Inderesin kahvihuone (Osa 4)

@Wallet_Nahlroos et voi tällaisessa keskustelussa yhdistää keskenään poliitikkojen toimia ennen Ukrainan sotaa ja Sijoitusfoorumin käyttäjien keskinäisiä keskusteluja Ukrainan sodasta, koska nämä kaksi tilannetta eivät ole verrannollisia keskenään ajallisesti, eivätkä myöskään vaikuttavuudeltaan yhden henkilön vaikutuskyvyllä mitattuna. Ymmärrät tämän varmasti itsekin. Ja minun käsityksen mukaan Venäjän aggressiot -ketjun tavoitteena ei ole primääristi käsitellä sitä, miten ikävästä inhimillisestä tragediasta on kyse Ukrainan sodassa (jota se todellakin on, ja olen itse omana mielipiteenäni tämän ilmaissut mm. Twitterissä, jos tästä näkökulmasta olet kiinnostunut lähdekriittisyyden näkökulmaa arvioidessa), vaan keskustella sotatilanteesta mahdollisimman analyyttisesti. @Sijoittaja-alokas on asiasta useaan kertaan ketjussa huomauttanut loistavasti muun muassa näin :point_down: johon minulla itsellä ei ole mitään lisättävää.

Tästä nyt ei alkuunkaan ole kyse, ja tämänkin ymmärrät varmasti myös. Kyse on siitä, että keskustelu pyritään pitämään asiallisena, eikä sellaisena keskusteluna, jossa puolin ja toisin huudellaan kaikkia X maan kansalaisia raiskaajiksi, oli maa X sitten ihan mikä tahansa - koska tällainen keskustelu ei millään tasolla ole enää asiallista tai tasokasta.

3 tykkäystä