Inderesin kahvihuone (Osa 2)

En voi mitään, että meni ohi, ehkä provosoiduit, vain itse tiedät. Itse haluan nimenomaan myös erilaista keskustelua, mutta toki uutisarvo osakkeeseen sijoittaneella on nousussa merkittävästi suurempi. Saatiinpahan muutama naseva mielipide tähän, kokemuspohja sijoittamisesta ja elämästä sekä yleinen asenne myös vaikuttaa näihin mielipiteisiin. Nuoremmilla sukupolvilla on onneksi yleensä aina optimistisempi suhtautuminen urheilussa ja elämässä pärjäämiseen ja niinhän sen pitää olla :wink: Neljän lapsen isänä on jotain kokemusta tästäkin.

Kolmen lapsen isänä tiedän, että keskusteluun tarvitaan perusteluja ja syitä esim. heitoille ”Plug menee sinne minne se kuuluukin”

3 tykkäystä

Eikö ketään häiritse se, että ensimäisen 1,5kk aikana OMXH 25:n YTD on nyt 7,3%, kun taas viimevuonna sen kokonaistuotto oli 12,3%?
Seuraavaan melkein minuutissa videoon mainitsemisen arvoinen asia? :wink:
Ping @Verneri_Pulkkinen

10 tykkäystä

Vähän samaa miettinyt, että onko normaalia jos 2020 +300% ja 2021 ytd 46% ja tämä 50 osakkeen hajautuksella?

Vale Indeksi?

Jipoii, kelpaa mulle, jos tiputaan, niin tiputaan ainakin korkealta.

Ok vähän epäreilua kun mulla on niin monta salkkua kin ja tämä se tuottohakuisin :wink:

4 kpl lasku päiviä?

Ps, lähes kaikki osakkeet vaihdettu joulu/tammikuussa :unicorn:

7 tykkäystä

Huhhuh! Aika hurjaa menoa teikäläisellä, uskaltais itsekin :sweat_smile:

2 tykkäystä

Selvästi ainakin minulla on vähän liian hilpeät meiningit… Kun tuollaisia postailen. Eihän tuo voi jatkua, vai voiko?

2 tykkäystä

Puhut aina 50 osakkeesta mutta monta tässä kyseisessä laukussa nyt on? Entäs miten muut salkut? Äläs mies vedätä meitii että tää 46% on 50 osakkeella. Vai onko? :smiley:

5 tykkäystä

Ei ookaan kuin 23 positiota tällä hetkellä tuossa tähtisalkussa, kyllä teitä on vedätetty.

Pahoittelen uusiutuvien myynnin jälkeen salkku on fokusoituneempi ja suppeampi!

Suurin positio posari ostin jälkeen voimakkaasti kevennetyt qt jossa 39k eur.

50-60 olis varmaan ollut tammikuun alussa vielä oikea määrä.

Jos otettaisiin ost mukaan olis ytd 43% ja suurin positio nattopharma 50k. Ja positioista 35 kpl.

Muissa salkuissa lienee riittävästi sitten siihen n. 50 kpl :wink:

Sitähän vois tehdä vaikka salkku päivityksen lähiaikoina.

14 tykkäystä

Toi on kyllä ihan käsittämätön tuotto 23 osakkeen hajautuksella! Oma YTD sama 46%, mutta salkussa on vain 5 osaketta ja vaikka suurin positio myös NattoPharma, niin ei tuo 2020 tuottanut läheskään 300% :joy:

Aina tulee ajateltua että keskittäminen kannattaa, mutta @viljo on foorumin oma Peter Lynch joka lyö jokaiseen kasvupalloon ja silti onnistuu saamaan järkyttävän hyvät tuotot :+1:

26 tykkäystä

Pitää kyllä antaa foorumille tribuuttia! Paljon hyviä ideoita joista valita!

4 tykkäystä

Jengi ostaa päämärkänä Ehangia, koska dippi. Voiko tuota sanoa enää dipiksi, jos osake vapaapudotuksessa ja tippuu 70 pinnaa päivän aikana? FOMO äärettömän voimakas, kun pitää putoavaan puukkoon tarttua.

21 tykkäystä

Ehkä siellä haetaan pelilappua. Nikola kun putosi shorttirapsan jälkeen, teki se vastineen jälkeen vielä +50% nousut. Minunkin piti ottaa 45-47 nurkilta pieni veivilappu mutta unohdin että NYSE menee kiinni jo klo 23 eikä 23:30. Tällä hetkellä aftermarket jo vihertää mutta voi toki olla että huomenna kiitän tuota unohdusta :grimacing:

2 tykkäystä

Loppuiko @Meri llä yhtäkkiä usko Hyzoniin vai oliko vain akuutti kassakriisi EHangiin liittyen? :thinking::smile:

1 tykkäys

Pörssissä kyllä on viihdettä melkein jokapäivä. Jää salkkarit kyllä nyt kakkoseksi. Itse en vaan usko, että lentävät taxit vielä 10 vuoteen tulee olemaan oikea asia. Onkohan noissa otettu kantaa turvallisuuteen ja miten laitteet väistäisivät toisiaan?

Jotenkin tuntuu utopistiselta, että tuollaiset härvelit tulevat ennen itseohjautuvia autoja. Olen varmaan vain juurtunut liikaa menneisyyteen omassa ajattelussa :woozy_face:

Enemmän uskoisin, että ehkä pienessä käytössä nuo voisivat toimia hyvin (tyyliin mediheli tjsp).

1 tykkäys

No ei loppunut… pakko oli vain pumpata rahaa jostain isosti :grin:. Kohta takas Hyzoniin :slightly_smiling_face:

12 tykkäystä

Nämä shortti syöksyt ovat oman seurannan otannalla jääneet harvoin yhden päivän punoitukseksi.

katsoinkin et mitä helv. sä teet. Mut joo jostainhan se on pelimerkkejä haettava. Itse odottelen jos vielä sais alempaa DCRBtä pienen erän kyytiin

1 tykkäys

@Line todennäköisesti jo huomenna takaisin ne mitä tänään myin :slightly_smiling_face:

3 tykkäystä

No kas, Buffet sipassu pikkupossan RobinHoodia. FOMO?

3 tykkäystä

On se kumma kun ihmiset ostaa päämärkänä Ehangia kun pienellä googletuksella selvisi, että yhtiötä tutkitaan petoksesta. Nämä kiinalaiset putiikit on vissiin yksi toisensa jälkeen harrastanut petoksia.

7 tykkäystä