Inderesin kahvihuone (Osa 2)

En tiedä onko tähän nopeampi keino mutta ainakin näin onnistuu:

  • maalaa teksti mihin haluat vastata, ja paina ilmestyvää “lainaa” nappia
  • kopioi esilletulevasta viestinkirjoitus ruudusta siinä olevat tekstit
  • paina “peruuta” ja “poista viesti” tai “discard”
  • tule haluamaasi ketjuun ja paina “vastaa”
  • liitä viestinkirjoitusruutiin aiemmin kopioimasi teksti ja jatka viestin kirjoittamista

Lainaamasi viestin kirjoittanut saa ilmoituksen ja osaa tulla jatkamaan keskustelua toisaalle, sekä alkuperäiseen ketjuun tulee linkki josta muutkin pääsevät seuraamaan “sivujuonnetta”.

EU parlamentissa taisi muinoin olla äänestys että minimi omistusaika laitettaisiin 0.01 sekuntiin tms., ei mennyt läpi.

1 tykkäys

Ruotsista löytyy

valitset utdelningar -välilehden

1 tykkäys

@musti @jps

Robokauppaa voi ruotia myös Italian tyyliin:

On September 2, 2013, Italy became the world’s first country to introduce a tax specifically targeted at HFT, charging a levy of 0.02% on equity transactions lasting less than 0.5 seconds.[24][25]

(High-frequency trading - Wikipedia)

En ole jaksanut vielä selvitellä, että mitkä tämän verotuksen vaikutukset ovat olleet. Pikaisesti ajateltuna vaikuttaa ihan fiksulta.

4 tykkäystä

Areenaan oli alkuvuodesta tullut Hft-kauppaan keskittyvä dokkarikin jonka voi tsiigaa jos aihe on täysin uusi omalle kohdalle.

Koko salkku vihreänä ja silti tulee jossiteltua tappiollisia myyntejä viime viikolta :roll_eyes: olenko se vain minä, vai harrastavatko muutkin tätä?

5 tykkäystä

Kiitos yritän muistaa ja oppia .
Oli vähän tylsää niin kyselin koska taas oli jokin juttu ja yllätys SEE oli mainittu. Yritin sitten kysellä kuka maksaa vai onko omaa rahaa kiinni. Tein tuosta oman johtopäätöksen. Itse voin hyvin ostaa myös SEE :n lappuja . Tätä sitten fanboyt ei näköjään ymmärrä. No voiko tähän muuta kuin “ihan sama” .

1 tykkäys

Ei siinä kauaa mennyt, että seuraaja ilmaantui :sweat_smile:

12 tykkäystä

Löytyykö Inderesin suosituksista (osta, lisää, vähennä, myy) jotain dataa miten hyvin ne ovat yleensä osuneet?

2 tykkäystä

Voisiko mallisalkkua pitää jonkinlaisena indikaattorina?

Edit:
Olisi kyllä ihan hauska idea pistää pystyyn botti, joka sijoittaisi Inderes suosituksien sekä riskiluokan mukaan ja katsoa millaista tulosta se olisi vaikkapa viime viiden vuoden aikana tuottanut.

3 tykkäystä

Ja tästä tuli vielä mieleen se, että eikös joku tehnyt vuoden alussa paper trading salkun foorumin lemppari osakkeista. Mitenköhän sekin pärjää?

3 tykkäystä

En muista oliko joku ihan oikeastikin tämmöisen tehnyt, jos ei muuta niin Verneri teki videon aiheesta kolme viikkoa taaksepäin.

4 tykkäystä

Kauan aikaa mietin 263 SEK Kohdalla myynkö vai en. En myyny. Vähänkö oon hyvä jätkä tällä hetkellä :sunglasses:

10 tykkäystä

Vuoden euromääräinen tuotto (10 000€) puhki! Vuosi sitten ei olisi käynyt mielessäkään. Prosentuaalisesti samalla 50%. Täytyykin varmaan armeijasta lomille pääsyn yhteydessä käydä hakemassa vähän parempaa take away ruokaa, sillä välietapit ja niiden juhlistaminen ovat tärkeitä psykologisesti ajatellen!

10k

edit: Joku näppärämpi voisi siirtää tämän salkkujen tuotto-% ketjuun, sillä sinnehän tämä kuuluu…

39 tykkäystä

Itse tein ainakin tuosta top 3 osaketta vuodelle 2021 -ketjusta tiivistelmän kauppalehden salkkutyökalulla.

Tältä näyttää tähän mennessä:
image

Top 3 prosentuaalisesti:
Solteq, Qt ja Lheto.

Top 3 euroissa:
Qt, Harvia ja Efecte.

Painotukset ovat siis äänestyksen perusteella.

Aika lähellä indeksiä? Onhan tuossa toki hajautustakin

4 tykkäystä

Onko tosiaan niin, että Kahvihuone on paikka, jossa liputetaan yhtä herkästi kuin yrityskohtaisissa ketjuissa? Kertoisiko joku viisaampi, milä poistetussa $SEYE kommentissani meni tunteisiin? Olen ymmärtänyt, että kahvihuoneessa sana on melkein vapaa? Mutta eipä taida olla.

EDIT: Joku liputti viestini loukkaavana :smiley:

Lähtökohtaisesti toisille “lällättely” ei välttämättä ole se rakentavin tapa kommunikoida täällä foorumilla.
Jätetään kuittailut muualle ja esitetään rakentavaa kritiikkiä jos sellaista löytyy. :smirk:
Muutamille henkilöille isot kiitokset, kun jaksavat teknisen analyysin kannalta avata erinäisiä keissejä. :pray:
Itse en viestiäsi liputtanut, mutta ymmärrän kyllä liputuksen syyn.

7 tykkäystä

Tätä taisinkin muistella. Ihana nähdä tästä päivitystä. Mielenkiintoista nähdä, että enemmän kuitenkin voittajia kuin häviäjiä. Hassua nähdä Tecnotree miinuksella kun tuli niin kivoja nousuja tässä viime viikolla. Herantis ottanu kyllä takkiin pahasti.

2 tykkäystä

Olet täysin naulan kantaan ongelman ytimessä.

Tätä itse olen ihmetellyt, että miksi on sallittua tehdä osto- tai myyntitarjouksia ja peruuttaa niitä, kun sen tekee tarpeeksi nopeasti.

Eihän toi voi olla oikein.

Kerron kuvitteellisen esimerkin erään pääkaupungin bensa-asemista: siellä ¤rnäisten suunnalla on useita bensa-asemia.
ST-! on yksi niistä, ja se seuraa aktiivisesti niitä muita. Mutta ei muuta hintojaan, ellei muut muuta.

"este on taas se, joka aktiivisesti seuraa netin bensahintapalveluita, ja välittömästi kun alueen alueen alin hinta on päivittynyt palveluun, niin…
… hinta nousee. Mutta vain vähäsen…
… mutta kuitenkin vituttaa…

Jos suomalainen lainsäädäntö olisi, että bensa-asema saisi muuttaa hintojaan vain kerran 12 tunnin välein, niin kilpailu toimisi paljon paremmin…

Itse en ihan periaatteesta tankkaa, jos olen tullut asemalle sen alemman “ja hups, nousi” -hinnan takia…

Luotetaas kaffehuoneen asiantuntijoihin, mistä äänikirjapalvelusta löytyy eniten erilaisia sijoituskirjoja kuunneltavaksi?

4 tykkäystä