Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Kommentoin sivusta, että ton pystyy kassavirtalaskelmalla perustelemaan jos jonkun verran venyttää oletuksia. Siihen en tosin ota mitään kantaa, että onko kaupankäynnin molemmat osapuolet tehneet vastaavaa arvonmääritystä.

27 tykkäystä

Yleensä eka päivänä ei kannata myydä. Myöhemmin saa paremman tuoton. Itse ajattelin hodlata annista saatuja 111 osaketta. Tiedä, paljonko tämä tuottaa 10-15 vuodessa. Toivottavasti paremmin kuin Sampo :+1:t2:

4 tykkäystä

Kuinkahan iso osuus omistuksesta on jo siirtynyt ulkkareille ja instikoille aamun aikana :smiley:

1 tykkäys

Mulla ei näkynyt OP:ssa Inderesin kurssi, mutta myyntitoimeksianto meni silti läpi. Toivekkaana olin laittanut 300 lapun ostotoimeksiannon 27€ hintaan, no myyntiin meni sitten nuo loputkin :roll_eyes:

2 tykkäystä

Kokonaisvaihto n. 35 000 tällä hetkellä, joista suurin osa Nordnetin sisäisiä.

Välittäjä Ostettu Myyty Netto Sisäinen
Nordnet Bank AB 28 923 26 297 +2 626 22 600
4 tykkäystä

Onko tämä joku uusi virtuaalivaluutta vai WSB-juttu? :joy: On tässä viihdettä, varmaan suurin osa seuraa kurssia jatkuvasti ihan viihdemielessäkin. :sunglasses:

En tosi asiassa tiedä vielä, kuka osti ja kuka myi. :beer:

Onkohan Inderesissä joku kisastudio, missä seuraavat yhdessä “laitoja” ja kurssia? :relaxed:

32 tykkäystä

https://twitter.com/Inderes/status/1447462054659608576

88 tykkäystä

Jaaha, ollut porukka ihan pelipaikalla kelloa soittamassa. Onkohan videomatskua ensireaktiosta alkupomppuun…? :smiley:

6 tykkäystä

Virtuaalivaluutoista puheenollen, mä kyllä toivon saavani tulevaisuudessa osinkoina niitä palstalla usein mainittuja Inde-coineja.

2 tykkäystä
67 tykkäystä

Kaikkea hyvää Inderesin pörssitaipalaalle! Itse jäin näillä näkymin hetkeksi pois kyydistä, kuten tuonne ostin/myin ketjuun jo päivittelinkin.

4 tykkäystä

Itse pienenä vastaiskuna ostin/myin-ketjun Inderes-myyntitulvalle perustin ihan erillisen tilin Inderesin osakkeille ja laitoinpa myös jakoon Sharevillessä : Shareville
Näin varmistan sen, että ei tule vaivihkaa niitä myytyä vastoin puheitani.

Näin näytetään myös esimerkkiä siitä, mitä tarkoittaa ikiholdaus :slight_smile: Aika pienten pikavoittojen perässä porukka näyttää liikkeellä olevan, ottaen siis huomioon perusfoorumilaisten annissa saamien osakkeiden pieni määrä(oletan, että perusmäärät liikkuvat siinä 10-20 välillä). No, jokainen hoitaa tietenkin salkkujaan parhaalla katsomallaan tavalla!

18 tykkäystä

Tuppaan kyllä itse ainakin sijoittamisessa katsomaan prosentteja, enkä euromääräisiä summia. Prosentit ovat samat minulle ja vaikka Warren Buffetille, jos sijoitukset ovat samoja ja eurot erikokoa.

17 tykkäystä

Prosenteilla hyvä vertailla, mutta euroilla saa levitettä leivän päälle :ok_hand:

Komeat prosentit tuossa, mutta satasista kun puhutaan niin eipä sillä hirveästi liikauteta salkkua

4 tykkäystä

Voitto se on pienikin voitto. Käsittääkseni kannattaa ostaa halvalla ja myydä voitollisena.
Toki näitä 11kpl lapun pitelijöitä voi olla paljonkin, mutta en yhtään ihmettelisi vaikka osakkeen kurssi laskisi matelemaan 30€ tasolle jos tästä laskut pörsissä jatkuvat.

7 tykkäystä

Joo pitkässä holdissa on… “älä ruoki karhuja, varsinkaan pörssikarhua tai verokarhua”

3 tykkäystä

Mitä muuta tässä olisi voinut tehdä? Jos rivi salkusta on promillen luokkaa niin miksei sitä voisi myydä 100% tuotolla pois. Holdaamalla ikuisuuden rivi siitä tuskin muuttuu merkittäväksi. Minulle ainakin kelpasi reilu 250e tuotto ilman ponnisteluja. Olisi kelvannut isompikin positio holdiin mutta sitä ei ollut tarjolla. Joten näillä mennään.

18 tykkäystä

Oma logiikkani oli yksinkertainen; Aamulla pohdin hetken “Uskonko että tämän lapun hinta ylittää tämänhetkisen hinnan lähivuosina?” (kun hinta oli ~53e)

Pidin sitä epätodennäköisenä, joten laitoin kiertoon ja vauhti oli siinä vaiheessa jo kova kun hinnasta ehti sulaa 1.5e kun kasasin toimeksiantoa. Jos tulee katumapäälle, niin pörssistä saa takaisin. Tällä hetkellä hieman yli 6 euroa halvemmalla. Eikä vieläkään iske hirveää himoa kauhoa… tosin seuraan kyllä ja pilkki-alertit on viritetty. Voin olla väärässä, mutta jokainen tekee omat päätöksensä näissä. Ei tässä hirveän isoista rahoista puhuttu, mutta kyllä ne viikon pihvit on tässä jo “tienattu” erotuksella tämänhetkiseen hintaan…

10 tykkäystä

Inderesin vaihto on aika kova annin kokoon nähden. Yleisöannissa oli 170k osaketta ja vaihtoa on kertynyt tähän mennessä jo n. 52k osaketta eli melkein 1/3 annin osakkeista on vaihtanut omistajaa. Markkinat tulee tosiaan olemaan mielenkiintoiset tälle lähiviikkoina kun arvostus on tosi kova, mutta todella rajallinen tarjonta voi aiheuttaa mielenkiintoisia kurssireaktioita kun suurin osa osakekannasta on erilaisten lock-uppien takana.

Listautumisannissa tarjottiin merkittäväksi enintään 236 303 uutta yhtiön osaketta, joista alustavasti vähintään 169 636 yleisöannissa Inderesin asiakkaille ja enintään 66 667 henkilöstöannissa sen työntekijöille.

EDIT: lisätään tähän vielä, että olen melkoisen varma, että Inderes on hankkinut itselleen analyytikkoseurannan (olisihan se kumma jos analyytikkotalo ei itse näkisi arvoa seurannalle… :grin:) niin tulee olemaan todella mielenkiintoista nähdä millaisen analyysin tästä joku taho tekee ja millainen on sen vaikutus.

30 tykkäystä

Eiköhän siellä samat osake-yksilöt ole vaihtaneet omistajaa tänään jo monta kertaa kun hypejuna veti veivaajia puoleensa, mutta silti onhan siinä vissi perä että vaihto on ollut isoa ottaen huomioon “vapaalla jalalla” olevien osakkeiden määrä.