Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Inderes tekee analyysin perma osta-suosituksella :slight_smile: ? IPO päivänä Verneri kannustaa ostamaan p/s 100 osaketta Vernerin vartissa :slight_smile: .

8 tykkäystä

Noh kehittyneissä maissa valuutalla on tänä päivänä suhteellisen vakaa arvo, huolimatta siitä että ne voivat myös olla numeroita ruudulla. Krypton arvo määräytyy yksinkertaistettuna siitä, että myös naapurin Pertti ja Marjatta haluavat ostaa niitä. Vanhoja valuuttoja taas käyttää koko kylä ja myös kauppias ottaa ne vastaan.

En edelleenkään näe kryptoissa mitään ylivertaista, millä syrjäytettäisiin ainakaan lähiaikoina nykyiset valuutat.

Jos mallisalkkuun ostettaisiin Inderesin osaketta niin olisiko se voitonjakoa :thinking:

4 tykkäystä

:face_with_monocle: Kauppalehti:


https://www.kauppalehti.fi/uutiset/inderesin-rautaselta-vihjaileva-tviitti-lopullista-paatosta-ei-ole-viela-tehty/f6bd3683-41dc-4454-b8e5-58298622b601

9 tykkäystä

Jos Inderes listautuu niin saako yhtiökokoukseen foorumilaiset osallistua nimimerkillä :sweat_smile:

39 tykkäystä

:sweat_smile: :sweat_smile: :sweat_smile:

Ainakin Masse-sedän pittää saada … foorumin täysluoton on ansainnut Masse-setä eikä kukaan muu. Piste.

Kuka seuraisi kokouksessa sedän peliliikkeitä, jos ne tulisivat jonkun aivan mitättömän nobodyn suusta ??? Nobody :slight_smile:

Masse-setä, FA, sedän kaikki valta ja voima on nimimerkissä, kauan eläköön nimimerkit :muscle: :muscle:

36 tykkäystä

Tää oli varmaan alunperin näin.

Oi Harvia on
Oi Harvia on
Oi Harvia on niin ihana
On meillä sauna viina ja kirves…

9 tykkäystä

Mitä kautta sijoitit? Mietin vain asiaa. En kannata kryptoihin sijoittamista enkä tiedä tekisinkö itse mutta pohdin vain, että millaisia vaihtoehtoja.

Niin, en siis sijoittanut mitään kautta. 2014 käytin aikaani ns. faucetien kanssa tunnin pari, josta sai jonkun 1-5 Dogea kerralla. Faucetit oli tuohon aikaan nettisivuja, joissa täyteltiin joku captcha ja annettiin Doge walletin osoite, johon sitten pompsahti nuo Doget. Nettisivut tekivät rahansa mainoksilla ja antoivat periaatteessa tyhjää vastalahjaksi. Sen takia niitä on jäänyt pyörimään, enkä mihinkään muuhun kryptoon ole koskenut, vaikka Bitcoinistakin olen ollut tietoinen 2010 vuodesta ainakin.

6 tykkäystä

Eniten olen ihmetellyt kryptojen louhintaa. Poikani laittoi tietokoneet vaan louhimaan kryptoja.
Hyvin tienaa opiskelurahat :slight_smile: Maailma muuttuu.

1 tykkäys

Itselläkin opiskelijatutut on jättäneet koneet louhimaan yöksi. Sitten kun siirtynyt opiskelijakämpistä maksamaan omaa normaalia sähkölaskua ei enää ollut houkuttelevaa. Jotkut asiat ei maailmassa muutu. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 tykkäystä

Usein opiskelijaasunnoissa sähkö kuuluu vuokraan. Tämä louhiminen ilmaisella sähköllä kotitietokoneella vertautuu lähinnä ”chilin” kasvattamiseen halogeeneilla. Fiksua yksilölle mutta ei niinkään yhteisölle.

Muistan kun TOAS päätti säästää energian kulutuksessa ja sääti pattereita useita asteita pienemmälle samalla kun oli ennätyspakkaset. Fiksut opiskelijat laittoivat sitten uunit päälle ja luukut auki jotta ei varpaat jäätyisi. Oli oikein tehokasta kokonaisuuden kannalta.

16 tykkäystä

Pari 3090-tason näyttistä huoneessa ETHta mainaamassa niin ei TOASin patterinveivailut tunnu missään ja varpaat pysyy lämpimänä :smiley:

2 tykkäystä

Hän asuu omassa kämpässä ja maksaa sähkölaskunsa itse. Viivan alle jää kyllä …

4 tykkäystä

Niin siis sä maksat varmaan sen sähkölaskun :wink:. Poika on fiksu :D… EDIT: juu huomasin edellisen viestin!

1 tykkäys

Vieläkö tuolla tienaa? Luulin että se aika meni jo.

2 tykkäystä

Muut sukulaiset varmaan rahoittaa… :grin:

1 tykkäys

Säännöllinen tuloa joka kk, kuluihin menee noin 1/5

1 tykkäys

Olen muutamiin firmoihin tutustunut osavuosikatsausten kautta, mutta 29.4. on hyvä, jos ehdin tutustumaan edes omien firmojen katsauksiin. Jos mun firmalla olisi poikkeuksellisen huono q, niin laittaisin sen päivälle 29.4., jotta kukaan ei huomaisi mitään. :thinking: :upside_down_face:

7 tykkäystä

Tietääkö kukaan mistä pääsisi selville onko Fiva saanut tutkimuksensa päätökseen koskien englanninkielistä avaintetolomaketta usa ETF:ssä? Kaikki mielenkiintoiset rahastot listattu sinne ja euroopasta ei vastaavia tahdo löytyä.

1 tykkäys