Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Apocalypse is going to change everything. It’s happening. End is nigh.

NFA, DYOR

6 tykkäystä

Eikös hyperinflaation määritelmänä pidetä sellaista rapsakkaa yli 50 % kuukausitason hintojen nousua? :smiley:

Oli määritelmällisesti miten oli, niin ei ole mistään datasta johdettua vaan puhdasta huutelua. Hyperinflaatio sanan tilalle voit vaihtaa sanan maailmanloppu niin on yhtä arvokas toteamus :sweat_smile:

e. @Mihis ehti ensin perhana :expressionless:

41 tykkäystä

Joo toi on se “virallinen” tai yleensä heitetty raja.

Kävin kevääl videol partaisena hyperinflaatiota läpi.

Oikeasti sen aikaansaaminen vaatii jo ihan kunnolla vaivaa ja panostusta. :smiley:

13 tykkäystä

Upea kirjoitus nuorelta lukiolaiselta. Hienoa, että nuorten ajatukset pääsevät esille ja tulevat kuulluksi. Hienoa Inderes!

18 tykkäystä

Onko kellään kokemusta Börsdatan Premium-jäsenyydestä? Osakesäästäjien jäsenetu 6kk/39e houkuttelee. Saisko muualta parempaa hinta-laatusuhdetta vastaavaan palveluun?

Siirrän parempaan paikkaan…

Siirrän tämän myös tänne, välillä jonain päivinä tulee roppakaupalla reducea. ;D Pitäisi katsoa koko suositusjakauman muutosta.

4 tykkäystä

@musa_2
Sehän oli sellainen huumoriletkaus, että vielä ei tulokset ja marginaalit kyykkää. (Samalla kevyesti sivuten klassista “veri virtaa kaduilla” sanontaa.)
Eikös ne ole aika kantavia teemoja possu-profetiassa :wink:

Ps. Itsekin odotin, että logistiikka ja raaka-ainekustannukset saa jo nyt q3lla pientä kuprua tuloksiin, mutta näin ei vielä näyttäne isossa kuvassa käyvän. Mielenkiintoista että isoiten on pettänyt energia. Heille luulisi olevan otollinen ympäristö.

4 tykkäystä


Älä käy kiusaamassa vetyketjuissa.

Edit. Kuvakaappaus osto/myynti-ketjusta. No pun inded mihinkään suuntaan mutta luin nämä viestit vartin sisään niin sain mielleyhtymän.

23 tykkäystä

Kyllä minä ainakin tulkitsin hyväntahtoiseksi huumoriksi :smiley: Hyvä kuitenkin muistaa että koska meillä on suurin osa varallisuudesta osakkeissa, ei me oikeasti toivota mitään isoa tuhoa reaalitalouteen vaikka nihkeitä tuottoja tuleville vuosille arvioidaankin. Ollaan siis samassa uima-altaassa bullien kanssa uimassa. (Huomatkaa kuitenkin suojavarusteet.)
kuva

66 tykkäystä

Ei ole, koska haluaisin ensin tietää minkä tuotteen olen ostamassa ennen ostopäätöksen tekoa. Nyt ovat pilanneet jälleen etusivun ja datasta on lähtenyt valtaosa pois. En käsitä mikä hinku firmoilla on haaskata rahaa muuttaakseen täysin toimivaa tuotetta. Kaaviota ei voi enää zoomata, indeksejä ei enää löydy, eikä vanhoja lukuja voi enää katsoa.

2 tykkäystä

Hm, miten tämä toimii? Itselle näyttää siltä että viesti hävisi Pörssien suunta -ketjusta ja se on nyt täällä kahvihuoneessa, mutta Vernerin viestinä. Lukijat eivät voi tykätä viestistäni, koska se on upotettu siirtoviestiin ja peukut menevät vain Vernerille? :thinking:

En siis kitise, vaan ihmettelen kun en oo varma että menikö tää tekniikan puolelta ihan kuten oli ajateltu :smiley:

1 tykkäys

Huomasin, ja kyllä minäkin huumoria arvostan :slight_smile:

Ihan totta, hyvin firmat vetävät!

Ilman muuta aion kyllä päivittää tässä loppuvuonna sitä mukaa jos noi mun veikkailut alkavat hapantua. Pipsan small cap growth -korissa esimerkiksi tilannepäivitys 30.12. :smiling_face_with_three_hearts:

Sitten taas mitä osakkeiden käypiin arvoihin tulee, yksittäisen kvartaalin tuloksilla ei ole käytännössä mitään merkitystä.

1 tykkäys

Lohjalla tuulee niin paljon, että Harvia meni nurin :sweat_smile:

22 tykkäystä

Pitäisikö perustaa uusi ryhmä, ei ketju, vaan ryhmä. :confused:


Omistan edelleen Hyzonia. :grinning:

40 tykkäystä

Tesla-ketjussa oli ihmettelyä, että miksi ihmiset ostaa Tesloja (autoja) kun on niitä muitakin valmistajia.
Kaveri sivulauseessa mainitsi viikko sitten ostaneensa Teslan ja kysyessäni kertoi toimitusajan olevan tasan kaksi kuukautta.

Onhan toi eri luokkaa kuin mersumaiset 12+ kuukautta. Jos siis syystä tai toisesta tarvitsee auton mieluummin aiemmin kuin myöhemmin.
Kiinasta kuulemma tulee.

4 tykkäystä

Pitäisköhän luottoluokittajille vinkata, että Suomen AA+ voi olla ihan OK, mutta outlook alkaa kohta riippua Hyzonin kurssista.

12 tykkäystä

Hmm, vaikuttaa ettei ottanut niin paljoa osumaa että olisi generoinut korvauskysyntää, joten osakekurssin kannata plus miinus nolla. Olis pitänyt tuulla kovempaa :cry:

2 tykkäystä

Tesla-ketjua lukiessa käy kyllä sääliksi Teslasijoittajia, jotka oikeasti jakaa informaatiota ja odottaa saavansa vastaavaa takaisin. Kommentit on tasoa: Härkitään valuaatiota, informatiiviseen tietoon on pakko kommentoida jotain kommentoimisen ilosta, mutuilua, pyöritään toimitusjohtajan ympärillä, ilkutaan innovaatioita, liiketoimintaa ymsyms. Joskus aikanaan muutaman kerran lukennut ketjua, ja samaan tulokseen lopettanut seuraamisen. Lepikön liityttyä keskusteluun oli pakko käydä lukemassa bulleroita kommentteja, mutta kyllää näihin liittyvät kommentit on ontuvia yhtiöketjuun.

Henk koht tuntuu, että tuolla katsoo modetkin toimintaa ihan läpi sormien. Ja monelta foorumin “arvostetulta” henkilöltäkin luokatonta kommentointia yhtiöketjuissa. Älkää kommentoiko, jos ette tuo keskusteluun mitään uutta.

Ps. En ole kiinnostunut Teslasta vaikka kurssi laskisi 60%.

21 tykkäystä

En ole Teslan suhteen bull enkä bear, ehkä ollut aina vähän epäluuloinen ja ihmetellyt, että miten se nyt taas on noussut, mutta tässä on paita mulle… skeptiselle Alokkaalle. Teslan osaketta olen vain uteliaisuudesta seurannut välillä, eli en ole kunnolla perehtynyt firmaan. :slight_smile:


Jos paitaa katsoo, niin kai mä vähän karhu olen ollut. :bear: Mutta sanon senkin, että vahvoja tunteita ei firma aiheuta suuntaan taikka toiseen, mukavaa, jos jotkut foorumilaiset ovat saaneet sillä tuottoja. Enkä ollenkaan tiedä tai osaa ajatellakaan, millainen tulevaisuus sillä on edessä. :slightly_smiling_face:

Mun piti laittaa vaan paidan kuva lyhyellä tekstillä, mutta koin tarpeelliseksi selitellä sekavia. :grinning:

14 tykkäystä