Inderesin kahvihuone (Osa 3)

35 tykkäystä

Stockmann ja maaginen 2€.

Löysivät meidät

Meillä on

kuva

Ilo olla mukana. :heart_eyes::rocket::beers:

29 tykkäystä

Sainpa kerrankin Verottajalta positiivista postia👍
Perintöveron muutoshakemus sukupolvenvaihdokseksi hyväksytty, 70 % alennus veroon ja maksu kymmenessä erässä kymmen vuoden aikana nolla korolla. Nyt pitää sitten pitää firma viisi vuotta toiminnassa.
Kaikki lähti verovirkailijan ehdotuksesta.
Kuitenkin yllätyin ratkaisusta.

58 tykkäystä

Arvostan sitä, kun Petri on niin perusteellinen. Harvoin Petrin haastiksen jälkeen tai Foorumikommenttien jälkeen jää kauheasti kysymyksiä, toki ei kaikkeen voi vastata, mutta harvinaisen aukottomasti Petri vastailee. Esimerkkinä tuorein Kamux-video, jossa Emma esitti mainioita kysymyksiä Kajaanille. :kamuxkajaani:


Jokaisella analyytikolla on omat hyvät tapansa esittää asiat, tulee vaan eri tavalla keskityttyä Kajaanin höpinöihin enemmän, kun itse omistan paljon Kajaanin seurannassa olevia yhtiöitä.

Petri oli selittänyt 17 minuuttia putkeen Kamuxin kilpailueduista, joita oli melkoisesti. Sitten Petri nauraen sanoo: “Eli tässä oli lyhyesti ja ytimekkäästi kaikki nää Kamuxin kilpailuedut. Mä huomasin, että sul alko silmät melkein mennä kiinnii. (taustalla kuuluu Emman nauru)” :grinning_face_with_smiling_eyes:
image
Se on kiva, kun ihmisillä on töissä hauskaa. :blush: :+1:

84 tykkäystä

Aikoinaan jonotin itse Data Fellowsin (nyk F-secure) antiin kun piti itse olla paikalla. Tunnelma oli just kun kuvassa… :grin:

9 tykkäystä

Piiiikkkuhiljaa :smiley:

image

52 tykkäystä
13 tykkäystä

Boris oli juuri ennen puhetta lukenut inden foorumeilta @musa_2 jäätävän analyysin small cap growthin yliarvostuksesta ja pystyi hikoillen vain miettimään omaa portfoliota joka on täynnä hype-EV firmoja. Siksi oli pasmat aivan sekaisin ja puheeseen eksyi Teslat ja Pipsa possut.

35 tykkäystä

Tähän liittyen pitää kertoa tarina siitä, kun oltiin menossa etelän lomalle ja mun ja @Petri_Kajaani :n lentokone kaapattiin. Hetken oltiin pelonsekaisissa tunnelmissa, kunnes terroristit tulivat viimein meidän luokse. Heidän johtaja sanoi, että koska emme yrittäneet mitään sankaritemppuja niin he antavat meille vielä viimeiset toiveet.

Ensin he kysyivät herra Kajaanin toivetta. Petri kysyi, saisiko hän mahdollisuuden vielä kerran luetella Kamuxin kilpailuedut ja perustella, miksi yhtiö on niin erinomainen. Terroristijohtaja oli ihmeissään, mutta suostui pyyntöön ja kysyi seuraavaksi herra Heiskasen toivetta.

Toivoin, että minut ammuttaisiin ensin.

(Vitsi varastettu Warren Buffettilta. Alkuperäinen koski Charlie Mungeria ja Costcoa)

54 tykkäystä

Inderesin analyyseissä ja muissa materiaaleissa on usein todella paljon asiaa, mutta parasta on se ettei niissä ole mitään turhaa. Joskus väsyn erilaisiin teksteihin, jos niissä on paljon “tyhjää” - Indereksen materiaaleissa jokainen sana tuntuu tarpeelliselta. :slight_smile: :+1:

12 tykkäystä

Täytyy antaa kiitokset fantastiselle possukaksikolle siitä, että tuovat väriä, historiallista kontekstia ja ajattelemisen aihetta keskusteluun. Omakohtaisena esimerkkinä kerron tästä minua eilen kovasti vaivaamaan jääneen ajatuksen siitä, että entä jos tiettyjä osakkeita alettaisiinkin hinnoittelemaan enemmän iso paha E:n huomioiden (enkä puhu yhtiön itsensä ennustamasta E:stä kymmenen vuoden päähän).

Possut ovat aina kertoneet, että on ollut aikoja, jolloin myös osakkeiden E-komponentti on oikeasti huomioitu hinnoittelussa, mutta käytännön tasolla suhtautuminen on ollut lähinnä tällainen, koska kuten kaikki tiedämme, TAM on uusi E:

Eilen jäin kuitenkin pohtimaan asiaa hieman pidemmäksi aikaa. Tällä hetkellä portfolioni on sellainen, että kirjautuessani salkkuuni alkaa soimaan bumtsibum-tunnari. Kun bumtsibum-intro on loppunut ja alan selailemaan salkkuni sisältöä, siellä on niin paljon nami-namia ja pusi-pusia, että Marcokin punastuisi.

Entä jos näitä yhtiöitä yhtäkkiä alettaisiinkin hinnoittelemaan siten, että toteen näytetty E huomioidaan arvostuksessa? Hyvänen aika.

27 tykkäystä

Niin pitkään kun E on nolla ei huolta. Ei kalkkikset saa p/e laskettua laskutikuillaansa.

18 tykkäystä

Olen koodareiden kanssa teams-palaverissa ja silmään osui Trellon hieno taustakuva…

Screenshot 2021-11-23 at 10.04.40

48 tykkäystä

Muistutus tänään klo 16 Nordnetin livetreidauskilpailu 23.11.2021 - YouTube

4 tykkäystä

Mistä pörssissä tällä kertaa tuulee, kaikkea large ja mid cappia myydään pää märkänä. Just torstaina oli -1,5% päivä indekseissä ja taas kouhotetaan punaisella vaikka ei käsittääkseni isoja uutisia ilmoilla.

5 tykkäystä

Voisko johtua ihan vaan siitä, että viimeinen puolitoistavuotinen on menty pystysuoraa ylöspäin.

13 tykkäystä

Ensilumet näköjään saapuneet. Toivottavasti talvi ei kuitenkaan ole kovin ankara Euroopassa:

Muutoksia Ässien valmennusryhmässä | Porin Ässät (assat.com)

Mikäli palstalla porilaisia tai Porin Ässien faneja, niin tänään on varmaankin ilon ja onnen päivät.

Monen mielestä koutsin olisi pitänyt saada kenkää jo viime kauden jälkeen.

6 tykkäystä

Jenkeissä risahti hiukan indeksitasolla eilen, eli perinteinen reaktio täällä pohjolassa on iskeä kaikki laitaan heti aamusta :smiley:

9 tykkäystä

Tämä on nyt niitä päiviä. Tekisi mieli panikoida ja laittaa kaikki laput laitaan kun omat omistukset luisuu alamäkeen ja saadut tuotot sulavat, mutta ei.

Tämä foorumi on opettanut monia asioita, mutta niistä kirkkaimpana on kärsivällisyys. Jos funda on firmassa kohdallaan niin ei muuta kuin leuka rintaan ja pulkkamäkeen.

Katsotaan jouluna uudestaan. :bear:

38 tykkäystä