Sanoisin, että markkinat ovat ihan tehokkaat tässäkin tapauksessa. Kambi olisi pitänyt ja pitää nyt varmaan jatkossa arvostaa kovalla riskialennuksella, eikä NTM PE 30-kertoimilla, koska Amerikkalaiset isot tekijät uskovat niin kovasti in-house teknologiaan ja jatkossakin se riski että kymmeniä prosentteja liikevaihdosta vain katoaa tuhkana tuuleen varjostaa osaketta. PENN kaupalla ei ei välttämättä ole mitään tulosvaikutusta Kambiin neljään vuoteen, mutta Kambin kertoimet voivat tietenkin puolittua pysyvästi ja ihan syystä. Analyytikot joutuvat leikkamaan vuosikymmenen loppuun menevistä DCF-malleistaan PENN osuuden pois ja laskemaan vastaavasti tavoitehintojaan.
huhhu… Veikkausta oon koittannu ansiokkaasti vetää kölin ali aina kun mahdollista…
Eilen oli vielä Kambissa 340SEK tasolla ostopilkki… luojan kiitos otin pois. Päätös perustu täysin siihen, että tuskin tulee onnistumaan edes pitkällä tähtäimellä.
Taas kerran tuli todistettua, että Inderes tunnistaa hyvin “seuraajiensa” tarpeet, ehdin aiemmassa viestissä kaipailla Inderesin apuja Optomedin kanssa. No… ilmeisesti Inderes/@Antti_Jarvenpaa oli taas osannut jo aiemmin pohdintojani hienosti tulkita “seuraajiensa” infovajeen ja tällä kertaa Optomedin osalta.
Pidetään peukkuja, että Optomed arvostaa omaa yhtiötään ja sijoittajia sekä antautuisi Inderesin analyysien armoille. Takaisin pääpointtiini; Inderes osaa hyvin palvella ja toteuttaa meidän ajatuksia sekä toiveita että myös kerta toisensa jälkeen myös ylittää odotuksemme. Kiitos!
Itsellä kävin vähän samoin… oli suunnitelmissa että jos parturoisi 10-20% pois mutta sitten tuli työkiireitä ja kun muistin niin huomasin että pörssi on kiinni jo. Eli täysin purjein osariin ja jos kaduttaa niin aamulla avauksesta (╯°□°)╯︵ ┻━┻
(noh, en kovin isoksi tuota riskiä laske… tämä on quutti… se ei petä)
Voiko kesäloma alkaa paremmin kuin QT:n tajunnanräjäyttävä tulos!! Sanoin vaimolle 1,5 vuotta sitten, että QT maksaa meidän tulevan omakotitalon Nyt alan uskoa siihen itse
Hah, ei olis ehkä kannattanut, mutta ihan tyytyväinen olen, vaikka yhteensä olen keventänyt 2700 kpl quuttia… Voisko joku laittaa nyt sen kuvan jossa on hymynaamarin takana kyyneleet
Luin @Pohjolan_Eka karhuilu viestin ja aloin miettimään pitäisikö myydä QT:t pois kun tämän vuoden kasvu ei ole millään muotoa lunastanut huimia arvostuskertoimia. Sitten luin Q2 tuloksen ja päätin pitää kaksin käsin kiinni.