Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Tämän muunnellun kansallislaulun sanojen mukaan Kazakstanista paras potaska: Kazakhstan national anthem (Borat) - YouTube

2 tykkäystä

On tuossa asiayhteydessä pointtia, vaikka vielä tällä hetkellä itse näkisin asian enemmän spekulointina.

Ei tuota aihetta voi muutenkaan lähestyä pelkkiä hintoja tuijottamalla. Edistykselliset tilat pyrkivät jatkuvasti maksimoimaan satotasot. Vaikuttavia asioita ovat myös muunmuassa lajikevalinta, viljelykierto, lannoitustavat, kuinka vilja korjataan jne.

3 tykkäystä

Ryhmän otsikosta olen samaa mieltä. Valitettavasti “Venäjän diktaattori on minun viholliseni” ja lisäksi “Venäjän diktaattori on myös venäläisten sortaja, murhaaja ja varas”. Eli ollaan perus-venäläisen kanssa samassa veneessä. Onko Venäjällä vuosien saatossa ollut yhtään täysjärkistä johtajaa. Gorba?

1 tykkäys

Tämmöinen uutinen, Hartwall siis ei olekaan ollut Jokereiden kumppani vuosiin. Liekö hallille tulee nyt sitten uusi nimi.

5 tykkäystä

Jeltsin. Silloin kun ei ollut kännissä / tajuttomana sydänkohtauksen takia.

6 tykkäystä

Olen tätä kuvaa jakanut ahkerasti ja otin eilen vipua salkkuun. ( ytd -19,78%, että ei tässä alkuvuonna ole juhlittu ).

Eilen Usa:ssahan Nasse sulki yli 3% nousuun, Sp500 1,5% nousuun. Näyttää toistaiseksi eurooppa seuraavan…

12 tykkäystä

Onko tuo se aine mitä ennen laitettiin köliin (valurautasellaiseen) myrkyn alle?

Pakko hieman fiilistellä tuota Venäjän aggressiot -ryhmää. Olen välillisesti töissä ja tekemisissä tiedotusvälineiden kanssa ja silti uusimmat (ja siellä täällä vertaisarvioidut) uutiset ja tiedot löydän aina tuosta ryhmästä.
Tämä on hieno yhteisö. :gem:

50 tykkäystä

Hyvää Huomenta!

Tänään kaikki Stokka sijoittajien anthem:

Osa II

Minulla on tunne että eilisen aamun vatsanvääntö johtuu tänään samasta syystä (150% osakepaino) kuin eilen, mutta suupielet ovat hiukan eri asennossa! :rocket:

Tänään nautitaan pitkä ja kostea lounas ja siitä suoraan Metro Areenalle kannustamaan Susijengi voittoon!

11 tykkäystä

On se vain käsittämätöntä, miten ihminen ei aikojen saatossa koskaan muutu. Yhä edelleen vuodatetaan verta jonkun aivan tyhjän takia. Muistakaa pörssissäkin, että ihminen on aina sama olento kuin historiassa.

image

“Look again at that dot. That’s here. That’s home. That’s us. On it everyone you love, everyone you know, everyone you ever heard of, every human being who ever was, lived out their lives. The aggregate of our joy and suffering, thousands of confident religions, ideologies, and economic doctrines, every hunter and forager, every hero and coward, every creator and destroyer of civilization, every king and peasant, every young couple in love, every mother and father, hopeful child, inventor and explorer, every teacher of morals, every corrupt politician, every “superstar,” every “supreme leader,” every saint and sinner in the history of our species lived there-on a mote of dust suspended in a sunbeam.

The Earth is a very small stage in a vast cosmic arena. Think of the endless cruelties visited by the inhabitants of one corner of this pixel on the scarcely distinguishable inhabitants of some other corner, how frequent their misunderstandings, how eager they are to kill one another, how fervent their hatreds. Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot."

-Carl Sagan

17 tykkäystä

Mikon mietteitä.

25 tykkäystä

Siis tänään on ilon ja onnen päivä?! Tuon raketin sijaan tuossa voisi olla ohjus-emoji, joka osoittaa kohti Kiovaa.

5 tykkäystä

Verneri pörssien suunta ketjussa nasevasti pureutti tähän liittyen:
Pörssi ei mittaa mitään inhimillistä kehitystä vaan yrittää uutterasti antaa hintalapun meidän pörssiyhtiöiden käyvälle arvolle. Koska pörssi liittyy rahaan, se ymmärrettävästi tuntuu epäeettisemmältä kun se nousee surkeina aikoina.

Omaa pohdintaa…
Riski & tuotto kulkevat käsi kädessä jokaisen sijoittajan tulee etsiä itselle sopiva pari jonka kanssa sietää kulkea.

Hyvää perjantaita kaikille! :blush:

2 tykkäystä

Kaspilla ei näemmä käydä kauppaa tänään aamulla…?
Kas nyt käydään ja +14,6 %
On tämä kasvusijoittaminen jännittävää…
+26% ?! heh… heiluntaa lienee edelleen luvassa.

3 tykkäystä

:+1:

26 tykkäystä

Tällä tahdilla pian venäjä saa nipun uusia miljonäärejä. :chart_with_downwards_trend:

44 tykkäystä

Miten tämä meidän Verneri osaa tiivistää muutamaan lauseesen pörssin toiminnan ja markkinoiden oksennushetket niin helposti että Immokin aamutuimaan pitkät kalsongit ja kumpparit jalassa hörähteli ymmärtänsä taas piirun verran enemmän :raising_hand_man:
Aleksandran palkka ja ulkolämpömittari :smile: Jos ette vielä ole pörssien suunnassa käyneet niin kipaiskaapa hengen karkkia nappaamassa :running_man:

13 tykkäystä

Kevään MM-kisoissa Leijonien kotiareena vaihtuu Tampereelle.

Nummela korosti, että jääkiekko on osa yhteiskuntaa, eikä voi elää siitä irrallaan.

Hartwall Arenan nimellä tunnetun hallin on vuodesta 2013 omistanut Arena Events Oy. Yhtiön omistavat Venäjän sotatoimien takia lännen pakotelistalla oleva Gennadi Timtshenko sekä Arkadi ja Boris Rotenberg . He ostivat hallin sen rakennuttaneelta Harry Harkimolta .

4 tykkäystä

Leijonien kotiareena kevään kisoissa on koko ajan ollut Tampere.

Olen miettinyt tätä jo kauan ennen viimeaikoja, että siinä oli kyllä “hullu mies”. Aikansa Martti Luther. Venäjällä täytyy olla tälläkin hetkellä läpeensä hullu kaveri että uskaltaisi nousta Putinin valtakoneistoa vastaan. Olen kyllä varma, että Venäjällä kiehuu kiehuu pinnan alla vaikkemme sitä näekään, kukaan ei vain ole riittävän hullu tai saa asevoimilta riittävää tukea.

Jeltsin oli äijä joka varmasti eli täysillä, isolla riskillä ja ryyppäsikin sen mukaisesti. Katsoin ihan äskettäin puheen minkä piti panssarivaunun päältä joka oli tapaan “he haluavat eristää meidät muusta maailmasta ja ajaa meidät entistä pahempaan kylmän sodan pimeyteen”.

Eppu Normaalin sanoin tähän päivään peilaten - “Voi kuinka me sinua kaivataan”

7 tykkäystä