Inderesin kahvihuone (Osa 3)

En muista kuka sano bumtsibumosakkeen ekan kerran mutta hirveetä hypeä se käsittääkseni kuvastaa, eli siis firmoja joiden kurssi raketoi rankasti vaikkei olis suurinpiirtein edes liikevaihtoa vielä :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 tykkäystä

Eli siis vetyä :thinking:? Tarviiko tehdä voittoa, onko bumtsibum osake jos ei tee voittoa ja raketoi silti? Jos kuitenkin liikevaihtoa jo piisaa.

Bumtsibum taitaa käsittää kaikki osakkeet tällä hetkellä. Ainakin jos olen ymmärtänyt argumentit oikein, niin mitään ei pitäisi omistaa.

25 tykkäystä

Ja sitten on bumtsibum isolla Bllä jos mikätahansaosake vieläpä nousee, ja nousee vielä lisää :exploding_head:

3 tykkäystä

Sielua myöten kaikki laitaan :joy:

4 tykkäystä

Viljohan alkaa kuulostaa jo vähän…tuota… samalta kuin mitä AA kokouksissa voitaisiin sanoa :laughing: hieman modattuna: “7 päivää putkeen ilman vetyä”, pitäs jo joku chippi saada :wink: vähä bumzibum koukussa, mutta se ei oo niin paha :grinning:

hyvällä tahdolla hassuttelen, koska luin ensin väärin :sweat_smile:

13 tykkäystä

Jos minä olen ymmärtänyt argumentit oikein, niin mitään mitä joku toinen sattuu omistamaan, ei kannata omistaa. Silloin olet vain aivoton peesaaja-sopuli ja niille käy huonosti.

5 tykkäystä

Mä oon ollut vedystä vapaa helmikuusta lähtien, mutta hairahdin vaan ihan vähän, kun minäkin haluan olla hyzonista mukana kävi miten kävi :wink:

Aina säännöllisin väliajoin haikailen viime vuotista vetyhuumaa, joka nosti salkun to high. Baby could not get much higher…

Välillä katsen kuvia vety-yhtiöiden graafista ja mietin olisiko uusi trippi vielä mahdollinen, kuuluu olevan kuuma Plug kommuuni menossa!!

Oon kuitenkin pysynyt kaidalla tiellä ja alkanut tanssia butsibumia ja zumbaa.

13 tykkäystä

Ei siinä. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Kaikki tiedämme yhtä vähän tulevaisuudesta.

Ps. Jos joku tietää tulevaisuudesta, niin PM ME.

3 tykkäystä

Oon kuitenkin päässyt Nokia pakkomielteestä eroon!

5 tykkäystä

Muistan lukeneeni tarinasi aiheesta. On ollut toipumista. Tuli yhtiöriski käsitteenä tutuksi. Eikä myöskään osakekupla pitäisi enään olla vieraskäsite :smiley:

1 tykkäys

Kyllä tässä jokunen käänne on ollut, mutta en luovuttanut, paitsi Nokian suhteen.

1 tykkäys

Eikä silti pidä ajoittaa markkinaakaan🤔

Mitähän tässä pitäis tehdä?

Vastaan nyt itselleni, että tulee viestiin jotain asiaakin. Olen kokeillut varautua bumtsibum-aikojen loppuun sillä, että omistan matalalle arvostettuja yhtiöitä. Ainakaan kertoimissa ei ole kauheasti laskuvaraa, mutta liiketoiminta voi tietysti ottaa osumaa.

Olen myös pyrkinyt välttämään velkaisia yhtiöitä. Firmoja, jotka eivät tee tuottoa, en omista, kun en osaa sellaisia arvostaa.

1 tykkäys

Katoin että tässä about viikossa bumtsibum-osio salkusta +18% aikalailla. Aika kiva viikkoraha :partying_face: Toki mulla ei oo mitään kunnollisia ko. osakkeitakaan :joy:

Prkl ku tänään piti poistua jenkkiavauksen pintaan muihin harrastuksiin ja Aegir sitten meni katosta läpi. Olisin tän bumtsibum-illan rahastanu pois mielellään!

3 tykkäystä

Puhutaankohan me samasta firmasta, sillä Helsingin pörssin Nokian kurssi on tänä vuonna YTD noussut 63,88%.

Samaan aikaan OMXHPI on noussut 16,58% ja OMX Helsinki 25 18,61%. Nokiahan päihittää 6,4%:lla jopa Juurikin AOT-repunkin (YTD 57,48%).

Ahdistaako sinua jotenkin pörssiraketit, kuten Nokia? On ollut kannattava pakkomielle tänä vuonna. Juurikki olisi nyt mielissään, jos viime syksyn käänneyhtiöskannaus olisi muuttunut pakkomielteeksi, sillä silloin omistus olisi nyt isompi.

Juurikin nykyinen Nokia-pakkomielle on, että tätä ei myydä kuin vasta lähempänä kymppiä 3-6 vuoden päästä, jos ei isompi ole syönyt Nuukiaa sitä ennen. Tämä on mutuarvaus eikä sijoitusohje.

6 tykkäystä

Kun nyt noin asetteli, niin onhan se ihan ok ytd, mutta vajaa 20% huonompi kuin kymmeniin osakkeisiin hajautettu bumtsibum salkkuni.

Poistuin kyllä kreivin aikaan lähellä pohjia. Mulla ja Nokialla on historiaa… Oho siis luin väärin, kun vahingossa vertasinkin juurikin ytd ja nokia oli siitä yli.

Hienosti on nokia mennyt tänä vuonna!

Vähemmällä vaivalla olisi saanut about saman summan kuin nyt kun olis taas painanut kaikki nokiaan!

4 tykkäystä

126 tykkäystä

Millä kurssitasolla Harvia olisi mielestänne oikein arvostettu?

1 tykkäys

Hauska kun Harvia esiintyy usein täällä jonain hype-meemi-lappuna, vaikka on oikeastaan aika mörnäke. Katsaus salkkuun tänään, eikä tuosta kyllä mitään posarin odottajalappua saa ainakaan päivänousussa, ei meinaa kympin porukkaan sopia vaatimattomalla alle 3% nousullaan. Viikossakin jäänyt jalkoihin melkein jopa arvolapuille.

25 tykkäystä

Linkkaanpa tännekin videon, jonka @Toomas_Rahula laittoi kysy&vastaa-ketjuun. Minusta tämä oli mielenkiintoinen ja auttoi hieman asioiden hahmottamisessa. Puolen tunnin pläjäys animaatiomuodossa talouden sykleistä, velasta, korosta, elvytyksestä jne.

5 tykkäystä