Inderesin kahvihuone (Osa 2)

J’Pow puhelee siellä nyt samoja kuin minä viime viikolla

Vastineeksi tuleekin tälle vuodelle 7% talouskasvua…

18 tykkäystä

Me ollaan selvästi eri Twitter-kuplassa :joy:

23 tykkäystä

kuva

64 tykkäystä

Olen melko varma että ongelmia homoudesta on tullut vasta melko lähihistoriassa. Homoseksuaalisuutta ilmenee eläinten kesken laumoissa ja melkein uskallan väittää ettei tuon ajan heimot eronneet niin paljoa ajatusmaailmallisesti eläinkunnan broideistaan. Toki noin kauaksi mennessä voi joutua jo keskustelemaan mikä oli ydinperheiden tai perheen isän rooli, tai oliko sellaista edes isällä, mutta miestenvälinen seksi oli ainakin täysin normaalia melkoisen pitkään. Ennenkuin siitä tuli suurta syntiä🙄.

5 tykkäystä

Pakko myöntää, että vaikka en itsekkään ole historioitsija, kulttuuriantropologi tai biologi, on tämä pridekeskustelun ottama tuulipukutieteellinen ulottuvuus jo aika huvittavaa. Ei sillä etteikö fiilistellä saa tai mielipiteitä olla, mutta aika kiinnostavia, ja varsin varmoja näkemyksiä täällä esitetään eri tieteenaloista.

9 tykkäystä

Ei ihmekkä et salkku on kuukausitasol biitannu indeksiä aika räikeästi.

1 tykkäys

kuva

147 tykkäystä

Inflaatiosta saa paremmin selvää suuntaamalla kahvihuoneen sijaan aina yhtä laadukkaaseen Pörssien suunta -ketjuun, jossa päivystävä ekonomi @Marianne_Palmu on jo pureskellut kinkkiset makrokysymykset sijoittajalle valmiiksi auki :heart:

16 tykkäystä

Mielipiteitä kaikki vaa ei sen kummempaa :slight_smile:

Ehkäpä fedi on ajanut itsensä nurkkaan, inflaatio on selvästi suurempaa käsittääkseni mitä ilmottavat koska niitten ilmoitus kaava vaihtelee tietääkseni. Korkoja ei oikein voi nostaa kun talous romahtaa, kaikki on kuplassa. Dollari alkaa oleen arvoton. Hyvin menee. :slight_smile:

Edit. Oisko se sittenki stagflaatio tuloillaan.

Asia käsitelty, eteenpäin. :ok_hand:

Edit. Ei fedi :sweat_smile:

Saa nähdä kuinka Eurooppa reagoi illan panikoitiin. Samanlainen kyykky ja ylös, täyttä pelkoa vai ei yhtään mitään :thinking:

1 tykkäys

Mietiskelen vaan että kenellä tämä on jatkuvasti silmien edessä vaikla sitä ei itse haluaisi. Itse Helsingissä koko ikäni ja keskustassa viimeiset viisi vuotta asuneena ei ole ihan hirveästi elämään vaikuttanut. Yksittäisen kerran on sattumalta karnevaali vastaan tullut ja silloin katsoin et “onpa hyvä meininki” ja jatkoin omaa elämää. Ne kenellä tämä aihe on jatkuvasti läsnä arjessa ovat kyllä itse siihen tilanteeseen hakeutuneet.

5 tykkäystä

Kyllä tässä tapauksessa myös TA on nousevan inflaation puolella! Kannattaa olla varovainen ensi vuonna, kun ohjauskorkoja aletaan nostamaan :slight_smile:

21 tykkäystä

Jenkki-indeksit oli “iiik!” ja puol tuntia myöhemmin “buy the dip” ja nyt ollaan takaisin lähtöpisteessä. Tavanomaista ylireagointia molempiin suuntiin. En usko että tässä on mitään hirveän rallin aineksia huomisaamuksi, mutta taas yksi pelkogeneraattori on peruutuspeilissä joten eiköhän yleinen mörniminen jatku ilman suurempia loikkia kumpaankaan suuntaan.

9 tykkäystä

:crystal_ball: Perjantaita kohti bilettäen ylös, Maanantaista eteenpäin krapulassa alas :upside_down_face: :bear:
Oltais samassa käyty läpi bear trap :white_check_mark: ja bull trap :white_check_mark:

5 tykkäystä

Minulla alkaa tänään kesäloma🌞

Kiitos kaikille jäsenille ja kanssakirjoittajille vuoden ensimmäisestä puolikkaasta foorumilla. Täällä tuppaa viihtymään itsekin niin hyvin että pitää välillä ihan skarpata muiden töiden kanssa. :sweat_smile:

Yritän itse pitää loman täysin pörssivapaana: mikä sen paremmin ruokkiikaan uusia ajatuksia, kuin sopiva etäisyys intohimon alueista.

Ylläpitoahan täällä nykyään piisaa ja aina voi kysyä epäselvissä tilanteissa esim. @Antti_Jarvenpaa, @Yu_Gong1 tai @Johannes_Sippola. :sunglasses:

Kaikille rentouttavaa kesää, palataan taas heinäkuun puolessa välissä.

Niin ja, lukekaa analyysia ja tehkää hyviä osakepoimintoja! :wink:

207 tykkäystä

Nythän sulla on entistä enemmän aikaa sitten pörrätä täällä opettamassa meitä ja kaitsemassa foorumia. :sunglasses: :wink:

Kiitos itsellesi ja hyvää ansaittua kesälomaa! :blush:

Aamukatsauksiasi kaivaten minä

5 tykkäystä

Saako jokaisesta osakkeesta kaupan päälle yhden siunauksen Jumalalta?

7 tykkäystä

Eikös anekaupan idea ole, että saat anteeksi tekemäsi synnin? Olisiko siis niin, että AlfaTV:n osakkeella saa puhdistettua sielunsa meemiosakkeisiin sotkeutumisesta? :smiley:

(Kaikenlaisia yleisöanteja sitä nyt tuleekin. No, ei se ole tyhmä joka pyytää …)

3 tykkäystä

Tämä on kyllä jännä. Jos perustaa salkkunsa osinkoihin niin miksi kurssimuutokset vievät paniikkiin?
Toki voi olla että lainat piti maksaa pois?

“Luulin osaavani käsitellä salkun arvon nopeaa vaihtelua, mutta kun arvo laski lyhyessä ajassa lähes 50 prosenttia, menin totaaliseen paniikkiin. Tein myyntejä pohjilta huonoon hintaan. Lopulta olin myynyt ison osan salkustani pois. Maksoin rahoilla pois sijoituslainaa. Salkun arvon nopea lasku vaikutti myös mielialaan. Vähän aikaa sitten tein laskuharjoituksen, ja jos olisin vain pitänyt osakkeet salkussa, salkun arvo olisi paljon korkeammalla kuin nyt. Turhat veivaukset olisivat myös jääneet väliin.”

11 tykkäystä