Inderesin kahvihuone (Osa 2)

IF-kahveja ryystetään 4cl:n shottilasista samalla kun Harvian omistajat nauttivat kultamitalikahvinsa löylykiulusta. No joo, Sammoltakin hyvää suorittamista :slight_smile:

4 tykkäystä

Mutta hetkonen. Saahan ammatiliittojen maksut vähennettyä verotuksessa. Päteekös sun laskelma silloin?

1 tykkäys

Aa että, kyllä osakepoimijaa hymyilyttää tällaiset aamut. Salkun suurimpina Harvia (30€ rikki), Evo (1000SEK rikki), eikä jenkkipörssi ole vielä edes auennut (salkun 3. suurin APHA tullut viikossa +70% ja ainakin viime yön afterin mukaan nousut jatkuu) :rocket: :rocket: Onnea kaikille kanssasaunojille, gämblereille ja huumehörhöille! :joy:

image

45 tykkäystä

Mitä enemmän omat tunnelmat markkinoilla alkaa muistuttaa ylempää kuvaa, sitä enemmän raksuttaa takaraivossa että missäköhän vaiheessa herätään tähän “sunnuntai-aamuun”…

Nautitaan kuitenkin matkasta ja luotetaan siihen, että salkun laatu kantaa vielä pitkälle. Kaikissa ollaan kuitenkin pitkällä tähtäimellä mukana

10 tykkäystä

Nämä juhlittiin jo tiistaina :wink:

11 tykkäystä

@Jarnis, tietämyksen näistä on sen verran ohkaista, että nolaan itseni mieluummin julkisesti täällä kafferoomissa kuin sotken tietäjien TA ketjua, joten:

Jos puttien hinta on tuo n. pari senttiä kipale, ja niiden kanssa maksimimenetys on työntää laput myöhemmin silppuriin eli ostohinta, tuon vedon kustannus ei siis ole kuin viitisen tonnia?

Kuulostaa kohtuu pieneltä rajalta isolle pojalle, joka haluaa yrittää heilauttaa kurssia, edes lyhytaikaisesti ja vähän. Eli olisiko mahdollista, että joku on ostanut shortteja ja sen jälkeen ostanut tuon puttikasan… kurssin heilahtaessa alas voitot shorteista kotiin ja voittorahoilla tuon pienen 5 k$ tappion kuittaus…

Arvostan jos joku avaa miksi ei näin, tämähän on pelkkää oppia allekirjoittaneelle :wink:

Kunhan pastesin linkin juttuun joka tuli vastaan joka spekuloi aiheesta. En osaa sanoa itse onko kurssiliike oikeasti tuosta johtuvaa vai ei.

1 tykkäys

Nyt on firman pikkujoulujen tiistain ja sunnuntain välisen yön alkusoittoa, respan neitoset alkavat kevyesti flirttailla ja Fisu maistuu. Ei todellakaan pelkoa bileiden valomerkistä

5 tykkäystä

Gamma squeeze johtuu siitä, että option myyjä hedgaa itsensä käymällä kauppaa osakkeella päinvastaiseen suuntaan. Putin myyjä sitoutuu niin haluttaessa ostamaan osaketta myöhemmin, joten sitä vastaan hedgataan myymällä osaketta nyt. Callin myyjä sitoutuu myymään osaketta callin ostajalle, joten hedgaisi sitä vastaan ostamalla osakkeen myöhemmin myytäväksi.

Eri asia sitten, miksi kukaan hedgaisi Teslan 20$ putin ensi kuuksi varsinkaan. Nyt en tiedä onko jotain sääntöjä, että näin olisi pakko tehdä, mutta on todella vaikea nähdä mitään tilannetta että hinta kävisi lähelläkään tuota. Noin syvään laskuun ei enää pelkkä re-reittaus autonvalmistajaksi riittäisi. Ja muutenkin riski että eteen tulee Teslan ostaminen 20$ on aika helppo kantaa varaamalla käteistäkin. Jos käteisen kasaisikin vain myymällä Teslaa, niin eipä tarvitse paljon myydä 800$ osaketta.

Mutta onhan Tesla niin kallis, ettei sen heilahtamiseen alas tarvita mitään erityistä syytä. GameStopin takia gamma squeeze on tapetilla nyt, mutta option ostaja mielestäni on ottanut näkemystä muuten ja luultavammin haluaa, että joku voisi vain maksaa jonkun sentin enemmän per optio ja ansaita satoja prosentteja itse. Ja kyllä, option ostaja voi menettää vain optiosta maksamansa hinnan, eli ei paljon.

1 tykkäys

Ei tuolla Teslan 20$ puttien ostolla ole mitään vaikutusta Teslan kurssiin.

Kun ostat putteja, välittäjä suojaa positionsa myymällä itse osaketta lyhyeksi. Tässä tapauksessa 20$ on niin kaukana kurssista, ettei välittäjän tarvi myydä osakkeita juuri ollenkaan.

2 tykkäystä

Tämä on niin totta. Puolenkymmentä vuotta seurannut lähes päivittäin erään liikekumppanin toimintaa Virosta käsin, eikä huonoja puolia juuri ole ilmennyt (kun joka tapauksessa kävisi Suomenlahden eteläpuolella useamman kerran vuodessa). Jos ja kun lähivuosina kotimaan verotuksen tuska ylittää ulkomaille matkustamisen tuskan, niin perässä mennään…!

3 tykkäystä

Hyvä signaali on suljetun osaston lähestyessä klikata “myy” ennenkuin puhelin viedään pois. Toki voi vielä yrittää saranoiden välistä huudella vartijalle että “peru! peru! Fu#k it, yolo!”

1 tykkäys

Uhkapelaamisen sijaan keskittyy sijoittamiseen? :smiley:

Hypeosakkeet ovat aika lailla uhkapelaamista. Ja pelissä on mukana roboja jotka ovat sinua vikkelämpiä hyppäämään ulos kun tuuli kääntyy.

Voihan näitä pulata pienillä panoksilla jotta saa jännitystä mutta näihin sijoittaminen pitäisi tehdä jo ennenkuin niistä tulee hypeosakkeita… tai sitten keskittyä pilkkimiseen fundan pohjalta kun hype ennen pitkää kuolee. Toisaalta jotkut ovat sitten Tesloja ja eivät koskaan palaudu hyperaketoinnin jälkeen. Ei voi tietää.

4 tykkäystä

Näin olen yrittänytkin, siis sijoittaa. Kiinnosti vain tietää, miten tuo tyyli jossa ollaan nousussa mukana ja myydään kun lasku alkaa, käytännossä toimii. Mutta minä jatkan vanhalla tyylillä.

Onnittelut kaikille Harvian omaajille osakkeen menestyksestä, uskon että omassakin salkussani odottaa posiitivinen harvia yllätys vaikka salkkuun en suostu viikkoon koskemaan koska set-upit on nyt niin hyvät.

(( Nyt on todella paljon houkutuksia liikkeellä ))

4 tykkäystä

Minusta verokeskustelu on juurikin sijoitusfoorumien asiaa, jotenka ei kiitos, ei jätetä muille foorumeille.

Paljonkohan nämä pakolliset talkoot sitten niitä pääomatuloja tuottaa? :sob:

2 tykkäystä

Piti raapaista tulet kiukaaseen, kun nyt vapaapäiväkin sopivasti. Pihasaunan Harvia lämmittää kivasti näin kovemmallakin pakkasella. Hiihtolenkki jäi väliin, mutta jospa Masse hoitaa sen😁

6 tykkäystä
20 tykkäystä

No nyt! Tätä merkkaisin ehdottomasti :slight_smile: Harmittelin jo kesällä Raisio ketjussa, kun ei löydy yhtiötä joka oikeasti olisi edelläkävijä viljatuotteiden innovaatioissa. Fazer pörssiin kiitos! :pray:

Jos Fazer listautuisi niin itse olisin ainakin todella kiinnostunut. Fazer on ollut tunnetuin brändi Suomessa niin pitkään kuin minä muistan. Lisäksi itse hieman ihmettelen, miksi Fazer ei ole laajentunut ulkomaille, koska Fazerin makeiset ovat aivan ylivertaisia ulkomaisiin makeisiin verrattuna. Hieman minusta vain tuntuu, että antihinta voisi olla melko suolainen

15 tykkäystä