Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Nyt sitten hajautus unohtuu? Tai jälkikäteen on myyty huipulta puolet :wink:

No minä ainakin katoin, että 46€ hinnasta on noustu just sellaiset 30% :slightly_smiling_face:
Sehän on jo pienellä 40k€ positiolla viikkorahan verran eli 12 kiloeetua👍

Joillakin on saattanut olla myös enemmänkin…

14 tykkäystä

34 prossaa veroja tietenkin huippu-sioittajalla, niin ei tuo kummoinen ole?

Pienellä salkulla prosentit on tärkeämpiä kuin eurot :heart: Kaikki ostaneet vitosella kiukaita :heart: :heart:

Itselläni on nyt salkku puolessatoista vuodessa +150 k€. En viitsi verojen takia myydä. Kilosatku ei kesää tee :heart:

5 tykkäystä

No eipä kyllä, :bear: ottaa osansa. Ei tuollaiset prosentit oikein alle miljuunan salkuissa tunnu missään.

4 tykkäystä

Kai sitä voi antaa ihmisten iloita - oli harviaa sitten 0, 1 tai 10 000 salkussa, ei toisen ilo pitäisi olla itseltä pois. Ja toki sama pätee muihinkin osakkeisiin.

73 tykkäystä

Suhteellinen ilo :+1:

Hehkutteluketju taisi kuitenkin olla Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju - Yleinen - Osakesijoittaminen (inderes.fi)

2 tykkäystä

En kyllä aivan pääse nyt kiinni mitä tarkoitat? Eli haarumilaiset ei saisi olla iloisia tämän päivän +13.85% noususta, koska ei ole miljoonasalkkua? Koska tuotot ovat “vain pieniä”.

Se on hienoa, että sinun salkku on kasvanut jo niin isoksi, että forzan päivänousuista saa iloita. Palataan asiaan sitten parin kymmenen vuoden päästä, toivottavasti saan itsekkin jo silloin iloita tämmöisestä ~14% päivänoususta!

72 tykkäystä

Tätä olen nyt buy and hold strategiaa opettelevana yrittänyt ymmärtää itsekin.
Yhtiö ylittää jälleen kerran kaikki odotukset ja ennusteet markkinatilanteesta huolimatta. Jälleen kerran osoitettiin että pystytään siihen mihin moni muu yritys tällä hetkellä ei pysty.

Saman tien sitä vajaan 14% nousua ollaan myymässä pois. Sitä nousua, josta verojen jälkeen jää käteen alle 10%. Sitä nousua, missä ollaan varmaan edelleen 10% päässä uudesta tavoitehinnasta(maallikon arvaus).

En nyt usko, että jokaisella oli Harvia 50% painolla salkussa tai omistukset ost-tilillä.
Jos taas on sopivasti tappioita jostain meemiosakkeesta (kuten minullakin), niin kannattaako sitä voittavaa hevosta sen takia myydä?

3 tykkäystä

Ensimmäistä kertaa tuli mieleen, että kyllä sellanen :-1: toimintoki vois olla joskus ihan kiva ominaisuus tuon :heart: lisäksi :thinking:

10 tykkäystä

Täällä oli jokin aika sitten enemmänkin noita reaktio-nappeja kokeiluna.
Oli peukkua ja rakettia ja mitä lie.
Enemmistö, kuten allekirjoittanutkin, ei tykännyt järjestelmästä.

6 tykkäystä

Jep. Lähinnä pointti olikin, että ensimmäistä kertaa sellainen tuli edes mieleen kun ihmettelin lukemaani. Huomista kohti ja toivottavasti nähdään pelkkää :green_heart: pörssissä.

3 tykkäystä

Pappa (suur-sioittelija) ei ole niin kauhean kiinnostunut päivämuutoksista. Toki +14 tuntuu paremmalta kuin -14 %.

En kiellä sitäkään että +100 k€ tuntuu paremmalta kuin + 1 k€. :love_you_gesture:

1 tykkäys

Kaippa moni iloitsee yksittäisen päivänousun sijaan siitä, että omistavat pitkäjänteisesti firmaa, joka murskaa odotuksia vuodesta toiseen. Tulevaisuudesta ei koskaan ole takuita, mutta jokainen kvartaali on pieni askel yhtiön tarinassa. Hyvillä yhtiöillä tuppaa tulemaan hyvien kvartaalien putkia. :blush:

Poka vai poika? :joy::joy:

29 tykkäystä

Pääsalkku ylitti tänään kybätontun. Sitä sanotaan, että ensimmäinen miljoona on se vaikein, mutta ensimmäisen miljoonan ensimmäinen prosentti se vasta vaikea onkin! :muscle:

66 tykkäystä

Hieno homma!

Opiskelija-poikani sijoittaa tällä hetkellä opintolainansa pörssiin ja paljon järkevämmin kuin minä. Kertoi tänään että salkku on nyt 7 k€ ja +22% :heart:

EDIT: :wink: Olisi kyllä vielä mukava saada tuollainen poka. Leivänmuru I:n alla :love_you_gesture:

16 tykkäystä

Kannattaa varmaan tarkastaa kirjoitusasu :thinking::joy::joy:

14 tykkäystä

Nyt lopetan spämmäämisen. Päivä tatuoinnille lyöty lukkoon. 27.11 klo:12.00

En ota mitään kympin sähkökiulua, vaan Harvia es 20 pro puukiukaan tulet sisällä.

Varmistin vielä että malli pitää olla tunnistettava ja logo näkyä.

Yhdet puheet.

Palataas asiaan tämän tiimoilta 27.11 lauantai iltapäivästä!

172 tykkäystä

Ei voi muuta sanoo ku hattuu nostaa :smile:

12 tykkäystä

En nyt jaksa etsiä mutta olet hehkuttanut useita kertoja Fortumin pieniäkin päivänousuja ja muistuttanut moneen otteeseen kuinka monta euroa jokainen Fortumin osakkeen sentti muutos tekee salkullesi.

Se että Harvia taas kerran ylittää kovat ennusteet ja Inderes foorumi yhteisönä oli tässä oikeassa. Perusteettomalta tuntunut kurssilasku koitettiin hartia voimin Haarumin toimeista ostaa kiinni viimeiset kolme kuukautta. Miksi tästä ei saisi olla iloinen? Mistä niitä veroja joutuu nyt maksamaan? Miten salkun absoluuttinen koko vaikuttaa iloon? Kaikkihan on suhteellista.
Se että ihmiset hajauttavat vastuullisesti ei pitäisi olla millään muotoa kuittailtava asia.

Minun 600kpl Harviaa noin 15% painolla salkusta sai ainakin minun mahlat valumaan. Enkä pyytele tätä anteeksi.

101 tykkäystä

Pappa korkki kiinni, herää jo tai kaappaa tilisi takaisin!:no_mobile_phones:

Olin ja olen edelleen yksi foorumin faneistasi mutta nyt olet lähellä tehdä itsestäsi pellen :rotating_light: :bangbang:

Tänään juhlitaan Harviaa, osa juhlii Nvidiaa ja rohkeimmat Outokumpua. Meidän suuren ja kaikkein mahtavimman Forzan juhlat ovat vasta tulossa mutta sitä odotellessa suodaan ilo päivän onnistujille. Oli ne tuotot sitten senttejä, euroja tai ruplia :slight_smile:

34 tykkäystä