Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Saataisiinko tehtyä kysely, johon foorumilaiset voivat merkitä kolme suurimmalla osuudella omistamaansa yhtiötä? Aktiivisimmat foorumilaiset kun eroavat aika vahvasti keskivertosijoittajista. Eritoten kiinnostaa miten korkealle kiipeävät foorumin suoskikit kuten Smart Eye ja QT. Tämä antaisi myös aloitteleville osakepoimijoille hyvän pohjan lähteä tutustumaan tiettyihin yhtiöihin, koska uskallan väyttää että Inderes-foorumin porukalla on kollektiivisesti aika hyvä vainu pohjoismaiden yhtiöistä.

16 tykkäystä

Onko kukaan pohtinut XXL:ään sijoittamista? Kurssi ainakin historiaan peilattuna melko matalalla tasolla ja ympäri Pohjoismaita talvi ollut pitkästä aikaa todella luminen. Tähän yhdistettynä ihmisten halu keksiä vaihtoehtoisia liikuntamuotoja (pandemia), niin voisi kuvitella, että q4 (tulos 21.2) ja tuleva q1 olisivat aika kovia

Tästä lähti ajatus:

10 tykkäystä

Itse asiassa XXL:n tulos tuli jo tänään ja varsin hyvältä se näytti.
Tossa vähän tän vuoden näkymiä esityksestä:


Quarterly Reporting | XXL ASA

4 tykkäystä

Täällä yksi jos toinenkin välillä manannut että työnteko vie aikaa osakesijoitusharrastukselta. Näinpä juuri, itsellä alkoi työteho laskea tämän koukuttavan harrastuksen löydettyäni, kun tuli liikaa tirkisteltyä kurssinousuja ja -laskuja päivän aikana ja muu tekeminen keskeytyi.

Ratkaisuna vaihdoin kaikki sijoitukset USA-pörssiin, en tiedä onko tässä muuta järkeä mutta harrastustoiminta rajoittuu nyt paremmin työntuntien ulkopuolelle (mitä nyt tälle palstalle näin lounastauolla kirjoittelen) kun työpäivän aikana salkussa ei tapahdu yhtään mitään. Toistaiseksi auttanut ongelmaan oikein hyvin. Vinkiksi muille anonyymeille ongelmakäyttäytyjille.

35 tykkäystä

Olen tehnyt vähän samanlaista ratkaisua toisin päin elikkä ei ole USA-osakkeita enää ollenkaan. Vähän liikaa tulee välillä seurailtua osakejuttuja, niin nyt on helpompi iltaisin rauhottua.

7 tykkäystä

Tuo on kieltämättä se toinen ongelma, että perhe-elämää vähän häiritsee näin päin. Mutta itsellä toimii nyt niin että työpäivän päätteeksi katson inderesit ja muut tietolähteet ja tutkailen miltä ilta saattaa näyttää ja teen päätöksiä jos koen että tarve vaatii, ja illalla nukkumaan mennessä sitten tiirailen, miten meni. Kaikkein huonoin vaihtoehto oli kuitenkin aiempi tilanne, jolloin osakkeita oli hajautettuna sekä Skandinaviaan että USA:han. Osakelaukkakilpailujen seurantaa aamusta iltaan vailla rauhaa.

1 tykkäys

Itse taas kääntänyt harrastuksen aloittamisen ehdottomasti työpäiviä piristäväksi tekijäksi. Ennen saattoi maanantait tuntua hieman raskailta, mutta kun salkkuun löytyy kova luotto niin sitä hyppää uuteen viikkoonkin ihan eri fiiliksillä pörssien taas auetessa. Saa töissäkin luppoajan, jos sitä koskaan oikeasti olisi, kulumaan kun yhdistää työn sekä huvin. Tämän takia salkusta löytyykin paljon kotimaisia osakkeita riskillä ja ilman.

Joku lukee iltalehteä, joku juttelee päivittäin vaimon kanssa työajalla, itse tykkään panostaa sillä aikaa tulevaisuuden turvaamiseen. Kukin tavallaan, kunhan työt hoituu…

10 tykkäystä

Itse olen ollut XXL kyydissä 2018 kesästä lähtien ja alamäki on ollut jyrkkä :smiley: XXL on minun ensimmäinen osake osto ja yritykseen on syntynyt viha/rakkaussuhde. Kuitenkin viime vuoden lopulla päätin vähentää XXL positiotani, Tikkurilan voittojen seurauksena.

Q2-Q4 2020 ovat ollet erinomaisia ympäri Skandinaviaa ja tämä korona kyllä sataa XXL laariin! Uuden vuoden jälkeen huomasin, että nyt ennustetaan pitkästä aikaa todella hyvää talvea koko Skandinaviaan, joten päätin lisätä XXL jälleen.

Tällä hetkellä suuret odotukset Q12021. Lunta riittää Suomi-Norja akselilla, tammikuu oli megakuukausi ja uskon myös helmikuun olevan erittäin vahva liikunta buumin, sään sekä talvilomien takia.

Todella positiiviset fiilikset vuodelle 2021 XXL puolesta. Lisäksi pidän super paljon tuosta triosta joka vetää kvartaali live esitykset. Etenkin Pål Wibe tuntuu todella hyvältä johtajalta. Alla kuva mikä jäi esittämättä aamulla Q4 esityksessä. Suurena jalkapallon ystävänä olisin halunnut kuulla kuinka Pål olisi havainnollistanut tämän avulla BigPicture strategiaa #tiki-taka :smiley:

4 tykkäystä

Jonnet ei muista, mutta lokakuun iltahämärissä Seppo kertoi pienen iltasadun pörssin tulevasta kehityksestä. Vaikka itse sanonkin, niin tuo satu on kohtuullisen hyvin toteutunut tähän saakka. Tähän sadun seuraavaan kappaleeseen oli päässyt näköjään vilahtamaan painovirhepaholainen ja tuo Q1/2021-tulokset piti siis tietenkin olla Q4/2020 :wink: :

Alkukeväästä alettiin jo puhua toiveikkaasti paluusta normaaliin ja yritysten Q1/2021 tulokset olivat kaikkien aikojen parhaita stimuluksien siivittämänä. Pörssit huitelivat ATH-lukemissa ja jotkut ostivat jo S&P 4000pts -lippalakkeja varastoon.

Tuolloin SP5000 oli siis n. 3400 -tasoilla, joten nousua on kertynyt satuhetkestä jo ihan mukavasti. Joko on S&P500 4000 -lippikset hankitttuna?

17 tykkäystä

Qt 300 lippis 2025 on kyllä teetätyksessä. 600 kävi mielessä, mutta ei ihan niin hullu ole vielä.

9 tykkäystä

Mielenkiintoinen haastattelu. Isolla riskillä menee, mutta vielä on kannattanut.

https://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/c3f4b073-9940-4150-99a8-b71644188d66

5 tykkäystä

Hmm, mietin tuossa Qt:n 77 euron kurssia. Mikä on Suomen kaikkien aikojen korkein osakevaluaatio? Äkkiseltään esim. Kone on ollut “vain” 72 euroa

1 tykkäys

Admicom ainakin lähenteli 140€/osake tammikuun alussa. Tällä hetkellä 115€.

6 tykkäystä

@Seinakadun_Keisari juon vkonloppuna gintonicin kunniaksesi🍸. Tällä viikolla raketoinut kaksi sulta bongaamani yhtiötä joihin perehdyttyäni avasin jokunen aika sitten positiot. Exro ja Ilookabout. Tosin jälkimmäiseen en varsinaisen syvällisesti tutustunut vaan suorastaan fomotin🤷🏼‍♂️.

Tämä melkein korvaa vitutuksen kun myin triterraksen lähes absoluuttisista pohjista. Liian hämärää infoamista. Odotin että no voi se jossain vaiheessa nousta mutta paremmat tuotto-odotukset rahalle muualla. No siinä meni noin 30min kun nousu alkoi.

5 tykkäystä

Check ja check. Katsotaan miten käy :slight_smile:

2 tykkäystä

Hauska lukea sun juttujasi Boomer.

Melkoista viihdettä tää on ollutkin GMEn kanssa. Hienoa, että olen pelannut yhdessä poikani kanssa. Välillä on kirottu ja välillä naurettu oikein kunnolla. Ei vaan ois pitänyt kuunnella poikaani :slight_smile:

Nostalgista siinä mielessä, että olen poikieni kanssa visiteerannut GameStop kivijalkakaupoissa melko usein ja jos minkäkinlaista pelihärpäkettä on tullut mukaan.

No nyt on muutama lappu GMEtä jäljellä ja taidan jättää muistoksi. On tullut pientä voittoa ja suurempaa tappiota. Tulihan tämä uhkapelaaminen koettua. Tähän taitaa jäädä. Eilen mukaan mm. Zaptecia ja tänään Nestettä. Eiköhän tässä kohta voiton puolella olla.

GMEn sähköisten tuotteiden myynnit ovat nousseet viimeisen rapsan mukaan melkoisesti. Saa nähdä elpyykö siitä.

Kivaa viikonloppua

2 tykkäystä

Fun fact. Ostin tuossa kohtaa Fordin. Ne rahat kun olisi laittanut Fordin osakkeeseen voisi nyt laittaa uuden sähkö mustangin tilaukseen.

28 tykkäystä

”…Vaikka tuplasin alkuperäisen sijoituksen jäi tästä yolottelusta vähän paska maku silti suuhun, kun selvästi oli enempi euroja otettavissa irti.

Mut yritän katsoa tilannetta oppirahojen makseluna…”

Oli pakko laittaa pätkä ostos-ketjusta tänne, kun tuli hiukan hymy huulille (eikä millään pahalla OPta kohtaan). Kuinka huolissaan pitää olla, kun markkina mennyt siihen pisteeseen, että vain 100% tuotto viikossa luetaan oppirahojen makseluksi😁

32 tykkäystä

Voi Luoja mikä mestariteos InderesTV:hen ilmestyi! :joy:
Aivan mahtavaa duunia @Mikael_Rautanen, @Juha_Kinnunen ja kumppanit!

140 tykkäystä

Nyt on hemmetin hyvää settiä. Tätä lisää… rok rok

1 tykkäys