Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Olisikohan muuten tilausta sellaiselle ketjulle, johon voi ilmoittaa tekemänsä lottorivit (tai koneen arpomat jos siihen päätyi)? Tästä voisi olla esimerkiksi sellainen informaatioarvo, että jos joku ilmoittaa rivin 2,3,5,7,11,13,17, en ainakaan tee samaa riviä.

Ajattelin koittaa 13,18,19,26,33,34,35. Jotenkin haistelen että tässä olisi valueta, kun noi ei voi muodostua kenenkään syntymäpäivistä, ja paljon peräkkäisiä numeroita.

Olen toistaiseksi lotonnut Veikkauksella, mutta nyt olen alkanut katsella muitakin vaihtoehtoja. Caymansaarilla olisi jokin mafian pyörittämä pikkulotto jossa luvataan isompaa palautusprosenttia, ajattelin heittää muutaman satasen sinne, eihän sitä koskaan tiedä.

40 tykkäystä

Lotossahan ei yleisesti edes ole välityskuluja indeksisijoittamisesta, vaan analyyttiset numeropoimijat osaa itse heittää siihen useiden rivien mahdollisuuksien joukkoon sen metan suosiman 1,2,3,4,5,6,7.

Toistan itseäni, mutta varsinkin lotossa markkinahan ei voi olla väärässä.

Ehdottomasti oma ketju aiheen ympärille!

Tikkataulu ja kansanpoiminnat samoissa salkuissa.

4 tykkäystä

Ja lottoketjussa sitten vaan porukka peesaa jotain foorumilaista. “Tolla on niin hyvä tuuri ollu osakepoiminnassa niin kait se tässäkin perhana osuu”. Sitten osto ja myyntiketju täyteen tyylillä… “Peesasin nönnönöön eurojackpot riviä… 10 riviä ostettu… Jos voitan niin laitan hyzoniin ja stockkaan kaikki”

15 tykkäystä

Luokungin H1/21

Tuolta call alkaen 1400 Suomen aikaa

https://78449.themediaframe.com/dataconf/productusers/lkco/mediaframe/47072/indexl.html

Nyt kun katsoon tuota QT:n kurssin heikkoutta, niin pikkaisen harmittaa etten laittanut osaa ulos osaripäivänä. Mietin ennen osaria että vielä saisi 170 euroa osakeelta. Ei pitäisi rakastua näihin osakkeisiin vaikka kuinka hyvin ovat suoriutuneet ja vaikka kuinka hyvältä näyttää tuleivaisuus. Osarin aiheuttama heikkous ja nyt mahdollisesti nousevat korot. Mitä tapahtuu kurssille seuraavina viikkoina?

5 tykkäystä

Tuli mieleen voisiko tämä johtua hallitarekkarista… Reveniolla on niin paljon siellä omistajia ja jos ne halutaan samaan listaan suomalaisten omistajien kanssa niin niiden tarkistamisessa menee aikaa enemmän…

inderesin omistajalistalla näyttäisi olevan sama palveluntarjoaja mutta vastaavaa ongelmaa ei ole koska hallintarekkareita ei tarvitse tarkastella erikseen.

omaa mutuilua vain mutta voisiko se olla?

Noh… Osarin aiheuttama heikkous… 40% kasvua vai mitä se nyt oli… Onhan tässä tietysti kertoimet ja kasvu käppyrät pingoitettu kuin viulunkieli… mutta mutta…

Ei pidä rakastua… Mutta asian voi nähdä niin että jos olisi myynyt 170 euron kohdalla,milloin ostaisi takaisin jos haluaa maksimoida tuoton tälle myydylle osalle? Tietysti helppo sanoa että nyt ostaisi takaisin. Menisikö kuitenkin niin että odottaisi jos seuraava osari on “huono” ja jos näin ei käy niin sitten harmittaa myöskin. Kannattaa pitää oma pää ja mietinnät kasassa. Jos tulee tuotto-odotus täyteen niin osa lapuista laitaan vaikka kurssi tästä odotuksesta nousisi. Jos kertoimet ovat liian korkeat ja downside on omasta mielestä isompi kuin arvon nousu niin lappua laitaan. Jos taas katsoo vaikka 5vuoden päähän niin haittaako vaikka 15-20% pudotus yhden osavuosikatsauksen takia…

Pitäisikö mennä tuonne päivittely ketjuun nämä

16 tykkäystä

Hyviä pointteja. Niin, ei osari ollut huono, ainoastaan markkinoiden odotukset näköjään oli kovemmat. En tiedä mihin odotukset sitten perustui? Sitten, itselläni ei ole yksittäiselle osakkeelle mitään tuottotavoitetta. Pitäisi varmaankin olla. Itse olen ajatellut että QT:llä jakelulisenssitulot ovat vasta alkumetreillä joten siksi olen ajatellut että Qt on hyvä sijoitus vielä kauan. Lisäksi, myönnetään, että katson analyytikkojen tavoitehintoja ja siksi en ole myynyt. Kurssien liikkeet aiemminkin ollut nopeita ja suurimmat “virheet” yleensäkin osakkeiden kanssa olen tehnyt liian aikaisilla myyneneillä.

4 tykkäystä

Ja eikös se historiallisesti mene niin kuin @Verneri_Pulkkinen tais jossain kohtaa mainita, että menestyvä osake tippuu monta kertaa tuon 10-20% matkan aikana ennen kuin se pääsee korkeimmalle tasolle

16 tykkäystä

lel :woozy_face:

8 tykkäystä

Sitten kun Hyzon päättää vihreälle kahtena päivänä peräkkäin?

32 tykkäystä

Mulle kelpaa hyvin myös että mennään vaikka joka toinen päivä 20 % ylös ja joka toinen päivä 10 % alas :grin::relaxed:

7 tykkäystä

käänne

Korjattu kuva vastaamaan ajan henkeä.

39 tykkäystä

Kuplan olemassaolo varmistui. Ei liene negatiivinen asia, koska uusia tähtiä on tulossa. Sitä ei sanota, ovatko nuo uudet tähdet jo nyt pörssissä vai vasta listautumassa. Ilmaisusta “poikii” voisi myös ajatella, että ne ovat spin-offeja. Kuplan suuruus on noin 500 valovuotta. Valtava koko viittaa siihen, että puhkeaminen on lähes mahdotonta. Saman asian voi päätellä siitä, että Kupla on Härän tähtikuvion suunnassa.
HS 2.11.21

44 tykkäystä

No nyt ennustetaan tähdistä tätä kuplan anatomian vaihetta… Oliko se @Astrix jolla oli kaukoputki ja tähyili noita taivaan kappaleita,vai muistanko väärin. Jos oli niin voitko kertoa miltä tuo nasdakki näyttää jos kurkkii tuonne @eizbee osoittamaan härän tähtikuvion kuplan suuntaan…

Nyt on taas aikaa höpötellä foorumilla kun tuli alustavasti kuukausi lomaa… rok rok

3 tykkäystä

Heh, Pfizerilta posari :slightly_smiling_face:

Ollut kyllä todella tuottoisa sijoituskohde siitä, kun ostin heti alkuun selvitessä, kuka sai ekan rokotteen markkinoille :+1: (eihän tää mikää QT, mut…)

6 tykkäystä

@Verneri_Pulkkinen Uusimmassa vartissa mainitset että analyyttikkojen konsensusodotukset ovat tiedossa mutta markkinan ei. Eikö sen osaripäivän reaktiosta suoraan näe? Onko jossain koostettua dataa näistä? Yksittäistapauksissa markkinakohina tietenkin sotkee mutta isommassa otannassa pitäisi suodattu kohina pois.

2 tykkäystä

Kurssireaktioon vaikuttaa vain 35 eri asiaa osarissa, joten esim. “markkinan odottamaa liikevaihdon kasvua” on vaikea tuosta suodattaa. Vaikka toki joissain tapauksissa esim. QT, voidaan yleisluontoisesti kirjoittaa että “markkina odotti korkeampaa liikevaihdon kasvua”.

2 tykkäystä

Kuten @Johnnyboy jo sanoi niin kurssireaktioissa on paljon kohinaa. Analyytikkojen odotukset on julkisia ja saatavilla eksaktisti, mutta markkinan ei. Periaatteessa pitäisi tietää kaikkien yhtiön kohdalla merkittävien sijoittajien odotukset. :smiley: Kurssireaktioihin voi vaikuttaa myös päivän yleinen sentimentti, makro yms.

Blummalta kyllä saa dataa ensireaktioista ja voihan se tosiaan isossa otannassa sanoa jotain.

4 tykkäystä

Modernalla mennyt ihan hyvin myös. Itse tosin hölmönä myin jo kun osake oli tuplannut, oishan tuosta enemmänkin irronnut…

image

Valkkasin Modernan sillä perusteella että niiden rokote ei tarvinnut syväjäädytystä (~ -70) säilyäkseen vaan tavallinen pakastin riitti.

5 tykkäystä