Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Tuntuu jotenkin turhalta kun minimit merkannut ja minimit saanut.

Tekevät saman skriptin kaikille merkanneille… joku tekninen syy miksi näin tekevät.

1 tykkäys

Nyt hypee ja vipuu kun kunnolla sipasis salkkuun, niin sais veren virtaamaan.

7 tykkäystä

Itse taas mietin että kuinka monelle nämä osingot ovat niin iso ongelma, että sen takia mieluummin myydään osake ennen sen irtoamista, jolloin toimimalla päinvastoin voisi siitä hyötyä. Tämä siis oletuksella, että itse operoi esim OST:llä jolloin osinkojen verotus ei ole ongelma.

1 tykkäys

Osingothan on ihan todella jees kun on kunnon osinkosalkku! Itellä pyörii 5-11% osinkolaput ostohinnoista jotka oon ihan tarkoituksella kasannut. Riippuu sijoitusstrategiasta että onko se ongelma vai ei. Mulla on salkku 60% hyviä osingonmaksajia ja 40% kasvua + rahastoja.

6 tykkäystä

…Ja tarkennetaas vielä tuota äskeistä: Lähes kaikki mun osinkolaput on tehneet arvonnousua 30%-155% ja maksaneet samalla jo yhden vuoden tai lähes kokonaisen vuoden osingon ennen tätä osinkokevättä (osa maksaa kvartaaleissa ja osa puolivuosittain, suurimmat kerralla kuten Fortum ja Intrum). Tuottoprosentti siis aika melkoinen tän kevään jälkeen kokonaisuudessaan.

1 tykkäys

Jumissa edelleen

10 tykkäystä

No fucks…

Nyt @Porssipeto kyllä ihan kredibiliteetin vuoksi pakko kysyä, että millä ihmeellä oot päätynyt tuohon 30 000% tuottoon? Vipua käytössä? Jos teet 30 000%:n tuoton viidessä vuodessa, niin se tekee annualisoituna vajaa 300%:n tuoton vuodessa. Väittäisin, että mainitsemillasi kohteilla tuollaisen tuoton saaminen on mahdollista vain äärimmäisen kovalla vivutuksella. Mikä on homman nimi? Onko tuottograafista näyttää kuvaa?

15 tykkäystä

No opintolainat olen toki osakkeisiin heittänyt, mutta enpä muuten ole vivuttanut :thinking:

21 tykkäystä

Melkein kiinnostais kyllä nähdä kauppojen historia tuolla tuottograafilla. Jos sun aloitussaldo on ollu vajaa 4000€:oa, niin Nordnetin tuottograafissa on kyllä pakko olla jotain hämminkiä. Jos oot opintolainat heittänyt osakkeisiin, niin tulkitsen, että oot lisännyt varoja tuosta aloitussaldosta (n. 4K€)? Ei tommonen 300% annualisoitu tuotto oo OMXH:n kohteilla tuollaisella aikajaksolla mitenkään mahdollinen ilman salkun sisäistä vipua. Vaikka salkussa olisikin ollut mm. Hoivatilat. Toki voi olla, että mun matikka/arviointikyky pettää tässä, mutta mikäli pettää, niin sillon tää on kyllä matemaattisestikin aika käsittämätön juttu tää sun salkun performanssi.
@RahatonMies hyvä huomio, en kekannut ite ees tsekata tota perusmatematiikkaa!

6 tykkäystä

Vaikka aloitussaldo olisi 4000€, eihän tuo siltikään menisi oikein. Omaisuuden pitäisi olla yli 1,1 miljoonaa.

4 tykkäystä

2016 oletettavasti pienillä alkurahoilla ostaa jotain turboja, jotka monikymmenkertaistuu niin käppyrä lähtee tuolla tavoin nätisti liikkeelle. :slight_smile:

Niin, 30 000% meinaa 300-kertaistumista.

Kunhan olin vastaavaa viestiä kirjottamassa kuin sinä, ettei tuo 4000e->95ke ja 30 000% käy yks yhteen.

Vaan luultavammin 100 kertaistettu joku 5e turbo jonka jälkeen TWR ei enään pysy mukana, ja sitten ajankanssa lisätty loput tuosta 4ke omasta rahasta.

1 tykkäys

Tajusin juuri, että en perusta foorumin suosikki osakkeista. En siis ole päätynyt omistamaan QT, Harvia, Sampo, Smart eye etc…
Miten muilla onko teillä osinkokevät vai jatkuvat osingot?

Niin ja samalla näemme käppyrän jossa loppusumma on alle 100ke. Menikö tämä nyt ohi, vai mikä pointti tuossa oli?

Tuossa on ensimmäisen vuoden aikana tapahtunut jotain merkittävää arvonluontia eli se ensimmäinen +10000%. Sen jälkeen tullut ”vain” +188.5%. Eli Kysymys kuuluu @Porssipeto mitä ihmettä teit ensimmäisenä vuonna? Onko joku antiin osallistuminen merkattu kokonaan tuotoksi tai vastaavaa?

Eikös nordnetin käppyrät ole ihan tunnnettuja siitä että prosentit nousee kun sinne lisää rahaa?

Jokatapauksessa erittäin hyvä tuotto!

2 tykkäystä

Nousee hetkellisesti ja korjaa yleensä vielä saman päivän aikana.

12kk vuoteen osinkotykitystä, keskimäärin 3 osingot kuukaudessa jostain… 12 lappua salkussa.

1 tykkäys