuuden hallinnointiin ja hoitoon.

2 tykkäystä

Kiitos! Ja kukapa sitä kissan häntää nostaisi jos ei Saapasjalkakissa itse. :wink:

Johtavan, eli allekirjoittaneen ennuste ennettu eilen kello 15.06. Tässä nähdään jopa Inderes efektiin verrattava vaikutus.

Ja itse luvut tästä.

43 tykkäystä

Goldmanin ja JPMorganin Q2 tulokset ulkona

10 tykkäystä

Siinäpä onkin ulkomaisilla analyytikoilla ihmettelemistä että miksi kaverilla on Nokia-paita päällä, kun tuskin ovat suuressa maailmassa tietoisia Nokian jalkineista :smiley:

13 tykkäystä

Lisäisin siivun Scorpiota alle 19 usd, mutta en sitten lisää koska Mandatum ja kirjautumisessa ongelmia.

2 tykkäystä

Kauppalehdessä oli talvella kattava katsaus näistä. Tuskin ovat ihan hirveästi muuttuneet sen jälkeen.

1 tykkäys

Nappailin ite kans. Melkonen Delta rommi. Ainakaan juuri muita päteviä syitä en varianttien lisäksi keksi. Eipä ne sijoittajat sitten kovin pitkälle tankkeriskenessä vielä katsokkaan. THL pomokin sanoi että palataan aikanaan normaaliin eikä vain poliitikkojen sanomaan “uuteen” normaaliin. Sen verran paisunut positio että voisi opecci jotain tuotantomääriä kohta päättää. Tai sitten ne alkaa puskea kuka eniten ehtii ja mun unelma yhtäläisestä öljy+tankkeri skenen noususta katoaa kuin tuhka tuuleen😅.

4 tykkäystä

Ohhoh. Minilomalla Hesassa ja iltakäppäilyllä kuulin sisäpihalta livemusaa joten tulin yhdelle. Sitten huomaan että olen mummotunnelissa! :laughing:

25 tykkäystä

Inderesin kangaskassi täynnä fyrkkaa, ni joutaa yhen ottamaankin. :joy:

4 tykkäystä

Mandatum alhaalla… Onpa kiva…

4 tykkäystä

En ota kantaa voittajiin tai häviäjiin, mutta eurojen sensurointi on turhaa, koska kappalemäärät on näkyvillä.

25 tykkäystä

@Mututuntuma Juu no kunhan ajankuluksi ne siitä sotkin :smiley: Eipä tolla mulle niin väliä tietääkö porukka montako euroa mulla niissä on, jos joku jaksaa alkaa laskeskeleen niin sitten laskee.

11 tykkäystä

Siinähän on aloittelijalle jo paljon viisaita ajatuksia yhteen kommenttiin. Noilla ajatuksilla ja tiedoilla pääsee jo pitkälle. Onnea matkaan :moneybag: :ok_hand:

11 tykkäystä

Tämä Euroclearin tarjoama lista on kyllä mielenkiintoinen. Tuli yllättyksiä vastaan seuraamistani yrityksistä montako omistajaa.

Esim. Reka Industrial yli 10 000 omistajaa! Lähes saman verran kuin vaikka Remedyllä tai Alma Medialla.

Markkina-arvo (vielä toistaiseksi :grin::partying_face:) 25meur niin keskimääräinen osakkeenomistajan omistus on pieni varsinkin kun huomioi suuren yksittäisen omistajan…

Löydättekö muuta hyviä löytöjä tai yllätyksiä? Onko tullut selailtua tätä listaa?

Suora linkki pdffään https://www.euroclear.com/dam/EFi/Statistics/Shareholders/Shareholders_20210630.pdf

Linkki sivustolle Tilastot - Euroclear

6 tykkäystä

Lehdet ovat paljon kirjoitelleet, että korona-aikana on moni uusi sijoittaja lähtenyt markkinoille.
Aloin miettimään, että kuinkaha paljon tänne on uudet sijoittajat eksyneet ja aloin myös miettimään että kuinka kokeneita sijoittajia täältä löytyy.
Ei muistunut mieleen, onko tällaista kyselyä aikaisemmin ollut tai milloin on ollut viimeksi.
Sanokaa tai liputtakaa jos on viime aikoina ollut ja minulta mennyt ohi.

Jos vanhemmat tai pankin virkailija ovat sijoittaneet puolestasi kun olet ollut lapsi, ja sinulla ei ole ollut tietoa mitä tapahtuu, niin voi ihan omantunnon mukaan vastata luokitteleeko sen “sijoittamiseksi” :slight_smile:

P.S. Toivottavasti ei tullut liikaa vastausvaihtoehtoja :sweat_smile:

Kuinka kauan olet sijoittanut?
  • Alle 1 vuosi
  • 1-2 vuotta
  • 2-3 vuotta
  • 3-5 vuotta
  • 5-7 vuotta
  • 7-10 vuotta
  • 10-15 vuotta
  • 15-20 vuotta
  • 20-30 vuotta
  • 30-40 vuotta
  • +40 vuotta

0 voters

6 tykkäystä

Arvaan jo mitä masse just kirjoittaa… :yum:

2 tykkäystä