Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Kyllä, juuri näin… :smile:

2 tykkäystä

Tokmanni-sijoittajan joulu

Äidin kutomat ämpäri-sukat lämmittävät mukavasti. Lahjat paketoitu Suomen laajimpaan printtimediaan - Tokmannin tarjoussanomiin. Lahjat toki ostettu Tokmannilta myös. Mieltä lämmittää, kun Tokmanni-positio nousi inan plussalle ja kaunis lumipeite ulkona. Hyvää joulua yhteisölle!

46 tykkäystä

Selailin muiden salkkujen tuottoja ja hämmästelen, että onko täällä ketään jolla olis niin huono YTD-tuotto ku mulla? Mulla on 31%, mutta tuolla salkkujen tuotto -ketjussa kaikilla on parempi… mikä homma ku oon kuiten päihittänyt OMXH25GI:n…?

Onhan tää indereksen foorumi toki jossa on vaan parhaat siottajat inessä, mutta silti.

1 tykkäys

Mainio :joy:

39 tykkäystä

Kun salkut kyntää tappiolla, niin tarve huudella asiasta julkisesti on kroonisesti alentunut. :sweat_smile:

40 tykkäystä

Salkkujen tuotto-ketjusta löytyy yhden (1) päivän takaa kysely foorumilaisten vuoden tuotoista:

426 vastaajasta pikaisesti laskettuna 39 prosentilla on ollut huonompi tuotto kuin sinulla ja 22 prosentilla sama tuotto kuin sinulla. Älä siis turhaa murehdi “vain” 31% vuosituotosta. Se on hyvä suoritus!

27 tykkäystä

Kiitän ja kumarran! :pray: :relaxed: Olen todella imarreltu, kyllä tällaiset kehut saavat suun pielet ylöspäin, taisin neljän kertaan lukea viestisi läpi. :relaxed: Mikä hienointa on se, että viestini ovat saaneet sut hymyilemään ja nauramaan. :slight_smile: Tällä Foorumilla on mukava olla, kun täällä on tuollaisia sun kaltaisia fiksuja ja mukavia tyyppejä. Pistin tuon sun jouluntoivotuskuvan just vanhemmille WhatsApissa - ihan loistava. :joy: Nauti läheistesi kanssa olemisesta ja hyvää joulua Sulle!

Onnittelut kovasta YTD-tuotosta, tuo on jo kova ja parempi ku mulla. :cowboy_hat_face: Hyvät joulut! :slight_smile:

Asun sisaruksesta noin 1,5 kilsan päässä ja vieläkin lyhyempi matka on vanhemmille, niin eipä ole pitkä matka joulun viettoon. Palauduin vanhemmilta juuri omaan kotiini nukkumaan, sain kaikkea hienoa lahjaksi mm. sikareita. :sunglasses: Huomenna menen sinne takaisin joulupäivää viettämään. Kyllä tässä päivänkin mittaan tuli käytyä täällä Foorumilla useamman kerran, aika aktiivinen paikka tämä on jouluaattonakin, mutta ei yllätä. :relaxed:

Nordnetissäkin tuli käytyä:
image

Mukavat aattoillat kaikille! :relaxed:

19 tykkäystä

Hyvää joulua Foorumin väki! Tuli tuossa joulusaunassa taas todettua kuinka Harvia on ollut oiva sijoitus jo rapia 20 vuotta sitten, nimittäin kuluttajalle. Tämä kiuas ei osoita vieläkään väsymisen merkkejä, vaikka on tuolta vuosituhannen vaihteesta tarjonnut vähintäänkin viikottaiset löylyt. Varsinainen laatusijoitus, sanoisin :harviaraketti:

41 tykkäystä

Suomen Kuvalehdessä oli aiheeseen liittyen hyvä kirjoitus

Maksumuuri, mutta lukusuositus

10 tykkäystä

Marimekon huopa joululahjaksi. Kyllä lämmittää osakkeenomistajan mieltä (ja kehoa).

4 tykkäystä

Venäläisille kelpaa mikä vaan. Sinänsä on ihan turha välittää yksittäisistä tapauksista, koskaan ei voi tietää mikä valitaan.

1 tykkäys

Niin no, Suomessa on kolme hyvää aikakausilehteä - Suomen Kuvalehti, Talouselämä ja Aku Ankka. Tuosta Jaskan esille nostamasta artikkelista voi sanoa sen olevan erinomainen, mutta onko uusi kylmä sota pahin skenaario? Olen aika lailla eri mieltä, mun mielestä se näyttää Venäjän tavoitteelta, osin kuumempikin versio vaikuttaa valitettavasti koko ajan todennäköisemmältä, Mainilan laukauksetkin ammuttiin eilen ns. polttopullohyökkäyksellä Venäjän konsulaattiin.

Helvetin vaikeaa tuon Hitlerin ja Stalinin sekoituksen tulevia tekemisiä on arvioida.

8 tykkäystä

Tyttären salkussa pähkäilen erikoista “veromyyntiä”, hän on opikelija, joten vaikutukset opiskelijatukiin on huomioitava. Tälle vuodelle mahtuisi vielä kahden-kolmen tonnin tulot ilman opintotukien takaisin perintää, mutta ounasteltavaa on ensi vuoden osalta ettei voisi tehdä lainkaan voittojen kotiutuksia työtulojen perusteella. Pitäisi siis tehdä vielä tämän vuoden puolella päätös onko salkussa varmasti osakkeet, joita kannattaa pitää vähintään neljä vuotta.

James Webb

3h! En ymmärrä miksei tämä kiinnostaisi kaikkia. Kuitenkin n. 10 miljardin dollarin projekti.

13 tykkäystä

Nordnetin ytd 22,89%, joka koostuu lähes täysin passiivisesta indeksisijoittamisesta. Hienosti olet vetänyt ja tuottanut lisäarvoa osakepoiminnalla :slight_smile:

5 tykkäystä

Pukki sattui tuomaan Nallen uusimman kirjan, samaa joku mainitsi ylempänä ketjussa.
Kunhan vaan ehtisi lukemaan, kun Harvian löylyt meinaavat näin jouluna häiritä kinkun syömistä. Vuorokauden sisään nyt kolmesti lämmitelty lauteilla

5 tykkäystä

Mulla on aina parhaat löylyt tulleet savusaunassa, jonka kivien kannosta tai asettelusta ei voi antaa minkäänlaista krediittiä millekkään kiuaslafkalle.

8 tykkäystä

Sehän tarkoittaa vain, että olet pysynyt onnistuneesti erossa Hyzonista :smiley:

5 tykkäystä

En ole oman salkun YTD:tä edes katsonut ja hieman ihmettelen olenko edes plussalla tämän nordicteknosaas -verilöylyn jälkeen mikä omaan salkkuun osui. Mutta vuosi on melko lyhyt aika jos ei treidaaja ole, on vaikea verrata kissaa ja koiraa keskenään.

6 tykkäystä

Ylituotto selittyy sillä, että onnistuneesti käytin öljy-yhtiöitä, eurooppalaisia pankkeja ja kryptosertejä salkussa. Kaikki myyty voitolla. Ja nyt on käteisjarrua. Koskaan ei ole hyvä.

Ostelen spp globaalia varmaan tolla käteisellä niin olen ikuisesti kaikkia puritaanisia indeksisijoittsjia edellä. :ok_hand:

3 tykkäystä