Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Kiitos taas tästä @KuHa ! Kommentoin sitä toisessa ketjussa mutta tässä välillä metatason pohdintaa:

Tää on toisaalta epäreilu asetelma tämä anonyymi nettihuutelija vastaan strategi. Minulla on täysi vapaus kun taas Antti on ammattinsa mukaisessa pakkopaidassa.

Jotta saadaan ihmiset samalle viivalle, ehdotan foorumilaisille seuraavaa:

  • kutsu strategi (Antti tai joku muu) kaljalle
  • juttele niitä näitä off-the-record
  • ole tietysti herrasnainen/mies/henkilö etkä kerro eteenpäin niitä off-the-record juttuja
  • mutta voit verrata niitä samalta viivalta foorumikeskustelujen kanssa

Mikä se pakkopaita on?

Pankin ja asiakkaan suhde on win–win jos sitä ajattelee näin:

  • asiakas maksaa tarpeettomia kuluja ja saa tarpeettoman heikon tuoton myös ennen kuluja koska säätää allokaatiotaan arvailujen pohjalta
  • asiakas saa tämän tärkeän palvelun: handholding, hand·hold·ing, (hănd′hōl′dĭng), n., strong personal support and reassurance, especially to alleviate tension and anxiety.

Millainen strategi tekee työnsä alan normien mukaan?

  • riittävän hyvä esiintyjä
  • pukeutuu siististi, kampaa hiukset aamuisin
  • esiintyy tavalla joka saa asiakkaan tuntemaan että “tuo tyyppi tietää ja ymmärtää, minä en”
  • puhuu tulevaisuuden epävarmoista asioista häivyttäen kovasti sitä epävarmuutta
  • träkillä ei yleensä väliä jos se on kohtuullisen lähellä muiden träkkiä (voimakas regression to the mean yleensä); ainoastaan katastrofaalisen kroonisesti epäonniset ennustukset alkavat haitata urakehitystä
15 tykkäystä