Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Hyvä kaljuuntua jo nuorena tämän kaiken stressin kanssa, ei oo vanhana sitten hiuksia mitä pelätä lähtevän :rofl:

3 tykkäystä

Todella mielenkiintoinen ja informatiivinen paketti IPOista ja SPACeista! suositus!

Professori Jay Ritter todella tiedää ipoista paljon, ellei kaikkea. Onhan hänen lempinimensä Mr.IPO =D

2 tykkäystä

Kyllä se voi vaikuttaa tilanteeseen. Selasin nopeasti viestisi Qt-ketjussa läpi ja siellä ei tainnut olla yhtään yhtiöön positiivisesti suhtautuvaa viestiä. Hieman kärjistäen mieleen tulee välttämättä Tuomas Malinen. Itse ainakin suhtaudun kriittiseen tekstiin eri tavalla, jos tiedän kirjoittajalla olevan tai olleen positio yrityksestä (long tai short). Silloin kyseessä ei ole vain sivusta huutelija, vaan omia näkemyksiä on painotettu rahallisella panoksella.

En mitenkään väitä sinua vastaan ja olen myös sitä mieltä, että nykyinen arvostustaso on erittäin kireä.

7 tykkäystä

Ihan kaikkeen foorumi spekulaation, möyhöömiseen ja hehkutukseen:

Se, että jos on osakkeita tai ei ole niin luo aina vääristymää ja puolueellisuutta vaikka kuinka väittää vastaan. On sillä merkitystä. Tottakai ne jotka ei omista pitää liian kalliina ja ne jotka omistaa näkevät kukkaisen tulevaisuuden ja mahtavat tuotot. Sen vuoksi olisi hyvä tietää kummalla puolella on. Harvemmin näkee, että puhuu positiivisia, mutta ei omista, niin silloin olisi mielenkiintoista tietää että miksi ei omista, ja mikäli omistaa mutta negailee, olisi kans kiva että miksi ei myy jo.

4 tykkäystä

Olen kokenut että kyseisessä ketjussa on hehkuttajia ihan riittävästi. Ihan hyvin olisin voinut jossain viestissä ihastella upeaa kehittäjälisenssi kasvua ja voi olla että niin olen tehnytkin, mutta tuskinpa tuo on/olisi lukijalle mitään lisäarvoa tuonut vai oletko erimieltä? Noita selkään taputtelijoita Qt:n kohdalla riittää ilman minuakin.

Siinä vaiheessa jos olen kijoitellut mitä sattuu ja täten levittänyt väärää tietoa niin pyydän nöyrästi anteeksi. Minua aika paljon v*tuttaa noin yleisestikin väärässä oleminen, mutta vielä enemmän ottaa päähän mikäli joku(tai minä itse) väärää tietoa levittää, joten en ota itseeni vaan kiitän kovasti jos sieltä kirjoituksistani poimii paskapuheet esille. Itse kyllä koittanut mahdollisimman hyvin tarkastaa kirjoituksissani esitetyt argumentit, mutta voihan sieltä löytyä virheitä.

Mutta joo ehkä tämä “qt-malinen” siirtyy Qt-ketjusta syrjään niinkuin piti tehdä jo aiemmin viikolla. :slight_smile:

23 tykkäystä

Kiitos hyvistä kirjoituksista, joilla haastat. Pistää miettimään, että jos position koko on ylisuuri tämä aiheuttaa vatsanpuruja. Kuten hieman itsellekin.

2 tykkäystä

Aika ärsyttävä on muuten Qt ketjun otsikko. Ehkä realistisempi vaihtoehto olisi: QT group - eeppinen matka teknokuplaksi. :hugs:

1 tykkäys

Klassinen jinxaus tuo qt-ketjun nimenvaihto.

6 tykkäystä

Jäänee nähtäväksi kumpi lähempänä totuutta.

3 tykkäystä

Näin laskupäivän jälkeen Qt + kauppalehti.fi -haku ohjaa jo mielenterveyspalveluiden pariin :slight_smile:

76 tykkäystä

Taalerilta tullut ulos Mikro Kruunu rahasto, mikä sijoittaa Ruotsin, Norjan ja Tanskan pienyhtiöihin. Mielenkiintoista olisi nähdä sisältö, mutta ilmeisesti ei vielä ole avattuna missään (en löytänyt).

https://viisasraha.fi/Markkinat/Helmiä-Ruotsin-pienyhtiömarkkinoilta-–-Taaleri-lanseeraa-Mikro-Kruunun

12 tykkäystä

Taalerin sivuilta löytyy jo joitain tietoja, mutta tosiaan omistus näyttää tällä hetkellä “rahamarkkinat 100%” eli olisikohan ostot vasta alkamassa?

1 tykkäys

Quutilla ja Harvialla hurjat osakkeenomistajien määrän kasvut helmikuun aikana

2 tykkäystä

Tuli vähän sellainen risk off päivä täällä viljolla.

Salkku ihan hyvällä tasolla, joskaan ei ath. Tullut roiskittua vähän sinne tänne.

En kestänyt ihan niin massiivista qt ylipainoa kuin luulin, niin nyt on posari osariin isot lisäykset myyty pois. Sitten poistin extra swing it ja möin huonommin tuntemiani case ja ja vielä osaa suosikeistani siivuttelin.

Ekan uusiutuvat ostoksen takas sain tehtyä, ihan pienen.

Käteistä enemmän kuin korona Montussa, mutta suhteellinen osuus ei valtava, ehkä max 25%.toki jos salkku sijaa, niin käteisen suhteellinen osuushan kasvaa :yum::roll_eyes:

3 tykkäystä

Jotenkin oottin että tänään saa pienillä vihreillä poistella muutaman omistuksen mutta niin vaan se pieni nousu mureni ennenkuin alkoikaan. Noh josko sitä kohta sais poimittua Plugia alle 40$ salkkuun. Toivottavasti Powell on härkäpaita päällä.

1 tykkäys

Nyt tässä sit pitää miettiä milloin BTFD kehtaa vetästä, ripuloinnilta kyllä näyttää… odotellaan jos sais osingonmaksajia vielä halvemmalla lisää

1 tykkäys

Sieltä :slight_smile:

Moneltas Powell puhuu?

1 tykkäys

Jos oikein käsitin niin 12.05 pm ET. Oisko toi parin tunnin päästä? Ja @LuxusInvest poimin kahdesti​:sweat_smile::man_shrugging:t3:.

2 tykkäystä

Nyt voisin jo melkein toivoa, että heittää jotain hyvää läppää. Tarkistin salkun tilanteen puhelimella 5 min avauksesta ja näytti kivasti hiukan plussaa. Nyt kun pääsin koneen ääreen, niin -7% taulussa. Voisi sanoa, että nyt vietiin meikäläistä kuten sitä kuuluisaa Karpon pässiä narussa :grimacing: :nauseated_face:

11 tykkäystä

Minulla ei ole kuin reilu puolenkymmentä vuotta sijoituskokemusta, mutta silti pistäisin vähän jäitä hattuun niille, jotka tänään kauhovat osakkeita vipu tapissa ja hokevat, että nyt on ostettava, kun veri virtaa kaduilla.

Kyllä mahanpohjassa on vähän toisen luokan möyrintä, kun veri virtaa kaduilla.

35 tykkäystä