Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Harviassa yli 30% tavoitehintaan - vihdoin mallisalkkuun?

14 tykkäystä

Yhteensä on salkut tänään -0,26%. Tuo pääsalkku nyt -0,03%.
Olen erittäin isosti käteisellä ollut jo tovin.

RahatonMies osui aika lähelle summissa :slightly_smiling_face:

25 tykkäystä

Kertoo kyllä paljon tunnelmista Qt ympärillä kun viestillä missä kerrotaan Nordean nostavan tavoitehintaa ja suositusta, saa yli 100 tykkäystä :rocket::rocket::rocket::full_moon:

4 tykkäystä

Kauanko porukalla mennyt nordnetin luoton aktivoimisessa? Viikkoja vissiin taitaa kestää. On se kumma. Telkkaris mainostetaan et jopa 50k lainaa tekstiviestillä. Laskutikullako ne laskee luoton kriteerien täyttymistä?

3 tykkäystä

Eli sinulla ei ole enää osakesalkkua - ainoastaan lihava rahapussi. :grinning:

20 tykkäystä

Tämän vuoden huipusta itselläni on tippunut yli viisitoista prosenttia noin kuukaudessa ja kyllä harmittaa. Itse uskon lähes kaikkiin valitsemiini osakkeisiin hyvin paljon (eri asia uskonko oikeista syistä :upside_down_face:). En sinällään välitä siitä, että melkein kaikilla osakkeillani on joku “osta”- tai “lisää”-suositus tai siitä, että tavoitehintoihin on valtavasti matkaa, koska suositukset ja tavoitehinnat ovat vain pieniä mausteita isossa kokonaisuudessa ja ne ovat asioita, mitä ei pitäisi tuijottaa, maksimissaan vilkaista. :slightly_smiling_face:

Tiedän, että olen paljon indeksiä jäljessä YTD:ssä ja tiedän monien olevan minunkin takana. Tuurilla olen aiemmin onnistunut ja nyt tyhmyydellä olen hävinnyt, ostopäätöksiä olen miettinyt, mutta haluan taas tuoda vielä sen esiin, miten pitäisi yhtä tarkkaan pohtia niitä myyntipäätöksiä. Peiliä taas katsotaan ja hävettää jotkut hassut ratkaisut, ylivilkkaan luonteeni takia koen epäonnistumiset hyvin vahvasti. Se jännittää aika paljon, että ei tässä olla (vielä) markkinoilla nähty mitään oikeaa isoa romahdusta ja mitä siihen sitten salkkuni sanoo.

Omaisuudestani päälle 20 prosenttia on kiinni osakkeissa, tilillä on rahaa, on vakityö, eli kaikkeen olen valmis oikeasti ja tällä rauhoittelen itseäni. Anteeksi tämä ylireagoiva viestini, vaikka ei tässä ole mitään valtavia romahduksia nähty. Toisaalta koronadippi oli mulle kiinnostavaa aikaa ja ihan kivaakin, sillä minulla tippui silloin paljon vähemmän, mitä indeksit. Ajattelen myös tämän olevan oikeudenmukaista, koska olen tietämätön ja tuore sijoittaja, niin asiat on mennyt, miten kuuluukin. Oli vaan pakko kirjoittaa asiat ylös tänne ja pahoittelut vielä draamakuninkaan roolistani, vaikka mitään ei ole (vielä) tapahtunut. Läppäsin itseäni just poskelle ja muistutin, että tämä on myös vuosikymmenten huvia + äläkä liikaa tunteile, vaan järkeile. :slightly_smiling_face:

PS Hei muut turhasta draamailijat! Tämä @timontti n kirjoitus me sisäistetään tänään:

20 tykkäystä

Tässähän joutuu kohta analyytikot koville työmäärille ku pitää alkaa ruksailla tavotteita uusiks olan takaa, jos ei muutosta arvostuksessa tai näkymissä niin paljon osta suosituksia tulossa avidlyn tapaan

1 tykkäys

Ilmoitatko siis Ostin ja myin -ketjuun ainoastaan ostot, mutta et myyntejä? Tällöinhän joillekin haarumilaisille on syntynyt väärä kuva että ottaisit erittäin vahvaa näkemystä yhtiön puolesta? Vai olenko missannut viestejä joissa myyt sitä todella paljon, hyvinkin mahdollista.

78 tykkäystä

Onneksi laitoin juuri perjantaina ison kasan käteistä takaisin pörssiin ja hajautus toimii… :slight_smile:
image

84 tykkäystä

Tämmöiset pulkkapäivät ja -viikot on vaan virkistävää vaihtelua jatkuvalle rallatukselle kohti koilista. Laadukkaiden yritysten kyydissä kun istuu niin kyllä siitä hyvä tulee. Kaikkia dippejä ei itse aina pääse maistelemaan mutta onneksi kavereille maistuu.

17 tykkäystä

mulla meni 3vko lainapäätöksessä, taitaa olla ruuhkaa vähä tällä hetkellä Nordnetilla lainahakemuksissa.

2 tykkäystä

Joko täällä on menossa munien tervaus/syyllisten hakeminen ja syyttömien rankaiseminen? Jokainen kait ne sijoituspäätöksensä tekee itse.

3 tykkäystä

Eikös Telemasteri veivaile swingejä, eikä varmastikaan kaikkia huomaa/jaksa postailla palstalle. Hyvin on kyllä vetänyt ja käteispossan kasvatus taisi mennä aika lailla nappiin. Valitettavasti meikäläinen ei ainakaan osaa ajoittaa ja tänään salkku hehkuu tulipunaisena ja taulussa -5%.

2 tykkäystä

Jokainen on oman osta/myy -nappinsa herra, siitä ei ole epäselvyyttä. Jokaisen on myös syytä tiedostaa se, että netissä voi kirjoitella mitä vain vaikka millaisilla motivaatioilla. Oli kyseessä sitten yrityksen johto, piensijoittaja tai shorttiraportin rustannut firma.

Kyllä foorumilla pyörii useitakin nimimerkkejä, jotka tuntuvat raportoivan vain ostot ja/tai jälkikäteen onnistuneet myynnit. Eivätkä he ole siitä tilivelvollisia kenellekään. Jos joku tällaisen pumppauksen seurauksena ottaa turskaa, on se toki valitettavaa. Päätöksenteon pitäisi kuitenkin perustua muuhun kuin peesailuun.

10 tykkäystä

Pahoittelut, ei ehdi myyntejä raportoimaan kun liikkeet ovat nopeita. Viime viikkojen aikana on käteiselle menty, ehkä olen jossain kohtaa siitä maininnutkin. Jokainen pelaa omaa peliään, en kyllä itsekään katso mitä kukakin myy, lähinnä katson ostoja ja haen niistä niitä ideoita.

11 tykkäystä

Piti lukea pari kertaa tämä uutinen, että luvassa olisi 90 % laskupäivä. :smiley:

37 tykkäystä

En tiedä pitääkö kohta tehdä käänteiset sisäpiirikaupat… eli jättää keittiöremontti tekemättä että voi ostaa lisää osakkeita.

Toisaalta rikkoisi sääntöä että en sijoita rahoja joita tarvitsen, niin pitänee istua tämä lasku käsien päällä.

10 tykkäystä

Myynneistä ei nyt välttämättä tarvitae mainita, mutta “nonnerot myy vuoden ostopaikkaan”-viestit ehkä vähän huononmaun mukaisia, jos itsekin enemmän myyntipuolella.

26 tykkäystä

Vään sellainen hankala olo, tekis mieli ostaa jotain joka näyttää jo kohtuullisen edulliselta, toisaalta tekisi mieli myydä lisää, vaikka kassa on suurehko (ja sen suhteellinen osuus kasvaa vauhdilla näin…) , vois olla tekemättä toki mitää, muta mitä jos huomenna lasketaan… eikun…

Muistaakseni näissä tilanteissa tuntuu ensin pahalta, mutta kun laskua on jatkunut tarpeeksi pitkään alkaa tuntua hyvältä, kun voi ostella halvalla kaikenlaista. Tässä välissä pitää kai vaan kärsiä ja katsoa ostetaanko dippi vai ei. Toisaalta, iso käteiskassa taas olis halvalla kiva laittaa markkinoille… hmm… tuntuu jo vähä myöhäiseltä myydä, mutta toisaalta taas vois olla hyvä kuitenkin…

Jatkan miettimistä. Sijoittamista jo vuodesta 2006, ja aina vaan hämmentyy :smiley:

43 tykkäystä

Aina on hyvä aika ostaa, joskus vaan on vähän parempi aika kuin joskus toiste :no_mouth: filosofista pohdiskelua…

12 tykkäystä