Inderesin kahvihuone (Osa 2)

@Torniojaws kysely, olen vain viestintuoja toisesta ketjusta. :sweat_smile:

2 tykkäystä

Itse vastaisin tuoreimman tutkinnon mukaan tilanteessa, jossa tutkinnot ovat yhtä korkeita.

1 tykkäys

Tai sen kumman tutkinnon avulla olet mielestäsi luultavasti työllistynyt nykyiseen työhösi.

1 tykkäys

:thinking:

16 tykkäystä

Näin 36-vuotiaana isäksi tulleena voin sanoa, että kyllä se suhtautuminen lapsiin menee aivan ympäri. Vaikka kummipoika löytyy, en ole ollut mikään suuri lapsifani noin yleisesti. Nyt sitten yhtäkkiä löytää itsensä tippa linssissä kun on pari yötä työreissussa.

33 tykkäystä

Näin olen myös asian kokenut, kahteen kertaan. Emotionaaliset kokemukset huimat, toki se ensimmäinen kerta, kun nyytin syliin sai, oli mullistavampi siltä osin, että siltä istumalta tajusi, että muutos omaan elämään on valtava. Ei sitä vielä osannut ennakoida siinä vaiheessa kun valmisteluja ja hankintoja tehtiin. Mutta ei voi silti olettaa kaikkien kokevan asiaa samoin. Moni kääntynyt kannoillaan synnärillä, tai jo aiemminkin.

1 tykkäys

Matti Mattsson, Suomen ainoa olympiamitalisti näistä kisoista? Älyttömän lova veto ja ansaittu palkinto viimeisien vuosien ongelmien jälkeen. Onnittelut!

Mattssonin aika oli jopa nopeampi kuin 2012 olympialaisten voittoaika ja silloinen maailmanennätys.

EDIT: Ajalla olisi voittanut jokaisen olympiafinaalin tähän saakka:

35 tykkäystä

Positiivisen jäätävä Nokian tulos-live, kun hyydytti Inderesin seinäkellon kahdeksaan😂

15 tykkäystä

Tässä on Suomen johtavat Nokia-asiantuntijat (ei analyytikot) :sunglasses: :heart:

29 tykkäystä

Aika kova tulos kun oma super-bullish arvaus 651 miljuunaa oli alakanttiin :upside_down_face:

2 tykkäystä

Siitä kätevästi pari kaveria Tiedolle mallisalkkuun :wink:

1 tykkäys

Mä olen ihan tyytyväinen, kun arvasin 99 miljoonaa pieleen.

1 tykkäys

Laitetaan pieni “mainos” tännekin. Avasin yhtiöraportit Stora Enson ja Incapin kohdalla kaikille jäsenille. Todella hyvin kirjoitettuja rapsoja jotka antaa hyvän kuvan, mitä niistä voi saada irti. :slight_smile:

Toki tuollaisten lukeminen, vaikka eivät massiivisia olekaan, vaatii hieman enemmän aikaa. Mistä itse tykkään, on se että noista näkee tarkemmin ennusteet, perustelut ennustemuutoksille jne.

Esim. Storan rapsassa ennustemuutokset on käyty ytimekkäästi yhdellä sivulla läpi:

32 tykkäystä

Moro!

Tälläinen minirapsa tehdään kaikista yhtiöistä aina osareiden julkistuksen jälkeen premium-käyttäjille? :slight_smile:

1 tykkäys

Osarien jälkeen ainakin tai aina, kun on syytä muuta ennusteita tai näkemystä. :slight_smile: Esimerkiksi tulosvaroitusten tai isojen uutisten jälkeen. Joskus nämäkin ovat tekstiosuudeltaan yksisivuisia ja sitten sivukaupalla taulukoita ja käppyröitä päälle. :slight_smile: Ei niitä turhaan venytetä jos asian voi kertoa ytimekkäästi yhdellä sivulla.

7 tykkäystä

Esim. tässä Rovion toukokuisessa rapsassa oli pelkkä suositusmuutos, koska kurssi laski eikä fundassa ollut muutoksia. Sen lisäksi Atte on lisännyt nättejä käppyröitä eri pelien myyntiennusteista näihin uusimpiin Rovio-rapsoihin. Avasin tämänkin näytille, mutta tosiaan rapsa toukokuulta ja kurssi elänyt sen jälkeen.

3 tykkäystä

Voiko foorumille laittaa itselleen notifikaation jos tietty henkilö kirjoittaa tiettyyn ketjuun?

4 tykkäystä

Koitan olla tässä sijoittamatta Nokiaa, mutta olisko edes pikku swingi stopeilla ok… Fed kertoo, että inflaatio voi olla vähän sitkeämpää kuin arvattiin… varman tappio?

Mikä sentimentaalinen pakkomielle on sijoittaa Nokiaan, kun missään en ole enempää rahaa menettänyt kuin nokiassa ja silti on olutu oikeassa… mutta kun siinä välissä on ollut niin inhottavia kuoppia ja näyttänyt niin heikolta… YÖK…

3 tykkäystä

Lundmark, the goldfinger :pinching_hand:

4 tykkäystä

Onnea voitosta! Itse olin turhan optimistinen :laughing:

1 tykkäys