Inderesin kahvihuone (Osa 4)

@Sijoittaja-alokas joko tulit katumapäälle ja ostit hyzonit takaisin😁

10 tykkäystä

Buy high, sell low. Eikös se jotenkin niin mennyt?

9 tykkäystä

Eilinen tilanne:
image

Nyt:
HYZON tällä hetkellä 3,80
PLUG tällä hetkellä 15,12

Juuri näin, juuri näin… mulla oli päivän kanssa hyvä ajoitus ja kellonajan kanssa olin melkein vartilleen oikeassa tai jotain sinnepäin. :smiley:

Hyvää viikonloppua @Sijoittaja-alokas :heart:

56 tykkäystä

Semmoista se on Espoossa, meillä sisämaassa se vain paistaa :wink:

2 tykkäystä

Eikä oo tarkotus vinoilla, tein ite samat veivit ja plug eilen päivän pohjiin😛ehkä tästä taas jotain oppi ja voi mennä kohti uusia pettymyksiä🥳

9 tykkäystä

Onhan se Buffettkin muuttanut strategiaa. Joskus sanoi, ettei teknoja kun ei ymmärrä niitä. Mutta niin vain sittemin salkun ykkösenä Apple :wink:

2 tykkäystä

Onhan tuota epäonnista ajoitusta tullut harjoitettua lyhyen sijoitushistorian aikana sen verran, että välillä se lievää pahoinvointia aiheuttava tunne löytää uniinkin.
Viimeksi sen jälkeen, kun pari viikkoa sitten möin 90 kpl BICO Grouppia kevyellä 66 %:n tappiolla ja unessa näin kurssin korjanneen yllätysuutisen myötä 300 % ylöspäin. En nyt ihan omaan huutooni herännyt, mutta melkein…

10 tykkäystä

Pikku sateen (tai muidenkaan sääilmiöiden) nimittäminen ilmastokriisiksi ei vaan ole ok eikä millään muotoa hauskaa.

6 tykkäystä

Kai se tämäkin rikkinäinen kello tulee joskus näyttämään oikeaa aikaa:


Onko se aika tällä kertaa? Ehkä, ehkä ei. Itse jätän nämä ennustajaukot ja -eukot omaan arvoonsa.

66 tykkäystä

Tänään pitkähkössä kauppajonossa kuultua vanhalta herrasmieheltä

“Hinnat nousee, mutta jonot sen kun pitenee”

34 tykkäystä

Kummasti alkaa palstalla aina viestejä pukkaamaan kun sattuu edes yksi nousupäivä tulemaan :rofl:

17 tykkäystä

-Minun mielestäni Gurujen neuvot on merkityksettömiä niin kauan kuin eivät julkaise salkkujensa tuottoja. Voisi jopa olettaa että koska ei uskalleta näyttää on tuotot reippaasti indekseistä jäljessä.

Ps, Joskus oli ns. sisäpiirirekisteri jossa rahoitusalan ihmisten omistukset näkyvissä kaikille, onkohan sellaista enää?

1 tykkäys

Ray Dalio ainakin uskoo että FED jatkaa elvytystä kunnes dollari on roskapaperia - käsittääkseni kyosaki kyllä uskoo samaan - tästä syystä kyosaki jankkaa kultaa

1 tykkäys

-Joka esim Nordnetillä tuota tekee on palkkiotaso 3€/kauppa. Robothan tuota veivausta tekee koko ajan varmaan niillä olemattomat palkkiot koska välittäjien omia softia.
-Mikäli ei jää robotin jalkoihin, on tuotto veivauksessa melko riskitöntä ja muun treidauksen ohessa esim 5kpl 50euron voiton tuovaa kauppaa per päivä on 250€/päivä, yli 5k/kk.
Ajattelisin tuon olevan erillään varsinaisen treidauksen koska tuo on enempi osto- ja myyntilaitojen erotuksen luomaa pikkuvoittoa, hyödyntää päivänsisäistä heiluntaa, ei niinkään näkemykseen perustuvaa.

1 tykkäys

Nordnetillä on muuten 2€ minimi, jos veivaa urakalla :joy:

1 tykkäys

Perjantain kevennys Ukrainan tilanteeseen, Venäjällä taitaa olla strategia hukassa…

10 tykkäystä

Korealaiset kuitenkin laittoi miljardin plugiin 30 dollarissa…

3 tykkäystä

Juu, ei tuosta voinut pahastua. :slight_smile: Olenhan itse esimerkiksi tehnyt loputtoman määrän meemejä Verneristä, tämän firman toimarista etc. :smiley:

Niin tuttua, niin tuttua… no onneksi on tämä Foorumi, missä voi lukea toisten kokemuksia ja jakaa omiaan. :slight_smile: Täällä on helppo repiä itestään huumoria, mutta aamuyöllä kello kolme valvoessa ei välttis naurata, kun päivässä on lähtenyt esimerkiksi yli kahden kuukauden nettopalkka.

Musta tuntuu, että porukka odottaa mun myyvän Kamuxit ja Harviat, jotka ostin nykyhintaan peilattuna kovin kalliilla. :smiley: Tai pitäisköhän mun ostaa Remedyä ja QT:ta foorumilaisten kiusaksi? :smile:

EDIT: Yleisesti ottaen en voi sanoa, että mulla olisi ollut erityisen paljon hyvää tai huonoa tuuria. Kyllä mokat on iha ite tehtyjä ja tavoitteena on joskus vielä saada jonkinlaisia saavutuksia, jotka on sillä tavalla aidosti itse ansaittuja. :slight_smile:

28 tykkäystä

Kyllä se on GAYMF, joka seuraavassa kuplassa nousee :v:

3 tykkäystä

Mikä muuten on vikana jos jonkun firman kotipaikka on Israel, niin sellaisia saa alennuksella? Vaikka business olisi kaikkialla muualla? Vai onko kaikki vaan alessa.

1 tykkäys