Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Tarina ei kerro kummalla autolla saavuit satamaan.

44 tykkäystä

30 tykkäystä

Juu ei… autot kuului näkymiin, ei riitä saldo :rofl:

4 tykkäystä

Harmittaa aika paljon se, että en pääse tänne Hakemaasi sivua ei löydy. :confused: On vain niin paljon töitä ja matkaa sinne, että ei vain pysty. Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee! Moni ei minun tavoin pääse tapahtumaan, vaikka haluaisi niin olisi sitten kiva kuulla porukalta, millainen meininki siellä on ollut jne. Toki Indereskin sieltä varmasti “materiaalia” kerää ja etänä pystyn osallistumaan niihin juttuihin, mitä sieltä sitten näytetäänkin.

Olen nyt noin kolme kuukautta ollut sivutoimisena yrittäjänä. Kyllä ekan laskun tekeminen oli kivaa ja se, kun näki rahojen tulleen pankkitilille. Alvit, verot ja YELit eivät ole niin hauskoja :smiley: , mutta en niistä tietenkään valita ja ne kuuluvat asiaan. :+1: Kaikkein kivointa on tämä työ, jota teen täällä Foorumilla ja “työnantajani” Inderes. :blue_heart:

Eipä mulla tässä sitten muuta, leppoisaa sunnuntaita yhteisölle! :blush:

57 tykkäystä

Saavuitko siis veneellä?

26 tykkäystä

Jotenkin merkityksellisten lukujen vertailussa voisi ollakin järkeä, mutta se, että poimitaan itseä miellyttävä sarake ja käytetään sitä kertomaan kenen isi on vahvin…

Tällä logiikalla Saken Sepeli Oy on julmetun paljon parempi sijoitus kuin Harrin Hautakivi Oy. Molemmathan valmistavat ja myyvät kiviä.

Nyt olemme tässä ketjussa oppineet, että esim. myydyn kiven valmistuskustannuksilla suhteessa myyntihintaan (murskataanko tonneittain louhetta pieniksi sepelimuruiksi vai ostetaanko graniittia ja valmistetaan siitä upea hautakivi kaiverruksineen) tai myyntihinnalla (hautakivi vs. yksittäinen sepelimuru) ei ole mitään merkitystä.

Vain myytyjen tuotteiden kappalemäärä merkitsee.

Minä luovutan :see_no_evil::hear_no_evil::speak_no_evil:

5 tykkäystä

eToro ei taida nettisivuillaan mainostaa, että sijoittamalla meidän kauttamme verosopimuksia ei sitten huomioida, lähdeverot pidätetään väärin ja asiakas saa ihan itsekseen jälkeenpäin ihmetellä, että mitä tekee asialle. Vaivannäköä tiedossa, onneksi omalla kohdallasi alle euron osingoilla ei haittaa tuo yli 40% käytännössä toteutuva kokonaisosinkovero.

Luet vaan verottajan syventävät ohjeet läpi verottajan nettisivuilta, kyllä se asia siitä muutaman tunnin pohdinnan jälkeen selvinnee. : )

Itse olen tyytyväinen Nordnetin asiakas nimenomaan sen takia, että verotiedot menevät automaattisesti oikein verottajalle. Minun ei tarvitse klikkailla yhtään nappia tai täydentää/korjata niitä tietoja itse. Ainakin tähän asti noin 15 vuoden asiakkuuden jälkeen 100% tiedoista mennyt oikein Usan osalta (kaikki maat eivät verosopimuksia enää nykyään noudata, joten tulevista vuosista vaikea sanoa edes Usan kohdalla).

4 tykkäystä

Eikös tässä nimenomaan ollut tänä vuonna monella ongelmia? En itse Nordnettiä käytä vaikka tili löytyykin, mutta välittäjästä riippumatta suosittelen kyllä vähintään selailemaan tiedot läpi.

1 tykkäys

MeToo…:grinning:
Enhän minä edes niitä taulukoita ole esittänyt vain kiittänyt että joku ottaa aikansa tekemään niitä vertaustaulukoita toimitetuista EV-autoista.
Pitäisi olla kiitollinen herra ______,lle että tekee kiinnostavia taulukoita eikä ruinata. Eihän niitä kukaan pakota lukemaan.
Don’t worry, be happy.

Toivottavasti nuo siviilien murhaamiset saavat Saksan puhaltamaan pilliin, että nyt riittää. :roll_eyes:
Eivät he voi taas kääntää päätään.

34 tykkäystä

36 tykkäystä

Kuten Darth Putin asian ilmaisee:

Never believe anything until Kremlin denies it.

24 tykkäystä

Mitä yhteistä on Lesley Goren feminismillä vuonna 1964 ja Ukrainalla vuonna 2022?

Asenne.

2 tykkäystä

Tämä oli todella kaunis ja upea ele vaasalaisilta. Kannattaa katsoa ihan loppuun asti. :blue_heart: :yellow_heart:

Tapahtuma kauppakeskuksessa Vaasassa kokosi yhteen satoja ihmisiä, joista suuri osa oli sodan vuoksi kotinsa menettäneitä ukrainalaisia. Paikallisten orkesterien ja kuorojen liikuttava flashmob-esitys Ukrainan kansallislaulusta nosti tunteita pintaan.

Tapahtuman järjestivät Vöyrin seudulla toimivat vapaaehtoiset, jotka ovat myös järjestäneet avustuskuljetuksia Ukrainaan ja tuoneet sotaa pakenevia Suomeen.

17 tykkäystä

Huhhuh. Karhua hirvittää. Kansalla uskoa riittää onneksi.

4 tykkäystä


Kattokaapas kauppalehden Fellow Financen graafia :slight_smile:

3 tykkäystä

Volatiliteetti ilmesty langalle
Volatiliteetti kurssikäyrän vei
Maanantai armas käänsi kurssihin
Volatiliteetti korjas uudelleen

6 tykkäystä

Suomalaiset ovat oikeaa dippikansaa:

“Nordnetin suomalaisasiakkaat ryntäsivät maaliskuussa ostolaidalle. Kaikki sijoitusinstrumentit yhteenlaskien yksityissijoittajat lisäsivät sijoituksiaan ennennäkemättömällä 360 miljoonan euron kuukausitahdilla, josta 200 miljoonaa euroa kohdistui Helsingin pörssiin. Kuukauden ostoryntäys on ylivoimaisesti kaikkien aikojen ennätys ja se ylittää huomattavalla erolla myös koronakevään 2020 netto-ostomäärät. Nykyinen ostotahti viestii sijoittajakansan vahvasta uskosta markkinatilanteen rauhoittumiseen.”

HEXin vaihto kans vauhdikkainta sitten tammikuun 2021 ja maaliskuun 2020.

Mielenkiintoisesti kuitenkin yhteisön monia suosikkeja lyötiin laitaan ja ostot keskittyivät tuttuihin ja isoihin firmoihin.

33 tykkäystä

Onks jollain kokemusta tästä nettisivusta, että onko luotettava? Saa siirtää, jos on väärä ketju mut aattelin et joku tääl ois voinu tuolta jotain tilaillakki. :slight_smile:

2 tykkäystä

Tämä Ukrainan denatsifikaatiotarve voisi olla hauskaa, jos se olisi hauskaa.
Aikuiset miehet keskustelee Venäjän mahtavissa ajankohtaisohjelmissa siitä kuinka ja miten denatsifikaatiota voitaisiin toteuttaa…

Mietin miksei Tesla tai jokin muu innovatiivinen firma ole vielä astunut esiin, että voisivat kehittää kojeen jonka läpi epäonninen “natsifioitu” henkilö voisi kävellä ja tulla toisesta päästä ulos huojentuneesti “denatsifioituna”?

Markkinat olisi merkittävät ja Putin löytää niitä varmasti maailmalta lisää.

3 tykkäystä