Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Laskeppa paljon se tekee per päivä…

Jos en ihan väärin laskenut omaani, niin ihan rauhalliset 1,5h/vrk itsellä. Tuntuu ihan ok määrältä, vaikka tuntuu välillä että täällä lukisi pitkiäkin aikoja. (Loin tunnuksen muistaakseni joskus maaliskuussa 2020, joten laskin 24*24 / 395…)

5 tykkäystä

Mulla tunnuksen luomispäivästä lähtien (3.11.2018) joku vähän yli tunti per päivä. Tosin varmasti jos kattois lukuja 2020 vuodelta ja nykyseltä vuodelta niin luvut on huomattavasti korkeemmat.

9 tykkäystä

Uskotteko ylihuomisen (Torstai - Perjantai) Bidenin juontaman “Leaders Summit on Climate” vaikuttavan osakkeisiin tavalla tai toisella? Kutsuttujen päättäjien lista linkissä President Biden Invites 40 World Leaders to Leaders Summit on Climate - The White House

3 tykkäystä

288 tuntia tullut 111 päivään, eli keskimäärin 2,59 tuntia/päivä. Siltä se on tuntunutkin. Muutama viikko sitten alkoi onneksi työt niin, tulee ehkä panostettua vähän muuhunkin. Saankohan näillä tunneilla jo foorumin no lifer -palkinnon? Ihan mieletön määrä on tullut opittua, mutta tuntipalkoille en kyllä millään pääse.

Aika helpoksi on kyllä stalkkailu tehty. Onneksi täällä on se profiilin piilotus -työkalu, joka mulla olikin vielä viikko pari sitten päällä vahingossa :smiley: Pitää olla tarkka, ettei vahingossa paljasta jotain liian merkityksellistä tai päästele sammakoita suusta. Tosin eihän tuo profiilin piilottaminen juuri taida vaikuttaa, jos joku haluaa minut oikeasti profiloida.

3 tykkäystä

Onkohan joku ollut koko ajan töissä :astonished:, tuskin nyt sentään :shushing_face:

1 tykkäys

Ei voita vielä historiallisia football manager lukemia. Siinä oli vielä jotain lakoniIa ilmaisuja perässä.

3 tykkäystä

Nämähän oli mielenkiintosia tilastoja, kiitos!
25pv lukuaikaa ei mahdoton päivää kohti ole, joten huoletta voi lukea ja spämmätä enemmän tänne :grinning:

4 tykkäystä

Viimeisin vuosi: 13. eniten luettuja viestejä ja 18. eniten kirjoitettuja viestejä :sweat_smile:

5 tykkäystä

mistä tollasen saa näkyviin? No niin selaamalla ylöspäin se selvii, kuten usein…

Heitin noi statsit exceliin. Olin aika laiska, eli vuosineljännes on aikajänteenä ja vain yli 500 tykkäystä saaneet on mukana.

Annan muutaman kivan palkinnon excel tulosten pohjalta.

Kultakurkut puhuvat vähän, mutta asiaa (eniten tykäyksiä/viestien määrä):

  1. @Petri_Kajaani 73,2 tykkäystä/viesti.
  2. @Mikael_Rautanen 48 tykkäystä/viesti
  3. @luettelo 47,8 tykkäystä/viesti

Empaatikot, jotka tykkäyksillään tuovat positiivista mieltä tänne ja antavat täten aktiiveille syyn olla aktiivisena. (eli annettujen tykkäysten osuus luetuista viestejä)

  1. @PAHVIMUKI 23,6%
  2. @Lexus 21,43
  3. @Pappa_Tunturi 20%

Ja vielä kolmas palkinto, joka jaetaan niin ikään tykkäjille. Eli eniten tykkäyksiä/päivä.

JA EIKÄ VOITTAJAN ON TAAS PAHVIMUKI! HYVÄHYVÄ!

  1. @PAHVIMUKI 47,2 tykkäystä/päivä
  2. @Meri 42,7 tykkäystä/päivä
  3. @Verneri_Pulkkinen 38,3 tykkäystä/päivä

Onnea voittajille ja tsemppiä Q2:lle!

Seuraavaksi lasken innokkaimman lukijan tittelin.

61 tykkäystä

ilmeisesti eniten liputuksia saaneita ei ole tuolta katsottavissa, että vieläkö olen johdossa. Verneri se joskus väitti, että olin nro 1 :stuck_out_tongue:

27 tykkäystä

Tässä pitää ajatella korkoa korolle. Jos nyt on tehnyt ylituottoa indereksen foorumin avulla edes vähän se potti kertautuu vuosien saatossa. Ja jos on oikeasti oppinut jotain mikä kantaa koko sijoitusuran se kertautuu vielä enemmän. Toisaalta jos on oppinut että työajalla notkutaan foorumilla ja betsataan kuplaosakkeita voi negatiiviselle valuellekin päästä.

9 tykkäystä

Muistatteko muutama vuos sitten ku ei oikein helpolla raaskinu ostaa yli p/e 20 lappuja?

Nykyään osalle näistä p/s 20 on normaalia

Tämmöinen hajatelma tälle illalle :man_shrugging:

26 tykkäystä

Ajallinen hajautus saanut uuden tarkoituksen. Tuotot tulevaisuuteen.

6 tykkäystä

Noniin nyt alkaa olemaan laskelmat valmiina. Vajaa 2000 eniten viestejä lukenutta pääsi mukaan kisaan, eli otanta lienee ihan ok.

Eniten aikaa foorumilla on viettänyt…

  1. @DayTraderXL 1416 tuntia!
  2. @ciscou 1368 tuntia
  3. @Thiebault 1248 tuntia

Kovia suorituksia!

Ja sitten seuraavaan kisaan, eli siihen, kenellä on eniten inderesillä vietettyjä tunteja päivässä. Voittajana on…

…minä :thinking: :thinking:

@Boomer 2,61 tuntia/päivä. Minut hylätään kuitenkin, koska olen järjestäjätahona jäävi.

  1. @Thiebault 2,32 tuntia/päivä
  2. @Peesailija 2,23 tuntia/päivä
  3. @aspee 2,20 tuntia/päivä

Ihan totta puhut. Pidin talven ajan hieman lomaa opinnoista (olin vähän etuajassa + tuntuu turhalta), ja nyt on kevään aikana tullut opittua kaikkea aina Meksikon kaivosteollisuudesta Muuramen saunabisnekseen. Foorumin lisäksi on tietenkin tullut luettua muutama kirja ja Inderesin tarjoamia analyysejä ym… Virheitä on tullut tehtyä hitosti, mutta niistä opitaan.

En nyt ihan ummikko ollut ennenkään, mutta sijoittaminen on ollut sellaista, että katotaan OP:lta joku suositeltu osake ja ostetaan sitä ikiholdiin. Tai heitetty pennosia johonkin Kiinarahastoihin fiilispohjalta. Talousuutisia on tullut toki ennenkin seurattua ja on sitä koulunkautta tullut jotain kirjanpito- ja tunnuslukukurssia käytyä. Nyt on tullut kuitenkin foorumin avulla laajennettua koko sijoitusmaailmaa ja ymmärrystä ihan eri tasolle, ja nythän sitä vasta alkaa tajuamaan, että miten pihalla sitä kokoajan kaikesta onkaan.

Varmaan ihan hyvä foorumi, kun on tullut ton verran täällä oltua.

35 tykkäystä

Taas rajoituksia .

3 tykkäystä

Hei! Olisin halukas ostamaan orocoa lisää. Oon pilkillä tossa 2,20 paikkeilla niin ketkä haluuvat voivat myydä mulle ennen klo 23.00!! :handshake::v: Kiitos. :beer:

E: Otin laidasta lopulta… :raised_hands:

25 tykkäystä

Inderesin pääanalyytikko Antti Viljakainen juuri nyt A-Studiossa haastateltavana paperiteollisuuden tilanteesta.

Haastattelussa onnistui hienosti tiivistämään tilanteen muutamalla lauseella:

“Paperien kysyntä on laskenut jo pitkään. Koronakriisi on synkentänyt tilannetta entisestään. Euroopassa on merkittävää ylikapasiteettia. Hinnat laskee ja syklisesti vielä kustannuksetkin ovat nousemassa. Stora Enso on ollut ainut merkittävä paperintuottaja, joka ei vielä ole tehnyt isoa saneeraustoimenpidettään koronakriisin puhkeamisen jälkeen. Oli hyvin odotettavissa, että jotain on tulossa myös Stora Ensolta.”

20 tykkäystä

Viljakainen pudotteli aivan jäätävän hyvin analyysiä ja esitti skenaarion paperikoneiden tulevaisuudesta.
Itsekin muutama vuosi sitten A-Studion haastattelussa istuneena myönnän tuolloin asetelleeni sanojani varovaisesti ja ehkä pyöristelin joidenkin vastausten särmiä, mutta Antti Viljakainen sanoi suoraan miten asiat ovat, vaikkei se kovin valoisalta kuulostanutkaan. Hienosti suoriuduttu!

27 tykkäystä

Sieltä pamahti Rapalan posari. Onko arvauksia, mikä firma yllättää seuraavaksi?

5 tykkäystä