Inderesin kahvihuone (Osa 2)

En keksi miten siihen olisi kaikki oikein ehtinyt. Avaus oli vahva joten myin siihen. Kerroin vaimolle että nyt tuli helppoa rahaa ja kurssi oli jo alle 12 sillä samalla sekunnilla. Ehkä jos huutokauppaan on laittanut vähän korkeamman myynnin.
Eilen koitin päästä eroon pitkään salkkuun tippuneesta päivä treidistä Sivers Semiconductors AB. Avaus oli vaisu. Kävin vessassa. Kurssi oli kiivennyt myyntihintaani mutta myynti oli vasta siinä hilkulla. Sitten kurssi tippuii, ostin lisää, ja tippui. Ja tippui. Ja nyt ollaan reilu 10% pakkasella aivan liian suuren poition kanssa. Ois voinut olla muutakin käyttöä tässä dipissä niille rahoille.

2 tykkäystä

Kyllähän avaus hinnalla sai myytyä kaikki halukkaat. Mutta myynti ketjussa oli reilusti postauksia ketkä myivät yli 12.25e hinnalla. Kyllähän sinne joku osuu mutta valtaosa?

Ei mitään myyntejä. Katse kyllä haki hetken oksuämpäriä, kun jenkkilän auetessa ekan 15min aikana salkku kävi melkein -14% ja taalat viuhui silmissä bittiavaruuteen.

5 tykkäystä

Juu-u oli/on kovat vauhdit pulkkamäessä. Ennen päikkäreitä -18% ja nyt vain -11%. Mitään ennole myynyt/ostanut tänään :face_vomiting:

3 tykkäystä

Kaikki 12.25 euroa oli toteuttamassa sitä ainoa oikeata IPO pikavoittotaktiikka jonka kanssa voi elää. Myy suoraan avauksesta. Sitten ei voi jossitella. Yleensä se on ihan hyvä ellei jopa aivan absuluuttisen huipun lähelle. Kuten tälläkin kertaa.
Kaikki ketkä myivät kalliimmalla olivat kyllä hyvällä tuurilla varustettuja.

1 tykkäys

Osanotot todellista iskua ottaneille :pray:. Vain -0,42% oma salkku tänään, knock knock :roll_eyes: :thinking:

3 tykkäystä

Tosipaikassa sitä jäätyy kovempikin kaveri :sweat_smile:

72 tykkäystä

Kyttäsin töissä pörssin avausta ja sen mukaan heitin myyntihinnan. Taisi olla ensin 12,5€ ja laskin siitä 12,3€ heti kun ei saman tien mennyt. Jos en olisi ehtinyt avaukseen, olisin heittänyt hihasta hinnan ja toivonut parasta.

2 tykkäystä

Täytyy sanoa että viimeinen vuosi on ollut varmaan paras tulikoe aloittaa sijoittamaan. Löytyy apinarallia ylös, apinarallia alas, tasaista möyrimistä sekä sektori vaihtelua.

Hauska lukea vanhoja viestejä forumeilta, missä vaan otettiin kymmeniä tuhansia lainaa ja sijoitettiin ne osinko-osakkeisiin ilman sen suurempaa huolta huomisesta :smile:
Nyt kukaan ei tiedä onko esimerkiksi Harvian kurssi kuukauden päästä 25€ vai 33€, huolimatta siitä kuinka itse firmalla menee.

9 tykkäystä

Nyt kun äänestyksestä on kulunut yli vuorokausi, niin voidaan tehdä pieni yhteenveto.
(Tällä hetkellä äänestäneitä 518)

50% äänesti osakepainon nykyisenä pitämistä.
21% äänesti pienentävänsä hieman osakepainoa.
20% äänesti, että ei ahdista yhtään rahat markkinoille.
6% äänesti selkeästi pienentävänsä osakepainoa.
3% äänesti poistuvansa kokonaan (tai melkein) markkinoilta.

Olisikohan tälläisen pulkkamäkipäivän jälkeen tulos sama. :eyes:
Mielestäni tulos oli yllättävänkin bull. Pitääkö tämäkin ottaa kontra-indikaattorina? :thinking:
Osuuko tämän äänestyksen tulos yhteen @Verneri_Pulkkinen sentimentti-äänestyksen kanssa?
Mitä mieltä jengi ylipäätään on tästä tuloksesta vai meneekö vain kategoriaan “whatever”? :sweat_smile:

1 tykkäys

Eli taannoin myydyt Nordeat ostettu takaisin markkinoilta? :grinning:

1 tykkäys

Muistelen että laitojen volyymi oli avatessa 4000 @ 12,3€ hujakoilla ja sen jälkeen kurssi nousi vielä hieman. Huiput olivat muistaakseni 12,5€ maastossa. Toisin sanoen nuo saadut osakkeet kyllä upposivat helposti tuohon volyymin eli ei välttämättä ole sen suuremmasta itsepetoksesta kyse. Liikkeet olivat toki nopeita, eli huipuntavoittelijat saattoivat jäädä paitsi avaushinnoista.

Edit: epämääräinen adjektiivi

Nämäkin on tällaisia pieniä notkahduksia johon ei meinaa keretä osallistumaan kun painaa neljättä viikkoa maanantaista lauantaihin 07-18 töissä. En pitäisi pahana parin viikon korjausta niin kerkeisi hidaskin reagoimaan. :grinning: Hotellilla sitten iltaisin näitä päivän sisäisiä dippejä saa voivotella.

1 tykkäys

Mä olen päässyt vähällä tästä laskupäivästä, toinen 1,5% ja toinen 3% miinuksella, eilisestä. Ilmeisesti mun “tikkaa heittävä apina” -metodi ei ole ihan kaikkein surkein. :joy: :wink:

Toivotaan että kukaan teistäkään ei menetä mitään isoja summia :pray:

4 tykkäystä

En tiedä tulkitsenko @Meri nickin oikein tai väärin mutta pakko sanoa, että nyt on isot “cahonesit”

3 tykkäystä

Eikä ku siis YTD:stä, hitto mä just todella todistin olevani se :monkey_face:
:partying_face: :partying_face: :partying_face:

2 tykkäystä

Ihan yhtä tylsää kuin aiemminkin. Atm vassarimediaa ei vain napostele jatkuvasti hyökätä presidenttiä vastaan…

Tuli tänään hyvä mieli, kun olin harrastamassa urheilua ja kuuntelin n. 10v poikien jutustelua:

-“Mitä te tekisitte jos saisitte 1000€ ja teidän ois pakko käyttää ne, eikä saa laittaa säästöön?”

Pojat pohdiskelee, eikä kukaan oikein tahdo keksiä, että mitä järkevää ostaisi. Kunnes yksi pojista hihkaisee:

-“Ostan osaketta! Se on kun laittais säästöön mutta saa lisää rahaa”

Sitten alkoi pojilla pidempi pohdiskelu, että mitä ne osakkeet oikeastaan on. Hieno asia kansankapitalismin kannalta, että yhä nuoremmat miettivät talousasioita. Toki indikoi myös sitä, kuinka kuumana markkinat käyvät.

49 tykkäystä

Kuulostaa aika lailla minun osakepoiminnaltani. Paitsi etten heitä tikkaa.

1 tykkäys

Tanssitko jatkuu, powell avasi suunsa ja BRR.

2 tykkäystä