Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Jep, ostin 9.10.2020 Plugia hintaan @15,06 ja hinnan noustua ad. 27,63 ajattelin, että nyt voitto kotiin ennen pudotusta. Jälkiviisastelu ei enää auta :thinking:

1 tykkäys

Moon saanu turpaan osakkeissa täs viikon sisään pahasti. Mut oonko ainut joka ees pikkusen jopa nauttii tästä? Tai siis, kun kattelen koronan jälkeistä aikaa niin… noh, musta on pitkään tuntunut jotenkin väärältä ja pahalta. Ihanku mun rakkaalle leikkikentälle ois tullu paljon sinne kuulumatonta sakkia. Tuntu et markkinat oli rikki. Olin tuhlannut vuosia kauppakorkeessa ja oppinu määrittämään firmojen arvoa ees jotenki. Sit kaikenmaailman helppoheikkei ilmesty markkinoille ja sijotti silmät kii johki teknoon ja piti itteensä jotain osakekeisareina.

Emmä tiedä mut jotenki tuntuu hyvältä. Make osakemarkkinat great again!

23 tykkäystä

Kiva tuntea jotain, oli se sitten ahdistusta tai sydämen tykytyksiä. Olihan toi melko ämpäristä kalastamista pitkään. Kuitenkin lopulta nautin kun ihmiset ei häviä rahojaan, etenkin kun tuoreimmista osakesijoittajista moni lienee saapuneet markkinoille erittäin huonoon saumaan tammiralliin. Ja ne wsb bullerothan tekee nyt kokoajan rahaa Gamestopilla vaikka osalla lienee peruskoulu käymättä.

5 tykkäystä

Aika jakaa varoituksen sanaa. Tulipa tehtyä toista kertaa sama sijoitusvirhe. Könttäsumman sijoittaminen kerralla uuteen sijoituskohteeseen hajauttamatta yhtään ajallisesti, koska on kiire junaan…Nyt sitte tulee turpiin.

Jokohan kolmannella oppis.

17 tykkäystä

No on tää sijottaminen, @Verneri_Pulkkinen pidennetyllä viikonlopulla ja @Masse, kakkospoliisi ei edes huutele 100€ Qt:ta…

4 tykkäystä

Muuten samat feelingit, mutta ei tunnu yhtään hyvältä. Minulla oli paikka Turun kauppakorkeaan 1977, mutta en ottanut vastaan, kun oli muuta tekemistä. Aloin säästämään “venerahastoon” pieni aika sitten. Täytynee siirtää eläköitymistä vuoteen 2027, ellen tyydy kumiveneeseen.

3 tykkäystä

Olisi kyllä kiva kuulla mitä tämä pariskunta on mieltä tästä korjausliikkeestä. Onkohan ostettu dippiä vai olisiko pahvilaatikoiden haku uudeksi asunnoksi vienyt kaiken ajan :smiley:

34 tykkäystä

Eihän näillä ole hätää, kun ne ostaa vaan nousevia osakkeita ja myy heti kun alkaa ladkea/lopettaa nousemisen!

44 tykkäystä

Osaako joku kertoa noviisille mikä ero on:
Volkswagen AG ZC PRF PERPENTUAL EUR versus Volkswagen AG.
Tuo ensimmäinen näyttäisi jakselevan erityisen hyvin vallitsevaan tilanteeseen nähden.

Vow3 eli tuolla mainitsemallasi on hiukan korkeampi osinko, mutta ei äänestysoikeutta yhtiötapahtumissa, joka löytyy sitten perusosakkeelta. Lisäksi sillä on etuoikeus perusosakkeeseen nähden konkurssipesän jaossa, jos Volkkari sattuu menemään konkkaan :slight_smile:

2 tykkäystä

Olisikohan teknojen pohja tässä. Usan 10 vuoden korot hetkellisessä laskussa piikin jälkeen. Jotenkin en usko ihan vielä.
Kuitenkin ensimmäinen kunnon jalka ylös aikoihin.

4 tykkäystä

Kiitos tiedosta :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Päivitin Livechat software SA ketjuun muutaman lisäkysymyksen ja vastauksen yhtiöltä, jos jotakuta kiinnostaa.

1 tykkäys

Melkoista vuoristorataa jenkkimarkkinat tällä hetkellä. Dcrb kävi hakemassa taas vauhtia 10,5 kohdalta. Nyt mennään jo 11,7. Ehang sukeltaa edelleen, nyt enää 33. Plug power kuukaudessa -42%. Pisteet sille, joka nostaa noista löytää sen voittajahevosen.

5 tykkäystä

Itellä alkaa olemaan kohta jo kaikki varat osakkeissa kiinni. Nyt kun hirveetä laskua ollut niin vois koittaa pitää itteensä poissa ja olla edes seurailematta pörssejä edes pari kuukautta jos vähän mieli rauhottuis. Tällä menoa on kohta vaimokin vaihdettu osakkeisiin.

Lisäyksenä: Ja koska itsehän olen täysin aloittelija ja tästä hommasta tullut jo pakkomielle jossa vaan stressaannun tällaisina aikoina niin parempi välillä hengähtää, silti pysytään hengessä mukana :+1:

21 tykkäystä

Ehangia tässä kovasti kyttäilen, voi olla että jää nyt vielä ostamatta ja jatkan vain timantti, sakset, paperin peluuta itsekseni

5 tykkäystä

Mieli tekisi täälläkin, mutta kun en suoraan sanottuna ymmärrä koko bisneksen rahallista puolta, niin parempi jättää välistä.

Itse asiassa en ostanut koko päivänä mitään. Toimeksiantoja oli sisällä 7, mutta missään ei lasketeltu tarpeeksi alas. Oon loppupeleissä aika tyytyväinen, ettei tullut typeränä fomotettua jotain turhaa.

1 tykkäys

Kävi Alle 30 kympissä ja nyt en suostu ostamaan jos ei ala 2​:joy::rofl: mitäs nukuin sen ohi

1 tykkäys

Jotenkin menee ohi tämä osakkeiden lasku. Ilmeisesti en omista juuri niitä osakkeita. Oma salkkuni jatkanut kasvua tällä viikolla. Tänään muutama kiri prosentin pari ylös. Loput suht samoissa pyörinyt jonkin aikaa. Alta 0,5% heilahteluja. Yhden kohdalla tuli tehtyä myynti pitkästä aikaa. Vaikka myynnit harvoin kuuluu osaksi suunnitelmaa. Ehkä Pepsico, At&T ja McCormick lievässä alamäessä. Näistäkin Pepsico plussalla alhaisen keskiostohinnan takia. Silti ei siellä oikein kunnon ostopaikkoja ole. Pepsico varmaan, jos laskettelee vielä. Ei ollut mahdollista tankata riitävän nopeasti viime maaliskuun dipissä sitä.

Mulla jäi kauhomatta tänään illalla. Asettelin pariin usa-lappuun pilkkejä, kun V syveni. Ja tietenkin jäi pienestä kiinni ettei tärpännyt. Sitten loppuillan harmistuneena katselin, kun v vaan nousee ja nousee.
Ihmeellinen on ihmismieli. Alkuviikon harmittelin laskua, ja nyt harmittelen nousua.

13 tykkäystä