Osakesijoittaminen

Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Ei kai tässä kukaan mitään sen kummempaa vihaa ole saamassa, porukkaa vain kyllästyttää se ikiliikkuja joka koskee pääosin juuri Kamuxia ja argumentaation taso joka on luokkaa “kaverin serkun poika osti Kamuxilta auton ja rengas hajosi viikon päästä kun kuski ajoi itse kuoppaan ja Kamux ei suostunut korvaamana uutta rengassarjaa, ihan paska liike”.

Muutenkin ei mikään kauppa ole mitään hyväntekeväisyyttä niin osakkeenomistajana olisin huolestunut mikäli jokaista kuprua oltaisiin korjaamassa. Kuluttajariitalautakunnastakin kun oli taas puhetta niin, kun luvut näyttää tältä niin en koe mitään ongelmia omistaa laadukasta kotimaista kasvavaa kauppaa.

Vuonna 2020 kuluttajariitalautakunta käsitteli 68 Kamuxin tekemää autokauppaa vuodelta 2019, jolloin myytyjen autojen määrä oli 43 404 autoa. Kaupoista yhteensä siis 0,16 % johti kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn.

8 tykkäystä

Kamuxia henkilökohtaisesti en itse hanki, koska sieltä saanut huonoa palvelua… Tarkemmin on turha alkaa selittämään. SAKA näyttää olevan rekisterikilven taustojen mukaan kovassa vedossa mitä liikenteessä näkyy.

Mutta kaikesta huolimatta toivon tasapuolisesti onnea Kamuxiinkiin sijoittaneille :ok_hand:t2::heart:

8 tykkäystä

Itse kävin sakalla katselemassa autoa ja katseluksi jäi. Joo toki oli talvi ja lunta sataa mutta kaikki autot lumen peitossa ettei näe edes mikä auto kyseessä ja kun pyysi koeajolle niin eivät edes saaneet autoa käyntii :call_me_hand:

8 tykkäystä

Näin varmasti käy uusien Saksalaisten premium autojen kaupoillakin… Ei aina lähe. :wave:t2:

3 tykkäystä

Joo aivan varmasti käy! Tämä tilanne vaan sai itselle päätöksen jättää se auto siihen pihaan.

4 tykkäystä

Kaveri voi lyödä parikymppiä lisää tiskiin mikäli kuluvien osien pitää olla uusia ja takuu siihen päälle

Mutta köyhällehän on tunnetusti kaikki kallista :wink:Itsekin prkl jouduin hakemaan fixukselta levyt ja palat autoon männä viikolla. Välillä jotain pientä laitettavaa

Pihalla yleensä ne paskat onkin :rofl::clap:t5:

3 tykkäystä

Kaikilla ei oo varaa/halua laittaa autoon 30-50k. Jos liike myy autoa joka tässä tapauksessa maksoi 7k nii pitäs sen nyt edes käyntiin lähteä mun mielestä :grin: korjaa toki jos oon väärässä

11 tykkäystä

Vaikka auto maksaa 100€ ja myydään ajokuntoisena, niin avaimesta täytyy lähteä :fire:

5 tykkäystä

Vähän pelkään että kun moderaattorit tulevat katsomaan tätä threadia maanantai-aamuna niin reaktio on “mitä kettua täällä tapahtuu…” :sweat_smile:

2 tykkäystä

Jopa Kahvihuone meni off-topiciksi.

16 tykkäystä

Olisko semmoinen järjestely hyvä, että Kamuxin kehut Kamux-ketjuun ja haukut tänne kahvihuone (Osa 2):lle?

3 tykkäystä

Eihän siinä nyt järkeä olisi. Tässä nyt taitaa olla toinen päivä menossa, kun jaetaan serkun kaverin kaiman avopuolison kokemuksia Kamuxista, niin alkaa itselle ainakin jo riittämään.

2 tykkäystä

@Jarnis päivystän täällä joka päivä, älä huoli :wink:

12 tykkäystä

Eikö tässä ollut aiemmin aiheena miksi ei sijoittaisi tiettyyn firmaan? Mikäli ostaisit Kamuxilta, Laakkoselta tai miltä tahansa liikkeeltä auton ja heti jättäisi tielle niin menisitkö kiittämään liikettä ja kertoisit kaikille miten hyvin kaupat sujuivat. Jos sinulle ensin kehutaan autoa (provikoiden toivossa) ja myöhemmin pottuilaan samalle asiakkaalle niin ainakin itselleni syy olla sijoittamatta siihen. Eipä yllättänyt taas hyökkäily :ok_hand::sunglasses:

1 tykkäys

Joku voisi laittaa pystyyn ketjun jossa voi puida sijoittamisen moraalisia ja eettisiä ristiriita tilanteita, ja voi käydä sitten enemmän tai vähemmän filosofista keskustelua aiheesta.

4 tykkäystä

Laitan tänne moraaliseettisen filosofiselle kahvihuoneelle hyvin kahvihuonemaisen jutun. :slightly_smiling_face: Tubettaja ja yrittäjä Jooel Vatanen on sijoittanut kryptoihin 20k ja indeksirahastoihin 30k, kohdasta 13:51 alkaen hän puhuu aiheesta:

Tämä on siis vain viihdejuttu, eli jos kiinnostaa, tämän aloittelevan sijoittajan jutut, niin kannattaa katsoa tämä pätkä. Joillakin muilla videoilla hän puhuu menestyksekkäistä liikejutuistaan, nekin olivat minusta ihan mielenkiintoisia. :blush:

7 tykkäystä

En tiedä miksi mä launtai-iltaani tähän käytän mutta vastaillaan nyt sitten kuitenkin ennenkuin sauna lämpiää.

Ei me nyt kesken keskustelun lähdetä niitä maalitolppia siirtämään takaisin siihen alkuperäiseen asiaan kun sä Kamuxia käytit esimerkkinä niin väännetään sitten kun sullakin tuntuu paljon mielipiteitä kyseistä yrityksestä olevan ilman omakohtaisia kokemuksia.

Menisitkö itse? Et varmasti niin miksi heittäytyä naiiviksi ja tyhmäksi. Tässäkin esimerkissä huomattavasti parempi ratkaisu kuin keskusteluforumille avautuminen on lähteä myyjän kanssa ratkomaan asiaa ja mitään sellaista asiaa en ole tässä elämässä vielä kohdannut johon ei ratkaisua olisi löytynyt ja viime kädessä sitten sen kuluttajariitalautakunnan kanssa johon edelleen ajautuu 1/625 Kamuxin kaupoista.

Tätä ensinmainittua kutsutaan myymiseksi ja jälkimmäistä sitten lähtökohtaisesti huonoksi asiakaspalveluksi, toki tässä sun esimerkki tapauksessa on niin paljon asioita jätetty kertomatta niin näiden perusteella on aivan mahdotonta vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä sen suhteen että onko tässä kohtaa edes sitä ollut.
Mikäli meidän pörssissä olisi esimerkiksi yritys joka myy käytettyjä tietokoneita+vakuutuksia niihin ja kolmen tonnin koneesta hajoaa edellisen omistajan bitcoinmainauksen takia näytönohjain kahden kuukauden jälkeen niin ei kai tässäkin esimerkissä voida olettaa että myyjä on vastuussa ongelmista kun on itse päättänyt säästää ensinnäkin siinä että ei osta uutta ja toisena ettei osta vakuutusta käytettynä ostetutulle.

Ihan yhtälailla mä voisin tähän todeta “eipä taas yllättänyt laiska trollailu” :slightly_smiling_face: :kamuxkajaani:

7 tykkäystä

“Sijoituspalstalla kun ollaan niin keskipisteessä on tietysti tuotto, mutta tunnustaako kukaan palstan rahamies, että olisi koskaan sijoittanut tai jättänyt sijoittamatta yritykseen myös aivan puhtaasti tuloksenteosta irrallisista syistä?” Tämä oli se mikä mielessä kirjoitin. En halua mustamaalata Kamuxia tai muutakaan yritystä, mutta itselleni painaa yrityksen imago ja enemmän se mitä yleisesti kuulen kuin se mitä yritys kertoo itsestään www-sivuilla (tuppaavat kehumaan). Asiakas tulisi olla ykkönen joka yritykselle vai? Oma henkilökohtainen voi voi jos jää rahaa saamatta. Tosiaan toiselle merkkaa eettisyys, toiselle taas jokin muu syy olla sijoittamatta.

4 tykkäystä

Kyllä, Alexandriaan en sijoittanut… arvaatte varmaan syyt. :slightly_smiling_face: Tosin olen ehkä (tässäkin) ristiriitainen, että en muuten ole valitessani ostokohdetta miettinyt eettistä näkökulmaa. :thinking: :neutral_face:

4 tykkäystä