Inderesin kahvihuone (Osa 4)


Ilmeisesti sivustokin yrittää jo suojella painamasta osta- ja myy -nappeja

21 tykkäystä

Ihmettelen miksi itse olen niin rauhallinen tämän paniikin keskellä. Niin huono pörssihistoria ja aikasemmin paniikkimyyntejä. En voi hallita markkinoita. Myös se, että olen inderesin foorumilla. Täällä informaatio on suurempaa kuin tunteet.

23 tykkäystä

Onneks ehti vähän ostoksille ennen kun NN kaatui :joy:
Tästä tulee kyllä vielä sanomista…

Miten toimii Nordeat ja Op:t?

9 tykkäystä

Jos on sivu nurin niin luurilla meklarille. Tosin ennustan että saattaa olla pientä ruuhkaa…

6 tykkäystä

Nordea toimi moitteettomasti muuten paitsi värit taitaa olla rikki kun näyttää vaan punaista.

37 tykkäystä

Rikoin heti lupauksen ja avasin aiheelle nyt oman ketjun:

Euroopan turvallisuustilanne ja Venäjän aggressiot

11 tykkäystä

Nostan hattua @timontti :lle. Jälleen kerran exit markkinoilta varsin oikeaan aikaan.

43 tykkäystä


Russel2000 futuurit kävivät jo kokeilemassa karhumarkkinan portteja.
Marraskuun 8. huiput → Päivän pohjat -20.05%

Mitä pienet edellä, sitä isot perässä? :thinking:

6 tykkäystä

Panokset kovenee, Nordnet alhaalla :smiley:

5 tykkäystä

Nyt ne “ulkit” ostaa meidän halvat osakkeet pois…

Edit Nordet toimii taas ainakin mobiilissa.

4 tykkäystä

Nordnet päätti että nyt saa riittää tämä kurssilasku ja päätti estää nonneroita pääsemästä myymään :smile:

39 tykkäystä

Nordnet saisi tehdä nyt peliliikkeen ja pienentää välityspalkkioita niin pääsisi pilkkimään pohjalle asti. Taitavat vain takoa rahaa aika hyvin tällä hetkellä :smiley:

6 tykkäystä

Kiinnostavaa laskua havaittavissa - toivottavasti kukaan ei panikoi vaan tekee harkittuja ostopäätöksiä. Tälle vuodelle ei ole itselle vielä yhtään myyntiä, mutta pari ostoa. Finanssikriisissä näitä -3-4% pudotuksia tuli pari viikkoa putkeen, eikä niidenkään jälkeen olisi tarvinnut kiirehtiä ostoksille, kun ostopaikkoja oli koko seuraavakin vuosi ja alas tultiin enempi aina vaan.

Tuskin tästä mitään uusintaa tulee, mutta kaikkeen kannattaa varautua. Lisäostoksille lähden kun tykit jylisevät Ukrainassa ja slaaviveri virtaa kaduilla.

10 tykkäystä

OP ei myöskään ongelmia

3 tykkäystä

…tai sitten JPow pelästyy dippiä ja keskiviikkona on kyyhkymoodi ja lähdetään kiertoradalle. Eipä näistä voi tietää. Vahvasti alkaa olla ylimyyty aivan kaikki, joten yleensä se tarkoittaa jonkinlaista pomppua…

17 tykkäystä

Onneks ei pääse Nordnettiin kattomaan paljon miikutellaan

8 tykkäystä

Aamulla vähän ahdisti, mutta olen niin hirveä vastarannan kiiski, että kun luen muiden paniikkia, mieleni rauhottuu :smiley: Mikäköhän minussa on mennyt vikaan?

39 tykkäystä

Ajan hengestä vielä:

LINDSTRÖM KIM Kauppalehti 19.05.1992

Viime vuosikymenen jälkipuoliskolla osakemarkkinoille astui uusi sijoittajapolvi, joka mielellään hoki olevansa kiinnostunut vain arvonnoususta eikä osingosta. Selittämättä jäi, miten arvonnousu voi olla riippumaton tulovirrasta. Tälle ryhmälle oli myös tunnusomaista velkarahan runsas käyttö sijoituksissa.

Osakemarkkinoillakin on palattu lähtöruutuun. Edellä käsitellyt sijoittajat ovat siirtyneet tai oikeammin sanottuna joutuneet siirtymään pois markkinoilta.

39 tykkäystä


Miks mua naurattaa… (se että osa repii housunsa kun ei pääse paniikkimyymään.) Kuvitelkaa nyt tilanne: Mies ja vaimo.
Mies:miks tää saatanan nordnet ei toimi taaskaan. (menee katsomaan kursseja muualta)
Mies: eiiiiii, kurssit laskee. pakkomyydäpakkomyydä myydäonpakko.
Nainen 5 min päästä kuunneltuaan möykkää: niin minne sun piti mennä?
Mies: ei enää yhtään minnekään.

9 tykkäystä

Pelasin nuoruudessa jalkapalloa. En ollut erityisen hyvä pelaamaan, mutta kunnon räntäkeleillä olin aina parhaimmillani ja pelasin hyvin.

Vaikuttaisi siltä, että pitkästä aikaa pörsseissä on vähän räntäkelejä! Itselleni tulee tänä vuonna kymmenen vuotta aktiivista sijoittamista täyteen, ja varsinkin viime vuoden aikana on tuntunut, että pörssistä on saanut hyviä tuottoja vähän liian helposti. Osakepaino on aina ollut korkealla enkä ole mikään permabear, mutta kohisten nousevat tuotto-odotukset saavat hyvälle mielelle.

Hyvää alkanutta viikkoa ja erinomaisia tuottoja kaikille!

31 tykkäystä