Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Pakkasella se on salkku täälläkin toki vasta ensimmäistä päivää pitkään aikaan. Ei kai kukaan nyt oikeasti ole kuvitellut, että osa täällä tänään kuvatuista droppaajista olisi niin sanottuja takuuvarmoja puksuttajia. Jos osake on noussut parissa kuukaudessa 500% niin ei, se ei ole normaalia, ja ei yrityksen arvossa ei ole tapahtunut mitään sellaista joka perustelisi sen nousun. Itsekin olen näissä ollut mukana viimeisimpänä Ehang shorttihyökkäyksen aikana. Jos osakkeella on niin sanotusti High Risk/ High Reward, niin kaipa se koskee myös tuota ensimmäistä, tai näin olen ymmärtänyt. Varmasti moni on sen täällä sisäistänyt, ehkei kuitenkaan kaikki - Toivottavasti mahdollisimman moni.

2 tykkäystä

What ever risk / High reward :unicorn: :man_shrugging:

1 tykkäys

Itse odotan nyt erittäin rajua rotaatiota, kun noita korkopuheita kuuluu nyt kasvavissa määrin. Itse tosin olin etuajassa, kun otin rahat pois teknoista ja muista hypesekroreista jo elokuussa ja ostin sen sijaan öljyfirmoja ja muita runneltua mutta nousuvalmiita olevia sektoreita. Jälkikäteen todettuna tein tämän oman moovin 3kk liian aikasin, mutta tuolta marraskuun pohjista on tullut kiitettävästi nousua.

7 tykkäystä

Moi!
Mitkä ovat teidän mielestänne parhaimpia sijoitus/treidaus aiheisia Youtube-kanavia. Itse olen lähinnä seurannut Youtubesta Norndetin traders clubia ja jenkkiläistä treidaajaa Ricky Gutierrezia. Saa antaa vinkkejä.

Jenkkilän pörssi aukesi ja puhelin alkoi huutamaan heti hälytyksiä , että alaspäin mennään ja suhteellisen vauhdilla ainakin näin alkuun. :smile: Varmasti säikäyttää monet myymään"hype" osakkeita.

2 tykkäystä

Rotaatio on kova, mutta ei ainakaan vielä ole tarvinnut miettiä että olisi pitänyt vaihtaa ajoissa mörnijöihin: tammikuun alusta vieläkin plussalla ja marraskuun lopusta vielä enemmän, puhumattakaan kesäkuusta. Ostoja on hajautettu ja käteistäkin on. Vaikea on huippua ajoittaa eikä kukaan tiedä huomisen kursseista vieläkään mitään.

2 tykkäystä

No niin saatiinhan sieltä kunnon avaus alas. Ei ollut pre market vielä mitään. Nyt salkku -9,86% ja tippuu edelleen :grimacing: :nauseated_face: YTD tuotto saatiin myös tämän myötä miinukselle. Aloita sinäkin riskisijoitus (ei todellakaan suositus). Se on kivaa se :smiley:

23 tykkäystä

On tää vähän kyllä ikävää. ACC parka teurastetaan oikein kunnolla :frowning:

Tappiolistan top 5 hienosti kaikki vähintään -12% :smiley: Nyt sais Hyzonia halvalla, mutta ei oo rahaa :frowning:

Nostan kädet pystyyn ja en tee mitään. Hiphei 2 kanadalaista senttiosaketta vihreällä :smiley:

Kyllä tästä ainakin -10% päivä tulee jenkkiavauksen jälkeen.

2 tykkäystä

Näinä hetkinä kyllä suoraan sanottuna vituttaa OST:n järjetön 50k€ raja.Tekis mieli painaa nyt isolla

12 tykkäystä

Noniin naiset ja herrat, nyt kysytään sitten hermoja A) pitää kiinni ja B) ostella lisää. Tämä siis, mikäli edelleen uskoo esim. uusiutuvien lappuihin samalla tavalla kuin niiden raketoidessa ylöspäin.

Itsellä vetysektorilta Plug, NEL ja Hyzon, EV-sektorilta Zaptec. Tähän päälle vedonlyönnistä Kindred, pharmasta Faron ja Herantis sekä autoteknologiasta Smart Eye.

Kaikkiin lappuihin löytyy sillä kuuluisalla pitkällä aikavälillä uskoa, eli ostot ovat käynnissä. Saa nähdä kiroanko itseni alimpaan helvettiin vai olenko tyytyväinen siinä 2025. Sen verran kuitenkin varovaisuutta, etten tällaista salkkua vivuta.

Isosti tsemppiä kaikille.

11 tykkäystä

Siis tässähän alko jo naurattaa tää meno jo! Eilen väänsi mahasta ja molemmista päistä lens tavaraa. Nyt enemmänki jo naurattaa kun yllätettiin näin pahasti housut nilkoista! :cold_face: Jutilaa kaivattais vieläkin tänne kertomaan mihin päin mennään. Ja tässähän se tulee-> Timo Jutila menee 18 sekuntia eteenpäin - YouTube

3 tykkäystä

Jenkit auki

19 tykkäystä

Raju putous, mutta minuuttitasolla en vielä panikoi
E: sori unohtui, eli SPX (S&P 500)

Onko tästä helmi-maaliskuun vaihteesta tulossa uusi yksityissijoittajan “kesäkausi”. Exit markkinoilta helmikuun alussa ja takaisin sitten myöhemmin keväällä nousuhurmokseen. :grin:

Pientä ja tervettä korjausliikettähän tämä vielä on verrattuna viime keväiseen. Ei ne kyllä kovin mieltäylentäviä aikoja olleet, kun avauksessa saattoi lävähtää indeksitasolla Helsingissäkin -6% ruutuun. Laatuyhtiöt, kuten Sampokin taisi tippua päivätasolla parhaimmillaan -20-30%. :cold_face:

Piiiiitkää häntää piirtää vähän joka käppyrä tunnin tarkkuudella - taitaa tänään olla operaatio heikkojen stoplossien ravistelu ja sitten taas matka jatkuu :smiley:

Itse katson tradingview -sivustolta. Mutten tiedä tiedänkö/ymmärränkö sen enempää, näin uutena lajiin.

Ja kääntyhän se taas :frowning:


Muttei ihan free-fall sentään.

1 tykkäys

Jos on hypejä kunnolla vivuttanut, niin ei taida kohta olla varttakaan jäljellä.

5 tykkäystä

Nomen est omen

Voi voi @Antimidas, mitä menit tekemään! :scream:

57 tykkäystä

Mulla vaan jenkkipaperit vihertää enimmäkseen, että kaipa sitä rotaatiota havaittavissa. odotin vielä enemmän miinusta eurooppalaisten päälle, mutta mennään päivältä jo plussalla. Onko tämä sitä arvosijoittamisen hyötyä?

2 tykkäystä