Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Hyvää iltaa porukoille! Onkos täällä muutkin Nordnet Superluoton käyttäjät huomanneet sen kuinka hitaasti Nordnet päivittää osakkeiden lainoitusasteita IPOjen jälkeen. Jotain ongelmia nimenomaan NN Suomen POST -ipo prosesseissa on, sillä esim. Ruotsiin ja Norjaan listautuvien yhtiöiden lainoitusasteet näyttävät omien havaintojeni perusteella päivittyvän todella paljon rivakammin. Viime kesän jälkeen olen ollut NN aspaan yhteydessä useampaan kertaan niin viestitse kuin puhelimitse, mm. pyytänyt päivittämään Puuilolle lainoitusasteen. Moni muukin on varmasti pommittanut Aspaa lainoitusasteiden tiimoilta.

Viime perjantaina paloi sitten käämit lopullisesti kun totesin Puuilon kohdalla odotusaikaa menneen jo n. puoli vuotta. Miten voi kestää niin kauan? Noh, soitin aspaan → yhdistivät meklarille → meklari toteaa “…niin ja sehän on päälistalla ei mikään pikkufirma ja on niin ja niin paljon omistajia Nordnetissä …kyllähän tuon pitäis…selvitän asiaa”. En kuitenkaan jättänyt asiaa siihen, koska aikaisemmatkin yhteydenotot olivat päättyneet tuloksettomina, vaan kirjoitin vielä iltamyöhään tulikivenkatkuisen meilin Nordnetin maajohtaja Suvi Tuppuraiselle. Seuraavana päivänä jo kadutti koko meili, onneksi sentään siivosin suurimmat kiukutukset pois ennen lähettämistä.

Yllätyksekseni Suvi vastasi meiliini maanantaina hyvin asiallisesti. Ydinsanoma oli kiteytettynä se, että prosessin hitaus on tiedossa oleva ongelma, prosessi on luonteeltaan monitahoinen, toimenpiteisiin on ryhdytty, ja että lähipäivinä pitäisi lainoitusasteiden päivittyä usealle yhtiölle. Muutama suora lainaus vastauksesta tähän sitaatteihin:
“Otat ihan aiheesta yhteyttä, koska lainoitusasteiden päivittyminen on välillä aivan liian hidasta…”
“Lainoitusasteen antamisprosessi menee monen tarkastuksen kautta ja sen suuruuteen vaikuttaa useampi tekijä.”
“Näiden uusien listayhtiöiden osalta useamman tulisi saada lainoitusaste lähipäivinä. Olen eilen keskustellut asiasta taas sisäisesti, jotta prosessi saataisiin paljon nopeammaksi”

Ja mikä parasta, loppuun tuli vielä lupaus paremmasta:
“Pyrin jatkossa tarjoamaan tämän osalta paljon parempaa palvelutasoa. Kiitos kun laitoit viestin suoraan minulle!”

Tänään tuli Suvilta vielä tarkentava vastaus ja kuva excel taulukosta jossa on listattu joukko yhtiöitä ja niiden tulevat lainoitusasteet:

“Muutama näistä lainoitusasteista jo olikin näkyvissä palvelussa ja loput tulee viimeistään yöajossa. Alla listattuna viime vuoden listautujia. Puuilon lainoitusaste on 50 %.”
image

Katsotaan siis huomenna miltä näyttää. Tämän perusteella uskon, että vihdoin lainoitusasteet on saatu päivitettyä. Hieno juttu!

Minun panokseni oli isossa kokonaisuudessa uskoakseni sangen mitätön, kiitos todellakin kuuluu teille kaikille jotka olette jaksaneet pommittaa Nordnet aspaa! Vilpitön kiitos asianomaisille! Niin tosiaan asian yhteydessä vielä mainittakoon, että olen kiittänyt Suvi Tuppuraista hänen henkilökohtaisesta panoksestaan asian kuntoon saattamisessa. Mukavaa viikon jatkoa foorumilaisille!

64 tykkäystä