Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Aikuisten oikeasti ilman minkäänlaista ivallisuutta, mun on vaan pakko kysyä elefantista olohuoneessa… @PAHVIMUKI oliko stopparit vai menikö pidempään pitoon?

14 tykkäystä

Mainittakoon kuitenkin että Elefantin kokoluokassa ovat edelleen Pahvimukin kivekset. Kävi miten kävi.

6 tykkäystä

Tässä oon koko pv katellu sepin kynttilöitä ja myin pikkusen alle 47 osan ja otin äsken takas. Rupes jo mietityttää että teinkö virhee pistämällä treidin takas samaa kpl määrää. Mut taas henkisesti jotenki ei niin paha ku vältti ton isomma dipin. Jos oisin ny sulkenu possan olisi tullut ennätys miinus veivistä.

Inhottava markkina ku tuntuu aiva kolikon heitolta tää touhu. Mut eipä mitää onneks markkina kiinni ja huomenna sit katotaan että kumpi puoli kolikosta tulee. Jos huomenna lasketaan pitää vaan kylmästi sulkee possa. QS houkuttelis meenasin siihe vaihtaa tänää ton mut jäi tekemättä. Joku miettii miks ehang niin perusteluna ihan vaan se että sitä oon paljo kattonu sivusta ja tullu siihe tuloksee ettei oo vielä tullu niin hirveitä vastustustasoja ja mukavasti haluaa ylöspäin. Pälä pälä mut sellasta. Miikka päivä treidi nyt reilu 10k miinuksella. Eihä tässä hommassa järkeä oo… :crossed_fingers::grinning: Mut joo eiköhän tuo monttu tässä tuu paikattua. Ostin ja myin ketjuu en oo laittanu nyt muuta ku nää hulluimmat vedot. NN mukaa 5,7milj ollu vaihto @ost nyt ytd… :face_with_thermometer::grinning: en tiiä bugaako toi mut… ku vertaa viime vuotee sillo oli 2,5… Eli karhuiltu on ja veivejä ollu + tuntunu että mikää oikee tunnu hyvältä. Tyytyväinen kuitenki siitä että vaikka talo vieny hyvä siivu välistä oon tästä vuodesta plussalla. Tulipas puuroa eikä kullä jaksa enää kumitellakkaa.

60 tykkäystä

Ne piirtää joilla on liitua :grimacing: Jengi tuntuu myötäelävän noita sun veivejä joten kiitos että kerroit missä mennään. Joku jo ehdotteli sulle omaa titteliä, en tiedä hyväksyisikö @Verneri_Pulkkinen sellaisen kuin ytimekkäästi “cahones”. Tosin, nykyisen profiilikuvan kanssa ehkä hieman hämmentävä :face_with_hand_over_mouth:

12 tykkäystä

En ole minäkään seurannut keventelyketjua enää pariin kuukauteen. Hyvät viestit hukkuu siihen kun 90% postauksista on pelkkää perusteetonta lisäilyä ja keventelyä. Tulee selattua foorumia kuitenkin sen verran tiuhaan tahtiin, ettei kiinnosta kahlata läpi jotain “kevensin osaketta X noin 1/100 positiosta” - viestejä. Kun suurin osa kirjoittajista ei omaa mitään seulaa niin ketjuun pukkaa viestejä jatkuvalla syötöllä.

Olisi kiva ominaisuus jos voisi blokata tiettyjen käyttäjien viestit vain tuosta yhdestä ketjusta tai vaihtoehtoisesti voisi ruksia ne käyttäjät, joiden viestit haluaa nähdä. Hyvin perustellut touhuamiset kuitenkin kiinnostaa kymmeniltä eri foorumilaisilta.

Ehkä helpoin tapa olis vaan perustaa uusi ketju, johon vaaditaan perustelut. Vanhan ketjun voisi koodata sellaiseksi, että ostot ja myynnit ilmestyy sinne samalla kun Nordnetistä menee toimeksianto läpi niin ei tarvi nähdä edes sitä postaamisen vaivaa. :slight_smile:

Edit: Ja vanhalle ketjulle uudeksi nimeksi: Tilitapahtumat.

3 tykkäystä

Asia ehkä selviäsi kokeilemalla, avaa uuden ketjun esim Ostin/myin holdaajille ja katsoo ottaako tuulta alleen. Pahinta mitä voi käydä on että ketju kuivuu kokoon tai modet sen poistavat :grinning: Henk.koht ei vanhan ketjun kanssa sen suurempaa ongelmaa ole…jokainen kai raportoi toimeksiantojaan jos huvittaa…

1 tykkäys

Sulla on sentään OSTilla nuo sitten. Olenkin miettinyt, että paljonko joudut verokarhua ruokkimaan, mutta vastaus onkin 0€ :smiley:

1 tykkäys

Itselle tulee mieleen Palantir. Se voisi olla seuraava “Amazon”:

  • 17 vuoteen ei voittoa
  • Teknofirma jota kukaan ei “ymmärrä”
  • Pari nörttiä
  • Kurssi jo nyt ihan “mansikoita”

:wink:

1 tykkäys

Huomaa kyllä miten tämä sijoittaminen muokkaa omaa ajattelua ihan arjenkin ostoissa. Tuli jo pari kuukautta sitten mieleen että voisi hankkia uuden talvitakin, mutta kun tiesin että kohta saadaan dippi, niin pitihän sitä pantata käteistä siihen saakka. Jotenkin tuntui myös erityisen kivalta ostaa kun oli kunnolla punaista taulussa selatessa takkeja :smiley:

7 tykkäystä

Katos, taas mennään! Viikon päästä sitten uusiksi.

6 tykkäystä

Itse olen ihmetellyt, miten ihmiset jaksavat postata sinne niin montaa ostoa tahi myyntiä viikossa. Tarkkoine kappalehintoineen ja kaikkea. Ja ketä se kiinnostaa, jos minä ilmoitan ostaneeni Cityconia hintaan x? No, kaipa siitä jotain mielihyvää saavat kun postauksia on niin paljon.

Taitaa yleisesti uusien sijoittajien määrän suuri kasvu olla suurin syy siihen, että foorumit alkaa näyttää chateilta. Kaikki sijoittaa ja sijoittamisesta on tullut sosiaalista. Jonkin sortin sosialisointia se taitaa ostin/myin ketjussa tuo viestinvaihtokin olla.

Itse kun on täällä lähinnä etsimässä sijoitusideoita, niin onhan se nyt työläämpää, mitä enemmän sitä ns turhaa tauhkaa on.

1 tykkäys

Mitä pitäisi postata? Parin päivän päästä siloiteltu totuus, jossa osti vain nousijoita? Minulle ainakin ketju tuo myös infoa, että mitä tapahtuu. En selaa koko maailman pörssiä kännykällä, mutta tätä foorumia aika paljon.

Esimerkiksi tuon Cityconin laskun bongasin alunperin juurikin osto ja myyntiketjusta. En ostanut, mutta mielenkiinnosta selvittelin että miksi kurssi laskee. Samoin moni eksoottisempi firma tulee ensimmäistä kertaa vastaan siellä. Suurinta osaa en osta, mutta on kiva tietää mitä maailmalla tapahtuu.

Tänä päivänä tieto on valtaa, minusta on vain hyvä että yksilön tehtäväksi jää sen suodattaminen.

48 tykkäystä

Tästä tuskin kukaan on eri mieltä. Pointti onkin siinä, että tietoa saa enemmän, jos viesteissä oikeasti perustellaan ostosta ja esitetään jotain pointteja, miksi tuottoa odotetaan. Citycon 255 kpl @X ei tarjoa mitään tietoa tai lisäarvoa. Sitten jos noita viestejä on kymmenen, niin herää mielenkiinto, että onko tässä jotain tapahtunut Cityconin kohdalla ja pitää googlailla.

Kökköä on keskustelu, jos pitää hakukoneesta selvittää, että mitäköhän toinen ajattelee. Vähän sama kuin IPOissa joku päivittelee, että onpahan jänniä nämä velkaantumislukemat, mutta ei kerro mitkä ne on.

2 tykkäystä

Ostin/myin perusteltuina olisi hyvä ketju. Position pitoaika on minusta erittäin huono jakolinja. Hyviä perusteluja voi olla lyhyeenkin positioon ja olemattomia pitkään salkkuun.

11 tykkäystä

Tämä on hyvä idea, itse pyrin jatkossa perustelemaan ostoni/myyntini.

2 tykkäystä

Ei kai kukaan estä avaamasta tuollaista ketjua, jos se koetaan tarpeelliseksi? Siitä vaan. Yhteisö ja ylläpito sitten tuomitsee, onko ketju hyödyllinen.

Tämä on hyvä pointti. Jos ei seuraa muita keskustelupalstoja tai uutisia, niin ostin/myin ketjusta voi nopeasti havaita mitä markkinoilla tapahtuu.

Minua kiinnosta myös tuntemattomat firmat ja onkin tullut tutustuttua jenkkipuoleen esim., vaikken olekaan ostanut.

Viimeks maaliskuun alussa ostellut tai myynyt. Ei siitä ketju täyty.

3 tykkäystä

Siinä ei oikeasti montaa sekuntia mene kun scrollaa vaikka sata viestiä läpi ostin-myin ketjusta. Itse scrollaan usein läpi katsoen toistuuko joku tickeri kohinaa enemmän, ja jos näitä nousee niin pikainen selvitys mistä on kyse. Minusta tuo toimii tuollaisessa tarkoituksessa erinomaisesti. Perustelluille ostoille ja myynneille ja ehkä niiden perustelujen herättämille vastakommenteille ja keskusteluille voisi olla oma ketjunsa, se palvelee eri tarkoitusta.

7 tykkäystä

Jokainen on itse vastuussa ostoista ja myynneistään. Nostan hattua kaikille, jotka vaivautuvat kirjoittamaan muutaman perustelun kaupoillensa, mutta en sellaista odota saati vaatisi. Juuri saman firman toistuminen ketjussa päivän aikana saa tuntosarvet herkäksi alkaa tutkimaan mitä tapahtuu oli kyse sitten treidipositiosta tai pitkän salkun ostosta.

Itse olen tyytyväinen kun kryptot ovat omassa ketjussa, ja O/M ketjun keskustelu liittyy taas suurimmalta osin pörssilistattuihin :smile:

21 tykkäystä

Ja kerran kuussa kahvihuone täyttyy viesteistä joissa ihmetellään ostin/möin ketjun viestejä…

10 tykkäystä