Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Mitä lasten kasvatukseen tulee, tällainen kuulostaa erittäin hyvältä systeemiltä. Oppiipahan omakohtaisesti rahan arvon ja paljonko ekstraa viittii maksaa.

Itse olen kyllä tätä porukkaa, joka ostaa aina about halvinta. Kulkee suvussa. Isä vei sen vieläkin pidemmälle ja jatkan samaa rataa. Oikeastaan mulla ei oo kuin kaksi asiaa mihin hassaan. Ensimmäinen on ruoka. No, en mä siinäkään varsinaisesti porsastele, mutta tykkään syödä ulkona, koska vihaan ruoanlaittoon liittyvää sotkua ja säätöä. Toinen, no sen voi ehkä arvata. Juuri niin, se kaikista pahin. Osakkeet.

2 tykkäystä

Kyllä, olet aivan oikeassa :grinning:

Ainoastaan sillä erotuksella, että hän on säästänyt omista ansioistaan eli viikkorahasta joka on sidottu siihen, että sovitut asiat on hoidettu.

Ei tietenkään ole vara ostaa huonointa, mutta miten sen paremman hankkii niin sillä on iso merkitys niinkuin @Alfons_Knautmauer yllä mainitsi.

Esimerkiksi itsellä sama puhelin käytössä kuin sinulla. Hankin sen Elisalta kaupan purku puhelimena hintaan 199€ ja tässä minun mielestä hinta ja laatu kohtasivat

1 tykkäys

Semmoinen sanontakin on kuin, " Köyhällä ei ole varaa halpaan ". Siinä on monesti ollut perää :sunglasses:

17 tykkäystä

Asia on juuri näin. Itselläni ei tällaiseen viestintään ole tarvetta, joten tyydyn halvempiin tuotteisiin.

Tarkennuksena niille jotka yrittävät vielä vängätä halvan ja kalliin laatueroista sun muusta: En kuitenkaan osta halvinta, vaan yleensä päätös kohdistuu johonkin keskihintaiseen tuotteeseen jossa on ne ominaisuudet joita tarvitsen muttei mitään ylimääräistä. Myös netin asiakasarviot ja esim. TM:n testit ovat työkaluja sopivaa tuotetta valitessani.

Lisäksi tietyissä tuotteissa, kuten kengissä, halvat tuotteet kannattaa jo terveytensäkin takia kiertää kaukaa. Mutta sekään ei tarkoita, että valinnan pitäisi osua malliston huipulle.

Pistit sitten vastaukseksi listan noita juuri mainitsemiani tyhjänpäiväisiä selityksiä. Asioiden ammattilaiset ovat erikseen ja heille on olemassa omat mallistonsa joten en tietenkään sotke heitä tähän.

2 tykkäystä

Itse ajan kaikki laitteet aikalailla loppuun. 2017 ostin tuliterän samsungin tv kun entinen, yli 10v vanha LCD LG levis. Puhelin kaupassa myyjä nauroi kun kävin vaihtamassa samsungin s4 ->s9, ei uskonut että sillä esihistoriallisella kapistuksella pärjäsin monta vuotta.

Törsäilen matkustamiseen koska se on ainut asia mikä maksaa rahaa mutta koskaan ei tule köyhempänä takaisin. Ja ai niin, pitäähän jokaisella itseään kunnioittavalla sijoittajalla olla Möet jääkaapissa.

6 tykkäystä

Kukaan ei saanu korjattua Inderesin kelloa Sampon Q2:seen? :smiley:

5 tykkäystä

Ei kai se vieläkin ole talviajassa? Huomautin täällä asiasta jo kun siirryttiin kesäaikaan

1 tykkäys

Nyt on kova meno. Huomaa, että ollaan rahanhaalimisfoorumilla, pääasia on, että on omaisuutta. Materiaalisten ja sitä kautta henkisten tarpeiden sekä halujen tyydyttäminen on ihan tyhmää! :joy:

Kuinka moni Helsinkiläinen etätyöläinen yhtyy asumisessa samaan ajatukseen, että kalliimpi ei ole yhtään parempi? Miksi ihmeessä ette asu 31m2 kerrostalokopissa vaikka Kainuun pikkukaupungissa, kyllähän sieltäkin tekee työt etänä? Hiukan paljon jäisi massia osakkeisiin.

8 tykkäystä

Koska Kainuussa ei näy meri parvekkeelta ja stokkalle ei pääse kävellen :kissing_heart:

1 tykkäys

Se on kyllä pysähtynyt, kello on kahdeksan koko ajan :smiley:

2 tykkäystä

Asiallista pohdintaa… Muuten, mikseihän Inderes seuraa Nordeaa? Olen aika uusi hemmo täällä ja tätä on saatettu jo täällä aiemmin käsitelläkin.

Maksaako seurattavat yritykset Inderekselle palkkiota?

Tottakai ne maksaa, vaikeaa olisi muuten saada yhtälö toimivaksi.

Indereksen toiminta perustuu siihen, että yritykset maksavat seurannasta. Pakettiin saa valikoitua vaikka mitä sisältöä itse analyysin lisäksi (tietyntyyppiset videot jne.)

Inderes taitaa myös seurata ainakin jotain yritystä ns. ilmaiseksi, sehän on heille yksi markkinointikeino.

Vastaus on siis, että Nordea ei taida haluta maksaa seurannasta (paha sanoa täysin varmaksi kun en ole Inderesillä töissä). Indereshän toki käsittelee Nordeaa osittain Sammon omistuksena.

Menee hieman ketjun otsikon ohi, saa tarvittaessa siirtää toiseen ketjuun.

3 tykkäystä

Nordea oli tokikin inderesin mallisalkussa mutta laittoivat pihalle pari vuotta sitten. Tämän päivän Nordea on taas kyllä hyvin erinäköinen kuin silloin oli, iso laiva on saatu hitaasti mutta varmasti käännettyä ruotuun.

4 tykkäystä

Kuulemma seurantaan pääsee joko riihikuivalla tai olemalla ihan kärkifirma hesan pörssissä market capilla. Nordea varmaan muuten napsuisi mutta ovat todenneet etteivät tuo lisäarvoa kun sitä analysoi niin moni muukin.

2 tykkäystä

Tämä. Jokainen saa elää miten haluaa, mutta mielestäni täällä on kyllä outo tyyli kun mihinkään ei saisi ikinä kulua rahaa, vaan kaikki pitää lyödä pörssiin ja jos ostat jotain niin olet hillitön tuhlaaja.

Jos vaan sovittais, että jokainen saa ostaa semmoisen puhelimen kun haluaa ja siirryttäs seuraavaan aiheeseen. :smiley:

Jaa sori, täältä poistettiinkin viestit juuri kun olin tätä kirjoittamassa. Ei ollut tarkoitus jatkaa aihetta. :joy:

12 tykkäystä

Hyvä kirjoitus.

Tällainen keskustelu menee helposti eipäs-juupas keskusteluksi ja fiksummat sulkee lopulta suunsa.

Mutta kaikki jotka ovat töitä tehneet, yrittäjinä tai toisen palveluksessa ymmärtävät: Ammattilainen ei voi ostaa halvinta, tai ei juuri koskaan, jos sitä tarvitaan joka päivä työn toteuttamiseen. Eri asia on juuri nämä mistä kirjoitit, asiat joita tarvitaan kerran/harvoin tai käyttö esim. Tietokoneissa vaatii ainoastaan netin ja excelin pyörittämisen, ja nykyään tiedot on pilvipalveluissa, niin ei koneen hajoaminen ole katastrofi

2 tykkäystä

“Vaikka koronakriisi aiheuttaakin lyhyellä aikavälillä NoHolle vielä päänvaivaa, alkaa koronakriisin maaliviiva häämöttää. Pidämme uusia laajamittaisia rajoituksia varsin epätodennäköisinä ja riski siitä, että yhtiön kassavirta valahtaisi jälleen miinukselle on mielestämme pieni.”
Meanwhile…

@Lexus @jps @investori MOCORP:n ketjusta sananen: Toki eihän Ekin ennustetoteutumat lyhyellä aikavälillä MOCORP:n kurssia ohjaa, mutta Eki on käsittääkseni suositustarkkuudessa ollut konepajasektorilla ainakin viime vuosina yksiä parhaita analyytikoita suositustarkkuuden puolesta, ja tästä johtuen mä bettaan siihen että tää komponentti säilyy, eli ts. markkina adjustoituu siihen suuntaan mihin Eki ohjaa luonnostaan, eikä välttämättä siihen mihin konsensus ohjaa. Toisaalta se minkä jätin mainitsematta on se, että en nyt oo ihan varma siitä, että kuinka paljon konsensusta on adjustoitu ton kontroversiaalin MO:n “tiedotteen” myötä analyytikoille, se voi olla “outlier” konsensuksessa.

4 tykkäystä