Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Mä tiedän Viljon salkkujen sijoitukset ja kokoluokan paremmin, kuin oman salkkuni. :smiley:

79 tykkäystä

Kun eläköidyn päivätöistä aikanaan, voisin kirjoittaa romaanin tai pari.

Ensimmäisen työnimi on jo mielessä: “Pörssitalon salissa”. Inspiraation tähän tulevaan suurteokseen olen saanut viljon kirjoituksista. Tajunnanvirtatekniikkaa ja päänsisäisiä monologeja sivutolkulla edessä siis.

Vaviskaa haudoissanne Proust, Joyce, Kilpi ja kumppanit.

13 tykkäystä

Minä tiedän Verneri sinun salkun yhtä hyvin kuin omani.

7 tykkäystä

Taas se korkomörkö yrittää sängyn alta esiin… oliskos tänään “iik FED kertoo jotain” ja “iik korot” päivä taas :thinking:

Tosin todettakoon että tuo korko / osakekurssit -linkki näyttää kyllä reippaasti heiveriöisemmältä kuin viime viikolla. 10 vuoden korko uusissa viimeaikojen huipuissa mutta kurssit eivät ole vastaavasti niianneet. Markkina taitaa olla todennut että “it is fine” kun korkojen nousun kulmakerroin vähän rauhoittui.

4 tykkäystä

Ymmärrän pointtisi, mutta tavallaan yhtiöiden fundat kuitenkin muuttuvat aina sijoitusympäristön muuttuessa. Eli jos osaa mikrotasolla nähdä itse yrityksen oman toiminnan ja alaan liittyvät muutokset sekä makrotalousympäristössä tapahtuvat muutokset niin sillä saa sen parhaan analyysin aikaiseksi koko tilanteesta. En väitä että tämä olisi tietenkään helppoa osata suhteuttaa kaikki yhteen.

4 tykkäystä

Juurikin näin. Monesti vain näkee kuinka sijoittajat menevät putkinäöllä eikä näe tai edes halua nähdä tätä kokonaisuutta. Ihmetellään vaan markkinakohinaa.

1 tykkäys

Tämä voisi olla ihan mielenkiintoinen.

2 tykkäystä

Ai jumaliste! Lääketiede+teknologia+tekoäly=
:rocket::rocket::rocket::rocket::rocket:

Varmaan tulee aika mehukkaalla valuaatiolla laput markkinoille jos on tullakseen.

19 tykkäystä

Linkki näyttää tosiaan heikentyneen, mutta eihän se vaadi kuin pienen mediakampanjan muodostaa se tiukka linkki uudelleen.

Aiforia, kas kun ei Euforia :rofl: Vielä kun vetyyn sotkisivat näppinsä, niin EV/sales 100 on taattu

3 tykkäystä

Lääketieteen osakkeet keskimäärin mörnii + teknologia on vapaapudotuksessa nyt + tekoäly on hot = keskimäärin +/- 0 :smiley:

1 tykkäys

Tähän ‘streaming wars’ keskusteluun vielä jatkona kommentti HBO Maxiin ja tuohon ns. hybridituotteistukseen (eli premium-sisältöä pienemmällä hinnalla jos suostuu katseleen mainoksia) liittyen.

1 tykkäys

Pelkään että tämä on pitkässä juoksussa striimauksen tulevaisuus; Kuukausimaksut laskevat koska ei vain ole tilaa kymmenelle lafkalle kerätä $10 kuussa, kukaan ei tilaa kaikkia ja jää vain pari-kolme voittajaa ja loput kuolevat pystyyn ellei hintaa leikata.

Ja kun hintaa leikataan, tulee himo saada rahnaa muutoin. Eli… mainoksia.

Itse en periaatteesta suostu ikinä maksamaan kuukausihintaa streamauksesta joka pakottaa mainoksia. Ilmainen käy. Tai jos ympätään joku paketti jossa maksetaan kuukausihintaa mainoksettomasta premium-palvelusta tai kahdesta ja siihen sitten ympätään mukaan kolmas palvelu “ilmaiseksi” (kunhan tilaat ne premiumit) mainoksilla.

6 tykkäystä

Hei. En löytänyt parempaa huonetta mihin laittaisin kysymykseeni, eli jos sallitaan;
Huomasin että olen profiilini mukaan käynnyt Linux koneella foorumissa. Käytän vain yhtä konetta eli Androidi ja kaikki muut loggaukset ovat sillä.
Mistäköhän tämä johtuu ?

1 tykkäys

Stockmannin yhtiökokousilmoittautuminen ja äänestykset ovat käytettävissä. Kävin osoittamassa mieltä, kun eihän tämä esitys ole laajassa kuvassa mitenkään poikkeava, mutta yhtiön suoriutumista se kuvaa huonosti “Nimitystoimikunta ehdottaa, että hallituspalkkiot pidetään ennallaan ja että hallituksen puheenjohtajalle maksetaan 80 000 euron, hallituksen varapuheenjohtajalle 50 000 euron ja muille hallituksen jäsenille 40 000 euron vuosipalkkio.” Olkoonkin, että joutuvat ottamaan osan palkkiosta yhtiön osakkeina, mutta pieni nöyryyden osoittaminen tuon savuavan raunion äärellä ois ollut paikallaan, kun valtaosa hallituksen jäsenistä ei ole aloittamassa uutta kautta ekaa kertaa.

4 tykkäystä

Täällä ollaan valmiina katsomaan Hyzonin virtuaaliajelua

57b25871aaec237e645f7304d92f87b4--snl-live-bill-hader

3 tykkäystä

Heh, onkohan tää totta vai? Cramerin kirjassa vuodelta 2006 on WSB:n langan mukaan ollut jotain tutun kuuloista juttua:

1 tykkäys

WSBn “I like the stock”-meemin lähtöpisteen olet löytänyt… :upside_down_face:

3 tykkäystä

Tämmönenkin tuli randomina spotifyssä vastaan. Kaikenlaisia sitä on.

Oisko karhumarkkinat alkaneet jo? Osakkeet punaisina ja

11 tykkäystä